  • 1. Data: 2009-08-23 14:39:43
    Temat: Zdjęcia czarnych ubrań
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Witam
    Robiłem zdjęcia ciuchów do sprzedania na allegro. O ile z rzeczami
    kolorowymi poradziłem sobie w sposób zadowalający to z całkiem czarnymi już
    nie. Jakie tło jest najkorzystniejsze do tego typu zdjęć- dla przedmiotów
    czarnych?
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 2. Data: 2009-08-23 15:29:58
    Temat: Re: Zdjęcia czarnych ubrań
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Łukasz Goran wrote:
> [...]
    > kolorowymi poradziłem sobie w sposób zadowalający to z całkiem
    > czarnymi już nie. Jakie tło jest najkorzystniejsze do tego typu

    szare?

  • 3. Data: 2009-08-24 08:19:03
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Goran" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kolorowymi poradziłem sobie w sposób zadowalający to z całkiem czarnymi
    > już nie. Jakie tło jest najkorzystniejsze do tego typu zdjęć- dla

    Jak robisz na totalnym automacie, to z pewnością ciemne.

  • 4. Data: 2009-08-24 09:25:28
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marcin [3M] wrote:
    > Użytkownik "Łukasz Goran" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak robisz na totalnym automacie, to z pewnością ciemne.

    To wtedy aparat rozjasni całe zdjecie i bedzie do dupy. Ja bym dał tło szare
    do ciemnych rzeczy tak aby aparat nie rozjasniał zbytnio zdjecia (+
    korekacja -1EV - -2EV).

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2009-08-24 09:30:54
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:h6tmt9$djj$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > To wtedy aparat rozjasni całe zdjecie i bedzie do dupy. Ja bym dał tło
    > szare do ciemnych rzeczy tak aby aparat nie rozjasniał zbytnio zdjecia (+
    > korekacja -1EV - -2EV).

    Stawiam, że bez pp z automatu się i tak nie da.
    A jak ma być korekcja EV - to powinno wydać na każdym tle.

  • 6. Data: 2009-08-24 10:25:50
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

> [...]
    > kolorowymi poradziłem sobie w sposób zadowalający to z całkiem czarnymi
    > już nie. Jakie tło jest najkorzystniejsze do tego typu zdjęć- dla

    jakiekolwiek, trzeba oświetlić tak zeby sie nie zlewało

  • 7. Data: 2009-08-24 16:02:01
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Kokos wrote:
    > jakiekolwiek,

    Tlo - owszem, ale podejrzewam, ze autor ma problemy z poprawna ekspozycja.
    Radze poczytac o dzialaniu swiatlomierza (i np szarej karcie).

    k,

  • 8. Data: 2009-08-24 17:48:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Aug., 16:39, Łukasz Goran <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > nie. Jakie tło jest najkorzystniejsze do tego typu zdjęć- dla przedmiotów

    jesli chcesz sprzedac to stosowalbym podswiadoma perswazje mentalna.
    czerwien lub biel.

  • 9. Data: 2009-08-24 19:33:12
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    > Jak robisz na totalnym automacie, to z pewnością ciemne.

    Robiłem na manualu akurat;)
    Łukasz Goran Gądzik
    151731

  • 10. Data: 2009-08-24 19:44:01
    Od: Łukasz Goran <g...@o...pl>

    Może powiem jka robiłem;) Lampa wyzwalana bezprzewodowo w biały syfit.
    Przesłaona 8-10, iso 200, czas 1/100- 160. Korekcja na lampie -1ev Balans
    bieli ustawiany ręcznie. Tło miałem błękinte bo akurat taki mam kocyk;))
    Mogłem zmienić paramerty i mocniej doświetlić ale wtedy błękit kocyka robił
    się biały, ale czarny rzeczywiście był "lepszy". Dlatego pomyślałem że
    problemem było właśnie tło i na innym byłoby łatwiej;)
    Łukasz Goran Gądzik
    151731