  • 1. Data: 2005-07-10 15:36:48
    Temat: Ceny Netu z Tepsy
    Od: "Zbino" <z...@p...onet.pl>

    Podobno tepsa sprzedaje Internet hurtowy dużym operatorom drożej niż swoim
    klientom.
    Jak się dowiedziałem od znajomego, cena hurtowa dla dużych operatorów
    (kupujących kilkaset Mb/s), to ok 1000zł za 1Mb/s. Dla swoich klientów
    (Polpak-2Mb/s) tepsa sprzedaje zaś po 600zł za 1Mb/s. Niestety nie mają
    sposobu, aby tepsiaków przekonać do zmiany cen. Zapewne tepsiaki robią tak,
    by max utrudnić życie konkurencji.
    Ja się zastanawiam jak inne telekomy wychodzą na swoje musząc płacić drożej
    niż sprzedają dalej swoim klientom. Na pewno nie cały ruch idzie do tepsy
    część idzie za granice, gdzie można kupić łącza dużo taniej. Nie zawsze też
    każdy klient max wysyca łącze więc ogólny strumień się zmniejsza. Jednak
    pozycja tepsy, która Internet krajowy ma praktycznie za darmo, a nawet z
    dopłatą od innych dużych telekomów stawia ją w sytuacji bardzo, bardzo
    uprzywilejowanej.
    Czy ktoś zna dokładne ceny hurtowe z tepsy?

    Zbyszek

  • 2. Data: 2005-07-10 17:59:47
    Temat: Re: Ceny Netu z Tepsy
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Zbino napisał(a):
> [...]
    > uprzywilejowanej.
    > Czy ktoś zna dokładne ceny hurtowe z tepsy?

    z grubsza jest tak jak napisales.
    zobacz do archiwum znajdziesz ciekawe watki

  • 3. Data: 2005-07-10 19:36:42
    Od: ve <v...@v...pl>

    > (Polpak-2Mb/s) tepsa sprzedaje zaś po 600zł za 1Mb/s. Niestety nie majš

    Z grubsza to sa 2 Mbity. realnie 1,8 wiec realnie 1Mbit jest ciut drozszy niz
    podales. Mysle, ze przy odbioracach hurtowych TPSA nie pozwala sobie juz na
    takie zachowanie.

  • 4. Data: 2005-07-10 20:18:09
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Zbino wrote:
    > Podobno tepsa sprzedaje Internet hurtowy dużym operatorom drożej niż swoim
    > klientom.

    To niestety prawda.

    > Jak się dowiedziałem od znajomego, cena hurtowa dla dużych operatorów
    > (kupujących kilkaset Mb/s), to ok 1000zł za 1Mb/s. Dla swoich klientów
    > (Polpak-2Mb/s) tepsa sprzedaje zaś po 600zł za 1Mb/s.

    To są oferty niemal wyjściowe - z cenników. A Polpak 2 Mb/s FR to se mogą
    wsadzić. Nie każdego interesuje rzeźba z agregacją tych kawałków po 2Mb,
    plus płacenie po 190 zeta per łącze za fakt agregacji (load balancingu),
    plus 390 zł per łącze za fakt istnienia sesji BGP. BTW, znam doskonale
    operatora, który za fakt wymiany ruchu w protokole BGP życzy sobie dodatkowe
    złotych 500 netto. :>

    > Niestety nie mają
    > sposobu, aby tepsiaków przekonać do zmiany cen.

    Jak chcesz kupić 10-20 Mb/s i w górę w ATM-ie to da się już rozmwiać. Da się
    rozmawiać zwłasza o opłacie 4000 zł netto za port ATM, która zdecydowanie
    psuje całą kalkulację ceny za megabit.

    > Zapewne tepsiaki robią
    > tak, by max utrudnić życie konkurencji.

    A jakże.

    > Czy ktoś zna dokładne ceny hurtowe z tepsy?

    Generalnie przy zamówieniach powyżej 30Mb/s da się zejść do ceny około 800
    zł netto za megabit, naprawdę duże zamówienia okryte są już tajemnicą,
    domyślać się mogę, że ceny są bardziej gustowne.

