  • 1. Data: 2020-04-29 11:23:42
    Temat: Ciekawostka mikrofalowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Tu jest schemat kuchenki mikrofalowej:
    https://tinypic.pl/5io4ycb9c5xx
    Zastanawia mnie jaką rolę pełni przełącznik SWC?
    W pewnych sytuacjach powoduje zwarcie zasilania sieciowego.
    Jest uruchamiany prawdopodobnie w zależności od stanu drzwiczek
    (ponieważ jest w tym samym bloku mechaniczno-krzywkowym który obsługuje
    przełączniki SWA i SWB których rola jest jasna) ale jego stan nie zależy
    od otwarcia drzwiczek. Żadnymi manipulacjami drzwiczkami nie udało mi
    się go przełączyć a rozbiórka ustrojstwa (bo nic nie widać) dla
    wyczajenia roli jest ponad moją cierpliwość :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2020-04-29 11:36:36
    Temat: Re: Ciekawostka mikrofalowa
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Apr 2020 11:23:42 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Tu jest schemat kuchenki mikrofalowej:
    > https://tinypic.pl/5io4ycb9c5xx
    > Zastanawia mnie jaką rolę pełni przełącznik SWC?
    > W pewnych sytuacjach powoduje zwarcie zasilania sieciowego.

    Błąd na schemacie.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2020-04-29 14:31:17
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2020-04-29 o 11:36, Marek pisze:

    > Błąd na schemacie.

    Dlaczego?
    Teraz zwarcia nie ma, po przełączeniu też nie ma, ważne aby podczas
    przełączania zachować odpowiednią sekwencję dla styków, ale to pewnie
    robi mechanika przełącznika. Bezpieczeństwo przy otwieraniu drzwiczek i
    tyle.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2020-04-29 14:52:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > się go przełączyć a rozbiórka ustrojstwa (bo nic nie widać) dla
    > wyczajenia roli jest ponad moją cierpliwość :)

    Moze, żeby nie popieściło delikwenta, z być może naładowanych
    kondensatorów, który odłączy kabel mikrofali od prądu i dotknie bolców
    we wtyczce.
    W USA bardzo dużo prawników.

  • 5. Data: 2020-04-29 15:14:53
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Tu jest schemat kuchenki mikrofalowej:
    > https://tinypic.pl/5io4ycb9c5xx
    > Zastanawia mnie jaką rolę pełni przełącznik SWC?

    Pisze: "the monitor interlock switch"
    Ma wywalić bezpiecznik na zwarcie, gdyby zawiesiły się styki SWA. Czyli
    aby komuś nie ugotowało rączek podczas wyciągania potrawki.

    Proste i skuteczne.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2020-04-29 15:18:15
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Pisze: "the monitor interlock switch"
    > Ma wywalić bezpiecznik na zwarcie, gdyby zawiesiły się styki SWA. Czyli
    > aby komuś nie ugotowało rączek podczas wyciągania potrawki.
    >
    > Proste i skuteczne.

    Albo gdyby ktoś zechciał nożykiem pogrzebać w przełączniku. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2020-04-29 15:35:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >przełączania zachować odpowiednią sekwencję dla styków, ale to pewnie
    >robi mechanika przełącznika. Bezpieczeństwo przy otwieraniu drzwiczek

    Zreszta tak opisali - interlock, czyli takie specyficzne
    zabezpieczenie ... chyba nie ma dobrego polskiego slowa.

    Rozewrzec to za malo ?
    Czego oni sie boja ... moze jakiegos uszkodzenia, ze bedzie zawsze
    zwarty, co nawet dwom wylacznikom moze sie zdarzyc.
    A tu blysnie, trzasnie, ale zagrozenia nie bedzie.

    J.

  • 8. Data: 2020-04-29 15:39:58
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-04-29 o 15:18, Irek.N. pisze:

    > Albo gdyby ktoś zechciał nożykiem pogrzebać w przełączniku. :)

    Wtedy może zatańczyć jak metalowe dotknie ;)

    Patrzę na schemat mojego Whirlpoola MT-263 i jest prawie podobnie, to
    znaczy jest trochę elektroniki więc uszkodzenie switcha uszkadza
    bezpiecznik 100mA zasilający transformator elektroniki (zamiast robić
    pełne zwarcie na zasilaniu). Czyli odłącza możliwość włączenia stycznika
    od transformatora HV.

    > Miłego.
    > Irek.N.

    i wzajemnie.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-04-29 16:04:22
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Rozewrzec to za malo ?
    > Czego oni sie boja ... moze jakiegos uszkodzenia, ze bedzie zawsze
    > zwarty, co nawet dwom wylacznikom moze sie zdarzyc.
    > A tu blysnie, trzasnie, ale zagrozenia nie bedzie.

    Wiesz, w bezpieczeństwie maszyn stosuje się przekaźniki, które mają
    styki fizycznie oddzielane, a nie tylko siłą sprężystości blaszki na
    której są (styki z mechanicznym prowadzeniem). Jest na to gustowny
    symbol nawet, jak certyfikat mają. Pomimo tego obwody się dubluje, aby
    zachować możliwie dużą niezawodność, czy chociażby zrobić diagnostykę
    działania.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2020-04-29 16:13:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > W pewnych sytuacjach powoduje zwarcie zasilania sieciowego.

    Strzelam -- jeśli któryś z pozostałych przełączników się zatnie, to SWC ma
    za zadanie zewrzeć zasilanie i pozwolić bezpiecznikowi spełnić swoją rolę.

    Btw, mam w pracy taką fajną mikrofalówkę, w której delikatne uchylenie
    drzwiczek powoduje, niezależnie od nastawień na panelu, zadziałanie
    wentylatora, silnika talerza i żarówki. Nie wiem, czy magnetronu też.