  • 1. Data: 2009-08-23 15:41:56
    Temat: Canon 70-200 z IS czy bez IS?
    Od: "Szolek" <j...@s...pl>

    Witam

    Nosze sie z zamiarem zakupu obiektywu Canona 70-200 2.8 USM.
    Widze, że wystepuje on w wersji z IS i bez. Roznica w cenie to prawie
    2000PLN więc zastanawiam się czy IS rzeczywiście jest mi tak niezbędnie
    potrzebny. Nie używałem nigdy stabilizacji. Nie mam z nią doświadczenia...
    Może coś podpowiecie w tej materii?

    TIA
    Szolek

    4359 (20090822) __________

  • 2. Data: 2009-08-23 15:49:47
    Temat: Re: Canon 70-200 z IS czy bez IS?
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Szolek" <j...@s...pl> napisał
> [...]
    > potrzebny. Nie używałem nigdy stabilizacji. Nie mam z nią doświadczenia...

    Zalezy co nim bedziesz robil
    - do scen statycznych bardzo sie przyda,
    przy dynamicznych niewiele pomoze.
    Ja wybralem IS.
    ---

  • 3. Data: 2009-08-23 17:05:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Aug., 17:41, "Szolek" <j...@s...pl> wrote:
> [...]
    > potrzebny. Nie używałem nigdy stabilizacji. Nie mam z nią doświadczenia...

    moim zdaniem 70-200/2.8 ma sens tylko z IS

    jesli mialbym kupic ten obiektyw bez IS to wolabym 70-200/4 IS -
    mniejszy ., lzejszy , rozdzielczosc na przysl 4,0 lepsza niz w tym
    wiekszym a w 90% przypadkow slabsza jasnosc o 1EV skompensujesz za
    pomoca IS.

  • 4. Data: 2009-08-23 17:06:03
    Od: "Szolek" <j...@s...pl>

    Użytkownik "greenman" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Szolek" <j...@s...pl> napisał
    >
    > Zalezy co nim bedziesz robil
    > - do scen statycznych bardzo sie przyda,
    > przy dynamicznych niewiele pomoze.
    > Ja wybralem IS.

    Nastawiam się na rodzinkę, może trochę śluby znajomych w plenerze itp...
    Duża jest różnica w jakosci fotki z wyłączonym IS?

    Szolek

    4359 (20090822) __________

  • 5. Data: 2009-08-23 17:11:52
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Szolek pisze:
> [...]
    >
    > Nastawiam się na rodzinkę, może trochę śluby znajomych w plenerze itp...
    > Duża jest różnica w jakosci fotki z wyłączonym IS?

    IS daje Ci 3EV mniej więcej. Czyli dla gdy dla długiego końca
    potrzebujesz czasu 1/200, to z IS zrobisz nieporuszone 1/90, może z
    pewną ręką 1/60. Bez IS musisz 1/320, ew. 1/160. To nie kwestia jakości,
    tylko możliwości wykonania nieporuszonego zdjęcia. Przy czasach 1/320 i
    krótszych IS Ci nic nie daje.

    wer

  • 6. Data: 2009-08-23 17:19:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Aug., 19:06, "Szolek" <j...@s...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Nastawiam się na rodzinkę, może trochę śluby znajomych w plenerze itp...
    > Duża jest różnica w jakosci fotki z wyłączonym IS?

    IS zastepuje statyw , pozwala na stosowanie dluzszych czasow z reki ,
    czyli pozwala na zwiekszenie GO lub na fotografie w gorszych
    warunkach oswietleniowych o ok 2 czasem 3 EV- czyli da sie robic z
    reki jak jest ciemniej.

    ale poniewaz wektorki ruchu rzeczywistego obiektu i pozornego od
    drgajacego obiektywu sie dodaja w fazie przeciwnej , pozwala
    nieznacznie , to zalezy od stosowanych czasow na wydluzenie czasu
    naswietlenia rowniez dla obiektow ruchomych - ale to nieznacznie .
    Slowem rowniez dla obiektow ruchomych nieznacznie zmniejsza
    poruszenie.

    XXX

  • 7. Data: 2009-08-23 20:07:50
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Szolek" <j...@s...pl> napisał

    > Nastawiam się na rodzinkę, może trochę śluby znajomych w plenerze itp...
    > Duża jest różnica w jakosci fotki z wyłączonym IS?

    Roznica jest taka, ze bez IS, przy 200mm i czasach dluzszych od 1/300
    najprawdobodobniej bedzie klasyczne poruszenie - tym wieksze im dluzszy
    czas.
    Takie zdjecia nie podlegaja zadnej kategorii jakosci - to smietnik.
    Z IS moglbys zejsc do ok. 1/60 z duza szansa na to, ze drzenie rak
    trzymajacych
    aparat zrekompensuje IS. Naprawde, IS duzo tu pomaga.
    Jeszcze podstawowe pytanie: do czego chcesz to przypiac?
    Jesli do cropa, to do robienia "slubow w plenerze" i "rodzinki"
    kup sobie moze jakies CB, bo czasem bedziesz musial ladny kawalek
    odejsc zeby zrobic jakies ogolne ujecie, no i plener musi byc
    z prawdziwego zdarzenia, nie jakas tam byle polanka...
    ---

  • 8. Data: 2009-08-24 12:17:45
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Szolek pisze:
> [...]
    > potrzebny. Nie używałem nigdy stabilizacji. Nie mam z nią doświadczenia...

    poszukaj mojego postu z tego roku, mialem ten sam dylemat, tyle, ze
    uzywalem wczesniej 70-200 2.8 bez IS. Moim zdaniem warto. Opowiesci o
    mniejszej ostrosci mozna miedzy bajki onanistow sprzetowych wlozyc. na
    1/60 sek na dlugim koncu udaje mnie sie zrobic ostre zdjecie. W wersji
    bez IS chyba wylacznie przypadkiem.

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.