  • 1. Data: 2009-09-21 08:55:57
    Temat: Gąbka akustyczna
    Od: "kola" <s...@s...com>

    Mam problem z wyborem gąbki, która ma powiedzmy tłumić ultradźwieki 40kHz
    tak żeby mikrofon nie sprzęgał się akustycznie z nadajnikiem tych
    pospolitych czujników. Chcę je odseparować, bo zauważyłem, że bedąc w jednej
    obudowie występuje sprzężenie, a po wsadzeniu waty przechodzi. Wata jest
    nieelegancka.

    Jakie parametry powinna mieć gąbka? jest tego pełno na allegro ale żadnych
    charakterystyk. Nie wiem jak wybrać. pomocy

  • 2. Data: 2009-09-23 17:53:59
    Temat: Re: Gąbka akustyczna
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

    Użytkownik "kola" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jakie parametry powinna mieć gąbka? jest tego pełno na allegro ale żadnych
    > charakterystyk. Nie wiem jak wybrać. pomocy

    nie sadzę by ktoś mierzył charakterystyki przenoszenia gąbek :)
    gąbki nakłada sie na mikrofony raczej by tłumic dmuchniecia czyli raczej
    infra- niż ultradźwięki
    za to bez problemu można wyciąć górny zakres filtrami za mikrofonem. no i
    mało prawdopodobne że mikrofon łapie 30khz i wyzej - może to nie jest
    sprzężenie akustyczne? a jeżeli jest - to prościej chyba dobrać dobry
    przetwornik niż gąbkę. jaki to mikrofon? małe piezo?