  • 1. Data: 2012-04-29 23:43:16
    Temat: CEMI
    Od: " MH" <l...@N...gazeta.pl>

    Szkoda!! Naprawdę POTĘŻNY potencjał intelektualny, i co ważne ZESPÓŁ szlag
    trafił..

    MH

  • 2. Data: 2012-04-30 10:39:06
    Temat: Re: CEMI
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 29/04/2012 22:43, MH wrote:
    > Szkoda!! Naprawdę POTĘŻNY potencjał intelektualny, i co ważne ZESPÓŁ szlag
    > trafił..

    A robili cos autorskiego poza kopiowaniem zachodnich scalakow z
    10-letnim opoznieniem?

    c.

  • 3. Data: 2012-04-30 11:15:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 09:39:06 +0100, Cezar napisał(a):
    > A robili cos autorskiego poza kopiowaniem zachodnich scalakow z
    > 10-letnim opoznieniem?

    UL1111 ? :-)

    Uklady zegarkowe i kalkulatorowe tez chyba byly oryginalne.

    Poza tym czasy sie zmienily i "second source" jest istotne.

    Tak czy inaczej - caly cywilizowany swiat powolutku przeniosl produkcje do
    Azji, teraz trzeba bedzie poczekac az polski robotnik bedzie tanszy od
    chinskiego :-)

    J.

  • 4. Data: 2012-04-30 11:25:17
    Od: "jedrek" <w...@p...onet.pl>

    "Cezar" news:jnlj3f$f23$1@inews.gazeta.pl

    > A robili cos autorskiego poza kopiowaniem zachodnich scalakow z 10-letnim
    > opoznieniem?

    Ale było polskie i cieszyło. A dziś na widok chińskiego g... rzygać się
    chce. W dodatku jak to są jakieś tamtejsze wymysły a nie światowe produkty
    znanych marek i niczym tego nie idzie zastąpić.
    Przykładem są chińskie rezystory, które nie przysmażone, a dostają przerwę i
    to w nowych urządzeniach - tylko tyle co wysłali jako nowy produkt do Polski
    i przy pierwszym rozruchu rezystory z przerwą.
    W telpodowskich nie przypominam sobie takiego przypadku.
    Lubiłem polskie duże elektrolity z Elwy - przynajmniej nie wysychały. A tu
    wleją teraz dwie kropelki elektrolitu, 3x mniejszy kubek niż prl-owski i
    zdziwienie, że wysycha po chwili.
    Wszystko wywalić do Chin a potem w Polsce nie ma roboty dla tych co na
    taśmie robili.
    Z tą elektroniką to teraz jak z żywnością ekologiczną.
    W 80 latach praktycznie 100% żywności było ekologiczne. Dziś ekologiczne to
    klasa biznes i dopłacaj głupcze do zdrowego.
    Tak samo jak obecne kondensatory. Za robienie bubli elektrolitycznych
    powinno być zamykać gówniane fabryki.
    Elektrolit z PRL, data produkcji 74r. do dziś pojemności ma z zapasem 15%
    A tu wstawisz chińskie gówno i po roku z 10uF robi się 3nF.

  • 5. Data: 2012-04-30 11:34:38
    Od: Portal <m...@t...poczta.onet.pl>

    On 04/30/2012 11:15 AM, J.F. wrote:

    > Tak czy inaczej - caly cywilizowany swiat powolutku przeniosl produkcje do
    > Azji, teraz trzeba bedzie poczekac az polski robotnik bedzie tanszy od
    > chinskiego :-)

    A po cholerę mamy w ogóle robić produkcję elektroniki? Nie widzę żadnej
    wartości dodanej w stosunku do np. montowni telewizorów czy komputerów
    które już w "nowej" Polsce są - służy to wyłącznie wysysaniu kasy ze
    zdesperowanych ludzi skłonnych przyjąć każdą pełnoetatową pracę.
    Lepiej iść we własność intelektualną jak reszta cywilizowanych krajów w
    naszym regionie - przynajmniej praca jest wtedy dla ludzi którzy
    naprawdę coś potrafią, a i pieniądze zarobione "od łebka"
    niewspółmiernie większe. A CEMI w tej działce akurat miało faktycznie
    średnie osiągniecia, więc IMHO nie ma co płakać.

    Pozdr
    Portal

  • 6. Data: 2012-04-30 11:35:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tak czy inaczej - caly cywilizowany swiat powolutku przeniosl
    > produkcje do Azji, teraz trzeba bedzie poczekac az polski
    > robotnik bedzie tanszy od chinskiego :-)

    Jakiś czas temu rozmawiałem z Japończykem, zeszło na tematy gospodarcze.
    Pytam jak sobie radzą z chińskim sąsiedztwem, co produkują żeby się
    opłacało. -- Ano -- słyszę odpowiedź -- rzeczy innowacyjne, najnowsze
    modele kamer czy podobnych wynalazków robione są w Japonii, ręcznie
    montują je inżynierowie. A z czasem, gdy technologia spowszednieje,
    masówkę przenosi się do Chin. A poza tym robimy takie rzeczy, jak na
    przykład długopisy -- Co?! Długopisy?! Przecież Chińczycy to za miskę
    ryżu wtrysną i poskręcają. -- Tak, ale my mamy fabryki kontenerowe,
    stawia się taką, z jednej strony dostarcza granulat, tusz i co tam
    trzeba, a z drugiej wyskakują gotowe długopisy zapakowane zgornie z
    życzeniem. Wszystko bez udziału człowieka.

    Czy w tych całych półprzewodnikach udział w cenie pracy robotnika jest
    aż tak duży? A jak jest, to czy nie można go zmniejszyć? Ten Chińczyk, co
    to do nas ostatnio przyjechał, obiecywał nauczyć nas nowych technologii.
    Ale czy aż tak nowych?

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-04-30 11:39:42
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > UL1111 ? :-)

    Nie zrozumiałem tej wypowiedzi.
    Pytasz, czy to było ich, czy sugerujesz, że CA3045 było zerżnięte z UL1111 ?
    P.G.

  • 8. Data: 2012-04-30 11:40:18
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-30 11:34, Portal pisze:

> [...]
    > naszym regionie - przynajmniej praca jest wtedy dla ludzi którzy
    > naprawdę coś potrafią, a i pieniądze zarobione "od łebka"

    Mamy wszyscy zakładać firmy prawnicze, zajmujące się patentowaniem
    kliknięcia myszką albo kształtu obudowy i rozmieszczenia przycisków :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2012-04-30 11:43:23
    Od: Portal <m...@t...poczta.onet.pl>

    On 04/30/2012 11:40 AM, Mario wrote:
    > Mamy wszyscy zakładać firmy prawnicze, zajmujące się patentowaniem
    > kliknięcia myszką albo kształtu obudowy i rozmieszczenia przycisków :)

    Jeżeli to jedyna znana Ci forma własności intelektualnej, to wybacz, nie
    mamy o czym gadać. Chwalić Pana, nawet w samej PL są firmy które mają
    nieco więcej wyobraźni i know-how - szkoda tylko że póki co tak mało.

    Pozdr
    Portal

  • 10. Data: 2012-04-30 12:10:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 11:39:42 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Nie zrozumiałem tej wypowiedzi.
    > Pytasz, czy to było ich, czy sugerujesz, że CA3045 było zerżnięte z UL1111 ?

    A to przepraszam za swoja niekompetencje, ale nigdy nie spotkalem sie z tym
    numerkiem. To widac dobrze strzezona tajemnica CEMI.

    J.