  • 1. Data: 2017-08-07 11:23:19
    Temat: Chlodek na parkingu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... duzo kosztuje we Wloszech, 432 euro

    http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/wlochy-wysoki-mandat
    -za-wlaczona-klimatyzacje-w-zaparkowanym-aucie,76008
    6.html

    Nie wolno stac z pracujacym silnikiem, w Niemczech tez nie, a i u nas
    tez nie.

    P.S. A w elektrycznym klima bedzie :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-08-07 11:42:42
    Temat: Re: Chlodek na parkingu
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-07 o 11:23, J.F. pisze:

> [...]
    6.html

    > Nie wolno stac z pracujacym silnikiem, w Niemczech tez nie, a i u nas

    Ale nie będzie jej wolno włączać - nie wolno stać na parkingu z
    włączonym silnikiem (kodeks nie pisze jakim) :-) Nawet od klimatyzatora...
    T.

  • 3. Data: 2017-08-07 12:44:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    6.html

    > Nie wolno stac z pracujacym silnikiem, w Niemczech tez nie, a i u nas

    Byłem w lipcu na kempingu nad morzem. Pogoda chłodna i deszczowa.
    Notorycznie Janusze pierdzieli dieslami stojącymi z hałasującym
    silnikiem. Najczęściej nikt nie siedział w aucie, tylko przyczepa/namiot
    obok grill i tuż obok stoi pierdzące auto. Nie mam pojęcia po co i
    dlaczego. To chyba przyzwyczajenie, jak ktoś pracował lata jako kierowca
    Kamaza, to mu weszło w nawyk, żeby nigdy nie gasić silnika.

  • 4. Data: 2017-08-07 13:57:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 Aug 2017 11:23:19 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie wolno stac z pracujacym silnikiem, w Niemczech tez nie, a i u
    nas

    Zapytaj Pszemola jak jest teraz w USA. 20 lat temu można było i to
    było dość powszechne, że pusty samochód
    sobie chlodzil aż kierwoca wróci z zakupów.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-08-07 14:11:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    6.html

    > Nie wolno stac z pracujacym silnikiem, w Niemczech tez nie, a i u nas

    Dokładnie tak :-) he he. I ogrzewanko w zimie.

  • 6. Data: 2017-08-07 14:11:06
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Zapytaj Pszemola jak jest teraz w USA. 20 lat temu można było i to
    > było dość powszechne, że pusty samochód
    > sobie chlodzil aż kierwoca wróci z zakupów.

    Nadal się to obserwuje.
    Ludziki palą autka na wolnych obrotach po - 15-20 minut zanim wyjdą z domu
    aby ogrzać w zimie lub ochłodzić w lecie.
    Sam miełem ustrojstwo o nazwie "remote start", które zamontowałem sobie w
    mojej Toyocie Camry w 1998 roku.

    Potem nastały czasy immobilizerów, które utrudniły (zdrożyły) nieco start
    auta bez kluczyka w stacyjce, ale wciąż są w handlu urządzenia do tego a i
    zdaje się kilka marek oferuje takie coś jako fabrycznie instalowaną opcję.

    O ile auto ma automatyczną skrzynię to nie widzę ryzyka - co innego
    ręczna...

  • 7. Data: 2017-08-07 15:10:09
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:

    -za-wlaczona-klimatyzacje-w-zaparkowanym-aucie,76008
    6.html

    > Ogrzewanie to w każdym może być - wystarczy farelkę do aku podpiąć.
    > Dla młodszych - farelka to taki ogrzewacz powietrza z wymuszonym obiegiem
    > http://cdn.natemat.pl/f7a6df84706fa2a743992734021680
    9f,640,0,0,0.jpg

    Jasne, bardzo wygodne (12VDC=>230VAC?) i bezpieczne... wylot z Farelki
    skieruj sobie na skórzane fotele :-) No i nie zapomnij wyłączyć po 2
    minutach bo bedziesz mieć 200 stopni w aucie :-)))

  • 8. Data: 2017-08-07 15:11:01
    Od: "T." <k...@i...pl>

  • 9. Data: 2017-08-07 16:49:00
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > zdaje się kilka marek oferuje takie coś jako fabrycznie instalowaną opcję.
    >
    > O ile auto ma automatyczną skrzynię to nie widzę ryzyka - co innego

    A jakie ryzyko jest uzależnione od rodzaju skrzyni
    przy pracy na postoju? I czy nie odwrotnie?

  • 10. Data: 2017-08-07 16:53:18
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-07 o 15:10, Pszemol pisze:

> [...]
    > skieruj sobie na skórzane fotele :-) No i nie zapomnij wyłączyć po 2
    > minutach bo bedziesz mieć 200 stopni w aucie :-)))

    Są farelki na 12 V, nawet z programatorami. Działa na identycznej
    zasadzie jak wbudowany podgrzewacz powietrza w samochodach na prąd.
    T.