  • 1. Data: 2009-09-21 09:36:21
    Temat: CCTV - jak lista, grupa, forum ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jakie źródło wiedzy możecie polecić jeśli chodzi o techniczno-budowlaną część
    instalacji CCTV, czyli m.in. o okablowanie, typy i
    rodzaje kabli, prowadzenie tras, odległości, zasilanie?
    THX

  • 2. Data: 2009-09-21 09:57:39
    Temat: Re: CCTV - jak lista, grupa, forum ?
    Od: "Michał" <gg:2200099@mail.pl>

    > Jakie źródło wiedzy możecie polecić jeśli chodzi o techniczno-budowlaną
    > część instalacji CCTV, czyli m.in. o okablowanie, typy i
    > rodzaje kabli, prowadzenie tras, odległości, zasilanie?

    Internet polecimy:)
    pytaj tutaj, pewnie w miare mozliwosci dowiesz sie co CIe interesuje. Jesli
    nie chcesz robic jakis super przemyslowych kamer obrotowych to nie ma
    szczegolnej filozofii w montazu itp.
    pozdrawiam
    michal

  • 3. Data: 2009-09-21 10:03:36
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!
    Jedynie nie oszczedzac na kablach RF, montowac dobry osprzet i dokladnie
    zarabiac koncowki.
    Pozbedziesz sie wielu problemow zwiazanych z kablowka:)

  • 4. Data: 2009-09-21 11:47:00
    Od: acelnószz <u...@w...eu>

    No to pierwsze pytanie: klasc RG59, czy raczej RG6 lub RG11 ?
    Prowadzenie glównie na tray'ach i w szachtach (czy jest sens dawac rurki na tray'ach
    i w szachtach?), koncowe odcinki w tynku.
    Najdluzsze odcinki nie przekrocza 300 m.
    Kamery zasilac lokalnie, czy ciagnac zasilanie centralnie?
    Jakim przewodem pociagnac pare RS485, moze warto "na zapas" (bo jednak IP powoli, ale
    puka do drzwi) dac skretke 2-4 parowa, UTP czy
    nawet FTP?
    THX

    -----

  • 5. Data: 2009-09-21 18:00:23
    Od: robmac <r...@k...pl>

    acelnószz napisał:
    > No to pierwsze pytanie:  klasc RG59, czy raczej RG6 lub RG11 ?

    RG59, RG6 @ 300m - bez znaczenia (uwaga na rozmiar BNC);

    RG11 to kabel żelowany (ziemny), więc jak musisz dojechać do kamery
    kanalizacją (albo przewieszką) na zewnątrz budynku, to zdecydowanie
    tak.

    > Prowadzenie glównie na tray'ach i w szachtach (czy jest sens dawac rurki na
    tray'ach i w szachtach?), koncowe odcinki w tynku.
    > Najdluzsze odcinki nie przekrocza 300 m.

    Jak tam sobie chcesz, na jakość obrazu nie ma to wpływu.
    Pamiętaj o odstępach od kabli energetycznych.

    > Kamery zasilac lokalnie, czy ciagnac zasilanie centralnie?

    centralnie = możliwość podłączenia UPS'a/zasilaczy buforowych;
    lokalnie -> mniej kabli, może (nie musi) wyjść taniej.

    Uważaj na spadki napięć (przy zasilaniu 12VDC) i na pętle masy.

    Unikaj zasilania systemu z tych samych obwodów do których podłączone
    są duże urządzenia (np. falownik od windy).

    > Jakim przewodem pociagnac pare RS485, moze warto "na zapas" (bo jednak IP powoli,
    ale puka do drzwi)

    słabo puka, ceny kamer IP (kamer, a nie zabawek) powalają, analogówka
    trzyma się mocno.

    > dac skretke 2-4 parowa, UTP czy
    > nawet FTP?

    UTP cat.5e - jest tania i wystarczająca...
    Możesz też sygnał wideo po jednej parze puścić (zamiast po
    koncentryku), dokładasz na końcach tylko transformatorki dopasowujące
    impedancję ("fachowa" nazwa - nadajnik/odbiornik wideo na skrętkę).

    pozdr.
    Robmac

  • 6. Data: 2009-09-21 21:13:09
    Od: "Michał" <gg:2200099@mail.pl>

    to ja dorzuce tylko, ze jesli bedziesz zasilac kamery lokalnie, zasilaczami
    impulsowymi, radze uwazac na rozne fazy, zdarza sie ze ugotujesz
    rejestrator. rozwiazaniem jest zasilanie centralne albo lokalne zailaczami
    na trafie.
    co do spadkow napiec, dobrze jest dac np zasilacz regulowany z kilkoma
    wyjsciami i tak podkrecic,zeby miec te 12 na wyjsciu, inna sprawa jak sie
    bedzie mialo zasilanie z ew. bufora - aku w przypadku braku 230, bo tego juz
    nie podkrecisz:) chyba ze zasilisz zasilacz z bufora typu ups 230v
    co do kamer ip, nie mam co prawda przekonania, ale dlink mnie ostatnio
    bombarduje ze maja ip, dobre ceny sa w fen.pl , jak z jakoscia nie wiem, ale
    kilka pozycji jest sensownych.
    pozdrawiam
    michal trych

  • 7. Data: 2009-09-21 22:48:04
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Czy końcówki zaciskane są na pewno lepsze od nakręcanych?

    I przy okazji: w jaki obcinacz izolacji (mniej więcej jakiego rodzaju) warto
    zainwestować?

    THX

    PS. Namordowałem się kiedyś nad montowaniem końcówek "N" różnych typów na kablach
    H-1000 i czasem mi się to jeszcze śni po nocach
    ;-))

    -----

  • 8. Data: 2009-09-22 09:42:44
    Od: robmac <r...@k...pl>

    ąćęłńóśźż napisał:
    > Czy końcówki zaciskane są na pewno lepsze od nakręcanych?

    Dobrze zagnieciona, zaciskana końcówka jest lepsza od kiepskiej
    nakręcanej (i odwrotnie).
    Ja wolę zaciskać, szybciej mi to wychodzi.

    > I przy okazji:  w jaki obcinacz izolacji (mniej więcej jakiego rodzaju) warto
    zainwestować?

    Taki po 1 zł, czerwony z castoramy :)
    A jak mam w jednym miejscu więcej niż 8 kabli, to wyciągam z walizki
    taki:
    http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=02317
    Ale ja leniwy jestem.

    > PS. Namordowałem się kiedyś nad montowaniem końcówek "N" różnych typów na kablach
    H-1000 i czasem mi się to jeszcze śni po nocach
    > ;-))

    Na dobry sen polecam odrobinę sportu...

    Pozdr.
    RobMac

  • 9. Data: 2009-09-22 09:53:29
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!
    Ja polecam kable axing SKB95, trwale i dobre parametry.
    Zaciskane F-ki takie:
    http://www.axing.pl/katalog/stecker6.html
    Zaciskarka:
    http://www.axing.pl/katalog/stecker6.html#katalog_pl
    /werkzeug6.html

    O wiele bardziej trwale od zasiskanych, szczegolnie ze niektore nie
    pasuja na kabel lub po prostu pekaja przy sciskaniu.

  • 10. Data: 2009-09-22 10:35:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > O wiele bardziej trwale od zasiskanych, szczegolnie ze niektore nie pasuja
    > na kabel lub po prostu pekaja przy sciskaniu.

    A widziałeś ty kiedykolwiek rejestrator i lub kamery przemysłowe z wyjściami
    typu F ?
    Przecież wszędzie panuje BNC.

    Marek