  • 1. Data: 2012-10-17 22:28:45
    Temat: Centrala Panasonic KX-TDA30 - pytanie
    Od: "KarolW" <j...@j...kom>

    Witam,

    Czy centrala KX-TDA30 ma możliwość ustawienia, aby ruch wychodzący na
    świat (3 linie ISDN) był realizowany po równo na każdy z 3 numerów?
    Obecnie sytuacja wygląda tak, że cały ruch wychodzi w 90% przez jeden
    numer i dopiero, gdy jest on zajęty wybrany zostaje drugi w kolejności
    numer. Efekt, pakiet darmowych minut na jednym numerze przekroczony jest
    3 razy a na pozostałych dwóch w ogóle nie wykorzystany.
    Proszę jeśli to możliwe, o podpowiedź jak to zrealizować.

    Z góry dziękuję za odp,

    Pozdr,
    Karol

  • 2. Data: 2012-10-20 11:18:10
    Temat: Re: Centrala Panasonic KX-TDA30 - pytanie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-17 22:28, KarolW pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy centrala KX-TDA30 ma mo?liwo?ae ustawienia, aby ruch wychodz?cy na
    > ?wiat (3 linie ISDN) by? realizowany po równo na ka?dy z 3 numerów?
    > Obecnie sytuacja wygl?da tak, ?e ca?y ruch wychodzi w 90% przez jeden
    > numer i dopiero, gdy jest on zajety wybrany zostaje drugi w kolejno?ci
    > numer. Efekt, pakiet darmowych minut na jednym numerze przekroczony jest
    > 3 razy a na pozosta?ych dwóch w ogóle nie wykorzystany.
    > Prosze je?li to mo?liwe, o podpowied 1/4 jak to zrealizowaae.

    Chyba Ci nie pomogę :(
    W różnych starych Panasonicach przez 9 wybierało się pierwszą wolną
    linię zewnętrzną, zaś przez 8n wybierało się konkretną linię zewnętrzną,
    gdzie n to numer portu zewnętrznego.

    Rzuciłem pobieżnie okiem na instrukcję do KX-TDA30. Wygląda na to, że
    ona jest na tyle "głupia", że nie umie losować portu zewnętrznego ani
    wybierać "w karuzeli".

    Albo na telefonach musisz ustawić różne porty dla linii zewnętrznych,
    albo nauczyć userów wybierać konkretny port.
    Albo codziennie przepinać porty ;)

    Spróbuj zadać to pytanie na pl.misc.telefonia - może ktoś odpowie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.