  • Data: 2015-01-23 08:55:47
    Temat: Ceny modułów WiFi
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sporą popularnością cieszy się ostatnio ESP8266 - tani moduł WiFi, który
    można zamówić w Chinach już za równowartość 10 zł/szt. Dopiero zacząłem
    z nim eksperymentować, ale wygląda na to, że ten tani element jest w
    stanie zastąpić kontrolery Ethernetu (ENC28J60, W5100, W5500) w
    większości zastosowań.
    Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Skąd taka różnica w cenie pomiędzy
    tym układem, a rozwiązaniami konkurencji? Moduły WiFi od Wiznetu
    potrafią kosztować w TME po 100-300 zł. Arduino WiFi Shield też do
    najtańszych nie należy. A ESP8266 kosztuje zaledwie trzy dolary, będąc w
    istocie nie tylko modułem komunikacyjnym, ale także małą, samodzielną
    platformą sprzętową (można pisać własny soft i sterować kilkoma
    dostępnymi pinami GPIO).

    Istnieje może szansa, że w niedalekiej przyszłości pojawi się podobny
    moduł na SPI? UART jest jak dla mnie jednak wadą tego modułu, chociażby
    dlatego, że na magistrali może pracować tylko jedno urządzenie, a i
    filozofia komunikacji z takim elementem jest zauważalnie inna niż w
    przypadku np. W5100.