  • 1. Data: 2015-01-18 22:51:42
    Temat: Canon SX260 HS jako dysk usb
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy możecie zaprzeczyć lub potwierdzić ze ww aparat (lub podobny) jest
    widoczny w eksploratorze windows jako dysk usb z przydzielona literą
    bez instalowania jakiegokolwiek softu?

    --
    Piter

  • 2. Data: 2015-01-25 20:17:34
    Temat: Re: Canon SX260 HS jako dysk usb
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 22:51:42 +0100, PiteR napisał(a):
    > Czy możecie zaprzeczyć lub potwierdzić ze ww aparat (lub podobny) jest
    > widoczny w eksploratorze windows jako dysk usb z przydzielona literą bez
    > instalowania jakiegokolwiek softu?
    ZTCW możesz mieć wybór, czy urządzenie ma być widoczne jako pamięć masowa
    czy nie.

    --
    Grzegorz Tomczyk

  • 3. Data: 2015-01-26 23:57:02
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@n...wp.pl>

    W uzupełnieniu dopowiem, że Canony nie działają w trybie pamięci masowej,
    więc nie są widoczne jako dysk z przydzieloną literą w Windows. Jak się
    nie chce nic doinstalowywać, to trzeba użyć czytnika i do niego
    przekładać kartę pamięci z aparatu.

    --
    Grzegorz Tomczyk

  • 4. Data: 2015-01-27 00:50:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-26 23:57, Grzegorz Tomczyk wrote:
    > W uzupełnieniu dopowiem, że Canony nie działają w trybie pamięci
    > masowej, więc nie są widoczne jako dysk z przydzieloną literą w
    > Windows.
    Ale są widoczne w Explorerze jako "camera" dzięki Picture Transfer
    Protocol (https://en.wikipedia.org/wiki/Picture_Transfer_Prot
    ocol).
    Przynajmniej mój PowerShot A650 i EOS 40D. Z tym że pod XP mogą być (i
    są) problemy ponieważ PTP jest tam podobno jakiś niedorobiony. Np.
    wspomniany 40D działa bez zarzutu, ale na A650 (+CHDK) przez PTP widać
    jedynie JPG, a nie widać RAW-ów w formacie DNG. Pod nowszymi Windows nie
    powinno być problemów. W każdym razie do przewalenia zdjęć z aparatu na
    komputer wystarczy.

  • 5. Data: 2015-01-27 18:17:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Grzegorz Tomczyk pisze tak:

> [...]
    > Windows. Jak się nie chce nic doinstalowywać, to trzeba użyć
    > czytnika i do niego przekładać kartę pamięci z aparatu.

    dzięki za odpowiedź

    no ręce opadają, podsumujmy

    - nie może być ładowany przez gniazdo usb
    - nie może być podładowywany przez gniazdo usb
    - nie jest widoczny jako dysk
    - nie może być więc podkatalogiem w serwerze www
    - częste wyciąganie karty sd zapewne rozwali zawias i styki
    - przy użyciu TWAIN nie można wymazać zdjeć jedynie skasować
    - nie wiadomo co się tak naprawdę dzieje na karcie sd

    dam sobie pociąć w talary że pewnie nie wystawia bieżacego obrazu na
    wyjściu video/hdmi. Stary Sony z 2005 roku potrafił to robić (sic!)

    --
    Piter

  • 6. Data: 2015-01-27 18:53:34
    Od: " 666" <...@...6>

    A nie ma do tego czegoś jakiegoś firmowego oprogramowania?

    -----

  • 7. Data: 2015-01-27 19:49:35
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2015 18:17:11 +0100, PiteR napisał(a):

    [..ciach..]
    > Stary Sony z 2005 roku potrafił to robić (sic!)

    Trudno się nie zgodzić, że Canon w aparatach cyfrowych jest strasznym
    betonem. Aż dziw, że w "czasach analogowych" przodował we wprowadzaniu
    różnych nowinek (aczkolwiek bardziej w linii pro, ale zawsze).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 8. Data: 2015-01-27 20:53:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Sylwester Zarębski pisze tak:

> [...]
    > strasznym betonem. Aż dziw, że w "czasach analogowych" przodował
    > we wprowadzaniu różnych nowinek (aczkolwiek bardziej w linii pro,

    no dobra to co kupić? bo kolejny niewypał choć za półdarmo

    - ma być zasilane przez usb
    - ma działać do bólu (musi się dać wyłączyć usypianie, limity filmu)
    - nie może być na paluszki
    - musi krecić filmy full HD (najlepiej .mp4)
    - musi mieć rozmiar zdjęcia 1920x1080
    - ma pamiętać nastawę nieskończoność i bez flasha
    - nie może być smatfonem i wideorejestratorem (normalny kąt)
    - musi być widoczne jako dysk usb

    preferowany chwyt jak aparat, nie jak kamera, nie jak smartfon.

    --
    Piter

  • 9. Data: 2015-01-27 23:44:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2015, PiteR wrote:

> [...]
    > - przy użyciu TWAIN nie można wymazać zdjeć jedynie skasować
    > - nie wiadomo co się tak naprawdę dzieje na karcie sd

    Dorzuć, że ma "blokadę ISO 100" (dla czasów <1 sekunda).
    Również w trybie "M"!
    Przypadek na tyle rzadki, że "tabelki" na ogół nie przewidują
    stosownej pozycji :)

    pzdr, Gotfryd