    Oczywiście rozmawiamy o wariantach dostępu pełnego do sieci TPNET z prawem
    tranzytu obcych AS-ów itp. W Tepsie istnieją oczywiście oferty okrojone, z
    zastzreżeniami i wyłączeniami, ale tymi się nigdy nie interesowałem, bo są
    dla mnie nieprzydatne.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 5. Data: 2005-07-10 20:44:30
    Od: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to>

    W artykule <darvm3$gs6$1@opal.icpnet.pl> Tomasz Śląski napisał(a):
    [..]

    > Jak chcesz kupić 10-20 Mb/s i w górę w ATM-ie to da się już rozmwiać. Da się
    > rozmawiać zwłasza o opłacie 4000 zł netto za port ATM, która zdecydowanie
    > psuje całą kalkulację ceny za megabit.

    Ewntualnie 5000 zł za GigabitEthernet lub 1000zł za FastEthernet

> [...]
    > zastzreżeniami i wyłączeniami, ale tymi się nigdy nie interesowałem, bo są

    Przy łączu 1-19 MBit ceny kształtowały się mniej więcej tak:
    * WEB-ACCESS - 560
    * Global-Access - 760
    * TPnet.PL/TPNet.global - ok. 950 zł
    + opłata za port.

    WebAccess - dostęp bez BGP - na klasach TPsa
    GlobalAccess - dostęp z BGP bez możliwości tranzytu innego AS'a
    Tpnet.PL/TPNet.Global - niestety od 4 dni czekam na obiecany
    opis produktów więc mam cennik bez opisu co sprzedają.

    PS.
    Cennik jest to 1000MBit+

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    | System Administrator @ Repcio.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 6. Data: 2005-07-11 06:43:19
    Temat: Re: Ceny Netu z Tepsy [OT]
    Od: wer <a...@o...pl>

    Zbino wrote:
> [...]
    > sposobu, aby tepsiaków przekonać do zmiany cen. Zapewne tepsiaki robią tak,

    Obecnie TP SA chce podwyzszyc ceny na polaczenie 0-708, przez ktore
    dzwoni sie do roznych dzwoneczkow i dalej w swiat po ludzkich cenach. W
    ten sposob chca wyciac konkurencje w rozmowach miedzynarodowych. Wiec
    sie nie dziw, ze robia, podobnie w Internecie. Rownie chore sa ceny za
    dzierzawe linii, dzieki czemu mamy wyleg sieci radiowych. Dzierzawa
    linii pod 1Mbit kosztuje wiecej niz DSL 2Mbit od nich. Potem provider
    musi zaplacic za link do nich. BTW w Pradze (tej czeskiej), w serwerowni
    1Mbit kosztuje okolo 17 Euro.

    wer

  • 7. Data: 2005-07-11 06:47:14
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <darvm3$gs6$1@opal.icpnet.pl> Tomasz Śląski napisał(a):

    > Generalnie przy zamówieniach powyżej 30Mb/s da się zejść do ceny około 800

    Dodatkowo można kupić sobie także dostęp do TPTransit.PL za baaaaaardzo
    małe pieniądze. A jest to bardzo dobry i tani sposób do spięcia się
    całej gamy ISP nie działających w warszawie.

    TP

  • 8. Data: 2005-07-11 07:03:51
    Od: ve <v...@v...pl>

    mozesz przypomniec gdzie to jest opisane na stronach tp?
    kiedys bylo, teraz nie moge znalezc

  • 9. Data: 2005-07-11 07:03:52
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Zbino napisał(a):
> [...]
    > Jak się dowiedziałem od znajomego, cena hurtowa dla dużych operatorów
    > (kupujących kilkaset Mb/s), to ok 1000zł za 1Mb/s.

    AFAIK na Panskiej peering mozna kupic duuzo taniej
    peering, nie dostep do sieci

    co do cen pelnego dostepu do sieci przy wiekszej rurce to cena/mbit jest w okolicach
    600 zl
    (+oplaty za port ATM)

    --
    Mateusz

  • 10. Data: 2005-07-11 09:01:19
    Od: Przemyslaw 'Repcio' Gubernat <r...@r...net.anty-harvest-adres-usun-to>

    W artykule <4...@v...pl> ve napisał(a):

    > mozesz przypomniec gdzie to jest opisane na stronach tp?
    > kiedys bylo, teraz nie moge znalezc

    Jest to usługa niestandardowa - nie ma sna tronach TP