  • 1. Data: 2009-08-23 11:30:30
    Temat: Wymiana C 18-55 IS -> Sigma 17-70.
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...pl>

    Co myślicie o takiej akcji?

    IA

  • 2. Data: 2009-08-23 12:05:47
    Temat: Re: Wymiana C 18-55 IS -> Sigma 17-70.
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Igor Adamiak pisze:
    > Co myślicie o takiej akcji?

    Ja zrobiłem podobną i ma pewne plusy dodatnie i plusy ujemne ;)
    Ja jednak nie straciłem stabilizacji, bo jej nie miałem w kicie.

    Plusy:
    - większy zakres z odrobinę szerszym szerokim kątem.
    - jaśniejszy w całym zakresie od kita, no i przede wszystkim f/2.8 na
    szerokim. W pomieszczeniach to i 0,5EV może robić różnicę, chociaż jak
    miałeś IS, to pewnie ten IS miał przewagę nad 2,8 bez IS. Za to da się
    więcej objąć w kadrze.

    Minusy:
    - średnica filtra to aż 72mm, co sprawia, że do tej pory nie kupiłem
    sobie CPLa (mam już na 52mm i 58mm), bo to jedyny obiektyw z taką
    średnicą filtra
    - duży jest. Szczególnie jak porównujesz do kita 18-55. To kawał szkła,
    metalu i plastiku.
    - brak QuickFocus, ale tego i tak nie masz w Canonie.
    - wyraźnie winietuje na szerokim końcu przy otwartej przysłonie. To
    wychodzi nie tylko w testach, ale i w życiu. Czasami może przeszkadzać.
    Mi z reguły nie przeszkadza.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-08-23 12:29:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-23 14:05:47 +0200, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > W pomieszczeniach to i 0,5EV może robić różnicę, chociaż jak miałeś IS,
    > to pewnie ten IS miał przewagę nad 2,8 bez IS. Za to da się więcej
    > objąć w kadrze.

    Odwieczna dysputa, co lepsze, jaśniej bez stabilizacji, czy ciemniej ze
    stabilizacją.
    - IS jak się obiekty nie ruszają.
    - światło jak się ruszają.

    Ja osobiście wolę więcej światła. Zwłaszcza na obiektywach krótkich.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam