  • 1. Data: 2011-03-08 00:29:58
    Temat: CSS - problem z caption
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Zrobiłem tabelę o 2 kolumnach zawierającą caption składający się z paru
    wyrazów. Kolumny zawierają niewiele treści. Caption zawija się. Ustawiłem
    więc nowrap lecz tu wystąpiła niespodzianka: caption staje się szerszy od
    tabeli, w której się znajduje. Ostatnia kolumna tabeli kończy się mniej
    więcej w połowie szerokości caption. Dlaczego tak się dzieje i jak
    spowodować aby caption rozpychał tabelę do swojej szerokości?

    Obserwuję to pod IE8.

  • 2. Data: 2011-03-08 08:33:46
    Temat: Re: CSS - problem z caption
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2011-03-08 01:29, Marek wrote:
    > więc nowrap lecz tu wystąpiła niespodzianka: caption staje się szerszy od

    a zobacz to :

    table{
    table-layout: fixed
    }

  • 3. Data: 2011-03-08 09:26:47
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 09:33:46 +0100, satellite napisał(a):

    > a zobacz to :
    >
    > table{
    > table-layout: fixed
    > }

    Kiszka :-(
    Ani pod FF ani pod IE8 nic się nie zmieniło.Póki co radzę sobie stylem
    inline'owym min-width jednakże jest to obejście a nie rozwiązanie.

  • 4. Data: 2011-03-08 13:30:10
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2011-03-08 10:26, Marek wrote:

    > Ani pod FF ani pod IE8 nic się nie zmieniło.Póki co radzę sobie stylem
    > inline'owym min-width jednakże jest to obejście a nie rozwiązanie.

    bo <thead> masz juz wykorzystany ?

  • 5. Data: 2011-03-08 21:30:47
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 14:30:10 +0100, satellite napisał(a):

    > bo <thead> masz juz wykorzystany ?

    Nie, to zwykła tabela: wiersze i komórki. Dodatkowo caption.Na stylach mam
    jedynie border-collapse: collapse. Nic więcej. W międdzyczasie klient
    zadecydował, że tabele obok siebie mają być identycznej szerokości więc
    każda z nich zyskała width i problem został zamaskowany ale nie rozwiązany.
    Tak czy owak byłoby dobrze wiedzieć jak zmusić caption do rozpychania
    tabeli. Może to być użyteczne.

  • 6. Data: 2011-03-09 10:15:11
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2011-03-08 22:30, Marek wrote:

    > Tak czy owak byłoby dobrze wiedzieć jak zmusić caption do rozpychania
    > tabeli. Może to być użyteczne.

    imo caption tak zaprojektowali zeby nie mial wplywu na tabele i to
    raczej ona sterowala szerokoscia caption; w ostatecznosci robie cos w
    tym rodzaju :

    table{
    border-collapse: collapse;
    }