  • 1. Data: 2013-05-03 17:38:29
    Temat: "Check engine"
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jadę sobie spokojnie samochodem za miastem, aż tu nagle zapaliło się
    światełko "check engine". Zjechałem z drogi, sprawdziłem olej - ok.
    Pojechałem dalej. Silnik pracuje jak zwykle, wszystko jest jak zwykle,
    tylko to "check engine" drażni oczy.

    Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-05-03 17:40:57
    Temat: Re: "Check engine"
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-03 17:38, Marcin N pisze:
> [...]
    > tylko to "check engine" drażni oczy.
    >
    > Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

    Dodam, że silnik to benzyniak 2.0 143 KM, bez gazu, przebieg 100 tys km,
    w moim posiadaniu od lat, żadnych niespodzianek.

    --
    MN

  • 3. Data: 2013-05-03 17:44:32
    Od: <4...@9...174432.invalid> (Tom N)

    Marcin N w

> [...]
    > tylko to "check engine" drażni oczy.

    > Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

    Zbyt niskie ciśnienie powietrza w kole zapasowym [1]

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2013-05-03 18:58:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marcin N wrote:

> [...]

    I też brak kodu błędu?

  • 5. Data: 2013-05-03 19:48:13
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2013-05-03 17:40, Marcin N pisze:

    > Dodam, że silnik to benzyniak 2.0 143 KM, bez gazu, przebieg 100 tys km,
    > w moim posiadaniu od lat, żadnych niespodzianek.

    Ale wiesz, że ta kontrolka może sygnalizować 100 różnych rzeczy? Akurat
    raczej nie brak oleju. Bez odczytania kody błędu jakimś interfejsem
    diagnostycznym nikt Ci nie powie o co chodzi.

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 6. Data: 2013-05-03 20:11:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-03 19:48, Mumin pisze:

    > Ale wiesz, że ta kontrolka może sygnalizować 100 różnych rzeczy? Akurat
    > raczej nie brak oleju. Bez odczytania kody błędu jakimś interfejsem
    > diagnostycznym nikt Ci nie powie o co chodzi.

    Jasne, że wiem.
    No nic, bez komputera się nie obejdzie zapewne.

    A co podejrzewacie? Co się psuje w czasie spokojnej jazdy i nie daje
    żadnych objawów poza zapaloną lampką?

    --
    MN

  • 7. Data: 2013-05-03 20:34:57
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-03 20:11, Marcin N pisze:

    > Jasne, że wiem.
    > No nic, bez komputera się nie obejdzie zapewne.
    >
    > A co podejrzewacie? Co się psuje w czasie spokojnej jazdy i nie daje
    > żadnych objawów poza zapaloną lampką?

    Wszystko, lambda, katalizator, EGR, MAF, MAP, Missfire co tylko chcesz.
    Może markę byś chociaż podał no ale po co...
    Na czytnik błędów marsz!

    Lewis

  • 8. Data: 2013-05-04 11:08:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 03 May 2013 17:38:29 +0200, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > tylko to "check engine" drażni oczy.
    >
    > Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

    Milion różnych rzeczy.
    ECU dostało z króregokolwiek czujnika sygnał pozanominalny, albo w inny
    sposób nieoczekiwany.

    Co więcej mogło się to zdarzyć tylko raz, przypadkowo i nigdy więcej nie
    powtórzyć, a lampka będzie palić Ci się przez ileś cykli zapłonu, albo i
    już zawsze - tzn. do czasu kiedy błąd zostanie skasowany komputerem
    diagnostycznym.

    Jeszcze możesz zrobić taki eksperyment żeby odpiąć klemy na kilka minut do
    pół godziny - być może komputer stracy pamięć, zapomni o tym błędzie i
    jeżeli nie pojawi się znowu w kolejnym cyklu diagnostycznym to można go
    uznać za coś przypadkowego.
    Chociaż lepiej podłącz komputer i go odczytaj - może to być wskazówka na
    przyszłość jeśli to zwiastun jakiejś nadchodzącej dopiero awarii.

  • 9. Data: 2013-05-05 19:38:02
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 3 maja 2013 (17:38:29) napisano:

> [...]
    > tylko to "check engine" drażni oczy.

    > Co się mogło stać, że nie daje objawów, a wywołuje alarm?

    Miałem kiedyś Micrę K11. Auto jeździło jak złoto.
    Check Engine świeciło się w niej przez 11 lat.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 10. Data: 2013-05-05 22:08:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-05-05 19:38, Yakhub pisze:
    > W liście datowanym 3 maja 2013 (17:38:29) napisano:

    > Miałem kiedyś Micrę K11. Auto jeździło jak złoto.
    > Check Engine świeciło się w niej przez 11 lat.

    Kumpel miał Skodę Octavię z salonu. Prawie od początku świeciło się tam
    "check engine" i nikt nie potrafił tego naprawić przez cały okres gwarancji.

    --
    MN