  • 1. Data: 2012-10-17 13:50:48
    Temat: postep
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Czy mi sie wydaje, czy ten szalony postep w komputerach troche
    przyhamowal ?

    GHz od paru lat podobnie, dyski rosna, ale juz jakby bez cisnienia,
    rdzeni juz nie przybywa, pamieci ... domowy komputer naprawde potrafi
    wykorzystac tych pare GB ?

    No i bardzo dobrze, wcale mnie to nie martwi :-)

    J.

  • 2. Data: 2012-10-17 14:13:10
    Temat: Re: postep
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Na pewno martwi producentów, bo sprzęt działa i nie ma jak zmusić klientów
    do kupowania. Tylko gracze mają ciśnienie na nowości, bo zwykli użytkownicy
    nie muszą wymieniać sprzętu praktycznie w ogóle od kilku lat. XP góruje cały
    czas, bo spełnia wymagania większości ludzi, a Vista/7/8 to tylko zbędne
    bajery, których ludziom nie potrzeba. Bardzo to nie na rękę producentom
    oprogramowania i sprzętu.

  • 3. Data: 2012-10-17 14:24:22
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-10-17 13:50, J.F pisze:

    > Czy mi sie wydaje, czy ten szalony postep w komputerach troche
    > przyhamowal ?

    Wydaje się.

    > GHz od paru lat podobnie, dyski rosna, ale juz jakby bez cisnienia,
    > rdzeni juz nie przybywa, pamieci ... domowy komputer naprawde potrafi
    > wykorzystac tych pare GB ?

    Ale porównaj wydajność procesorów. Przy niewiele większym zegarze masz
    zupełnie inny sprzęt. Ostatnio wymieniałem komputer - wstaje naprawdę
    szybko, chociaż nie mam niczego specjalnie wyszukanego. W moim odczuciu
    czas do pojawienia się pulpitu Win7 jest zbliżony do 98 na jakimś P500,
    chociaż ze stoperem nie sprawdzałem.
    RAM był dość długo ograniczany przez możliwości 32-bitowego systemu i
    chipsetów. Na pewno mogę coś zacząć robić wyraźnie szybciej niż na
    notebooku z C2D i XP. Oczywiście sama praca też jest dużo szybsza. No i
    pograć można spokojnie we w miarę stare gry bez "prawdziwej" karty
    graficznej.
    Może jak zainstaluję trochę niepotrzebnych programów to przystopuje. Ale
    ja i tak wywalam wszystko, co się da z autostartów różnych.

    Rdzeni w procesorach domowych nie ma po co przybywać. Co innego w
    Xeonach i Opteronach - ale to inna kategoria.

    Dyski - popatrz na ceny i podejmij decyzję co do zakupu. Po co taki
    duży? A z drugiej strony dlaczego nie? 3/4 dysku leży odłogiem. Może
    kiedyś. Ale za to jest szybszy niż 1/4 tej pojemności (i tak jest niby
    najwolniejszym elementem komputera).

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2012-10-17 14:52:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał

> [...]
    >moim odczuciu czas do pojawienia się pulpitu Win7 jest zbliżony do 98
    >na jakimś P500, chociaż ze stoperem nie sprawdzałem.

    Ale to moze byc zaleta Win7, a nie sprzetu.

    Akurat mialem okazje porownac sobie na pewnym obliczeniowo-bazodanowym
    programie wydajnosc paru notebookow z jakis 6 lat ... roznica moze
    dwukrotna.
    Fakt ze ten najstarszy to byl owczesnie chyba najbardziej wypasiony
    model, w ktorym obliczenia powoduja wlaczenie drugiego wiatraka, a ten
    obecny to srednia polka (i5), gdzie sam zasilacz jest trzykrotnie
    mniejszy (tzn wymiarowo).

    >RAM był dość długo ograniczany przez możliwości 32-bitowego systemu i
    >chipsetów.

    No wiesz - dawniej przede wszystkim to nie kazdy mial te 4GB RAM.

    Tak czy inaczej ... co te GB dzis mieszcza ? Windows i biblioteki nie
    sa takie duze, danych wprowadzanych do programu tez nie ma az tak
    wiele (chyba ze filmy, dziesiatki zdjec).

> [...]
    >kiedyś. Ale za to jest szybszy niż 1/4 tej pojemności (i tak jest
    >niby najwolniejszym elementem komputera).

    Zapelnic dysk nie ma problemu - filmow na DVD starczy :-)
    Ale ja nie o tym, tylko o tym ze pare lat temu najwiekszy pecetowy
    dysk mial powiedzmy 500GB, a teraz mamy 3TB, wiec tu postep jeszcze
    jest.
    Ciekawe jak dlugo - bo to tez juz nanometry bit zajmuje.

    J.

  • 5. Data: 2012-10-17 15:05:49
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-10-17 14:52, J.F pisze:

    > Ale to moze byc zaleta Win7, a nie sprzetu.

    Na C2D jest bardzo wyraźnie wolniej. A i tak dysk ma duży wpływ na czas
    ładowania systemu.

    > No wiesz - dawniej przede wszystkim to nie kazdy mial te 4GB RAM.

    Ale to było wyraźnie dawniej. No i 4G też nie miało sensu, skoro w
    zależności od konfiguracji nawet ponad 500M potrafił uciąć.

    > Tak czy inaczej ... co te GB dzis mieszcza ? Windows i biblioteki nie sa
    > takie duze, danych wprowadzanych do programu tez nie ma az tak wiele
    > (chyba ze filmy, dziesiatki zdjec).

    Wiesz, raczej na zasadzie jak mam 4 podstawki i kupię dzisiaj 4GB, to
    jutro jeszcze jakoś będzie, a potem trzeba będzie wywalić, więc może
    lepiej od razu 8G kupić. No i jak się jest przyzwyczajonym do pełnego
    paska zadań...

    > Zapelnic dysk nie ma problemu - filmow na DVD starczy :-)

    ;)
    Szkoda komputera. Ja się już rozglądam za czymś z DLNA.

    > Ale ja nie o tym, tylko o tym ze pare lat temu najwiekszy pecetowy dysk
    > mial powiedzmy 500GB, a teraz mamy 3TB, wiec tu postep jeszcze jest.
    > Ciekawe jak dlugo - bo to tez juz nanometry bit zajmuje.

    Pamiętam, jak się mówiło o kresie technologii litograficznej w okolicy
    1um, bo czym to naświetlać ;)
    Ale chyba powoli jednak SSD będą coraz powszechniejsze. Patrzę na nowe
    notebooki i się zastanawiam, czy nowa generacja SSD już się do czegoś
    nadaje, czy może jednak nie?

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2012-10-17 16:46:13
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    ceownik <c...@w...pl> napisał(a):
    > a Vista/7/8 to tylko zbędne bajery

    Np. obsługa SATA albo USB 3.0.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2012-10-17 20:53:40
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    ceownik <c...@w...pl> napisał(a):
    > a Vista/7/8 to tylko zbędne bajery

    Np. obsługa SATA albo USB 3.0.

    O natywnej obsłudze USB 3.0 do 7 włącznie chyba można pomarzyć ?
    Co do obsługi SATA to daje się to dobrze zrobić także dla XP, więc 7 średnio
    jest mi potrzebna do tego :)
    O 8 nie będę się nawet wypowiadał, bo zgodnie z zasadą MS "co drugi
    spierdolony".
    WOJO

  • 8. Data: 2012-10-17 22:17:03
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    WOJO <s...@a...unknown.hehe> napisał(a):
    > Np. obsługa SATA albo USB 3.0.
    > O natywnej obsłudze USB 3.0 do 7 włącznie chyba można pomarzyć ?

    Co udowadnia, że postęp jest, skoro nie było a jest.

    > Co do obsługi SATA to daje się to dobrze zrobić także dla XP, więc 7
    > średnio jest mi potrzebna do tego :)

    No właśnie, daje się. A w nowszych Windows ma się obsługę SATA bez żadnych
    wygibasów. Poza tym tych przykładów można podać więcej, np. SuperFetch albo
    sensowna obsługa procesorów 64-bitowych (jak masz XP i ponad 4 GB RAM to
    masz problem).

    Postęp jest. Jeśli ktoś uważa, że od czasu XP nic się nie zmieniło, bo
    potrafi coś na nim wyrzeźbić, to żaden argument. Wolę system, w którym nie
    trzeba przerabiać płytki instalacyjnej żeby dostać podstawową funkcję. Ale
    jak ktoś chce jechać na 11-letnim systemie, to proszę bardzo.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 9. Data: 2012-10-17 22:31:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 22:17:03 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):
    > Postęp jest. Jeśli ktoś uważa, że od czasu XP nic się nie zmieniło, bo
    > potrafi coś na nim wyrzeźbić, to żaden argument. Wolę system, w którym nie

    Ja tez wole lepszy system, tylko ze 7 takim nie jest.
    30 lat informatyki poszlo sie .. za 10 lat moze bedzie sie to do czegos
    nadawac :-)

    > trzeba przerabiać płytki instalacyjnej żeby dostać podstawową funkcję. Ale
    > jak ktoś chce jechać na 11-letnim systemie, to proszę bardzo.

    Z tym ze jutro moga wymyslec cos nowego i bedziesz musial przerabiac plyte
    do win7 :-)

    P.S. mialem okazje sadzac stary system na nowym kompie ... w miare tak jak
    piszesz - CD sie zabootuje, ale dalej nie przejdzie, driver przyjmie, ale
    na dyskietce, z usb sie zabootuje, ale dalej nie ruszy, drivera na innym
    dysku podlaczyc nie mozna ... a w koncu Asus powie "alez to jest plyta
    klasy workstation, wiec driverow do windows klasy serwer nie robimy".
    Ale to tylko zle o niektorych swiadczy, a nie dobrze o nowych systemach.

    J.

  • 10. Data: 2012-10-17 22:46:59
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ja tez wole lepszy system, tylko ze 7 takim nie jest.
    > 30 lat informatyki poszlo sie .. za 10 lat moze bedzie sie to do czegos
    > nadawac :-)

    Akurat powszechna opinia jest taka, że jest. Ale oczywiście każdy może mieć
    swoje zdanie.

    > Z tym ze jutro moga wymyslec cos nowego i bedziesz musial przerabiac plyte
    > do win7 :-)

    Oczywiście. I czy to przeczy moim słowom?

    Świadczy o jednym i drugim.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/