  • 41. Data: 2017-05-22 11:46:31
    Temat: Re: Ciekawostki o Wanklu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 20.05.2017 23:54, J.F. pisze:

    >Od co najmniej 12 lat - przy wymianie oleju co ok. 10 tys - nie
    >dolewałem pomiędzy wymianami wcale. Nic.

    Jak wiekszosc z nas.
    Tym niemniej zajrzyj do instrukcji, jaka wartosc napisal producent.

    0.7l/1000 km czy jak kto woli 0.07l/100km wcale by mnie nie zdziwilo.

    Co by oznaczalo koniecznosc dolewania 7 litrow miedzy wymianami.

    Uwaza Pan, ze za duzo trzeba dolewac ? Alez zgodnie z normą zakladową.

    J.

  • 42. Data: 2017-05-22 12:00:31
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.05.2017 11:46, J.F. pisze:
> [...]
    > Tym niemniej zajrzyj do instrukcji, jaka wartosc napisal producent.
    >
    > 0.7l/1000 km czy jak kto woli 0.07l/100km wcale by mnie nie zdziwilo.

    Jest 0.5/1000. Faktycznie jakiś absurd.

    > Co by oznaczalo koniecznosc dolewania 7 litrow miedzy wymianami.
    >
    > Uwaza Pan, ze za duzo trzeba dolewac ? Alez zgodnie z normą zakladową.

    Wątpię, żeby normę spalin trzymało. Ale może katalizator katalizuje... :)

    MJ

  • 43. Data: 2017-05-22 15:05:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup

    >Jest 0.5/1000. Faktycznie jakiś absurd.

    >Wątpię, żeby normę spalin trzymało. Ale może katalizator
    >katalizuje... :)

    Na spaliny mamy zaswiadczenie TUV, ze spelniamy norme, nawet te
    najostrzejsza :-)

    J.

  • 44. Data: 2017-05-22 18:16:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2017 o 01:33 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    (...) Rocznie robie z
    > poltora tysiaca kilometrow. Jak by zuzywal dwa litry oleju na rok to
    > mnie stac zeby jezdzic.

    Ja robię rocznie 50-60kkm. Między wymianami (co 20kkm) ubywa mi w dieslu
    jakieś 4mm na miarce.
    Przy wymianie zalewam 5l oleju. Auto ma już ponad 260kkm. Od nowości ubywa
    tyle samo - plus, minus 1mm

    TG

  • 45. Data: 2017-05-23 05:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Co by oznaczalo koniecznosc dolewania 7 litrow miedzy wymianami.
    >
    > Uwaza Pan, ze za duzo trzeba dolewac ? Alez zgodnie z normą zakladową.

    I sa takie silniki ktore rzeczywiście tyle biora!
    Patrz jakies TFSI od Audi...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 46. Data: 2017-05-23 05:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > zrozumiec ze klocki sie zuzywaja bo przeciez sie tra. Ale mlot nie
    > jest w stanie zrozumiec ze jak cylinder posmarowany jest olejem i
    > pojawia sie w nim plomien i temperatura w okolicach dwoch tysiecy
    > stopni celsjusza to czesc oleju z cylindra musi sie spalic. Bardzo
    > malo oleju sie spala ale za to od kiluset do kilku tysiecy razy na
    > sekunde. To jak sie spalil i zostal ze spalinami z paliwa wypchniety
    > na zewnatrz to go kurwa ubylo czy nie ubylo. To jak ubywa ale na
    > miarce utrzymuje sie taki sam poziom bez dolewania to cud, miarka sama

    Ale rozumiesz, ze tu nie chodzi o samo ubywanie tylko o jego skale?
    Jednemu ubywa pol miarki na 10.000, innemu pol miarki na <1000km...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 47. Data: 2017-05-23 05:52:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ten co mu ubywa pol miarki na 1000 jezdzi na oleju a ten drugi na paliwie z domieszka
    oleju. Jak sadzisz, ktoremu silnikowi szybciej korbowod bokiem wyjdzie jak kierownik
    wcisnie i przytrzyma przy podlodze prawy pedal?

  • 48. Data: 2017-05-23 11:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > paliwie z domieszka oleju. Jak sadzisz, ktoremu silnikowi szybciej
    > korbowod bokiem wyjdzie jak kierownik wcisnie i przytrzyma przy

    Ale rozumiesz, ze ten co jezdzi na oleju jezdzi na firmowym, nowym silniku
    ktory jest zgodny z normami producenta?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 49. Data: 2017-05-23 11:08:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ten co mu ubywa pol miarki na 1000 jezdzi na oleju a ten drugi
    >na paliwie z domieszka oleju. Jak sadzisz, ktoremu silnikowi
    >szybciej korbowod bokiem wyjdzie jak kierownik wcisnie
    >i przytrzyma przy podlodze prawy pedal?

    Cos by w tym moze i bylo, gdyby nie to, ze wiele z tych silnikow ma
    juz na liczniku 200, 250, 300 kkm i jakos korbowod bokiem nie wyszedl.
    Widac paliwo dobrze smaruje.

    J.

  • 50. Data: 2017-05-23 11:29:08
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Wady sa ogolnie znane ... ale Mazda jakos sobie z nimi poradzila.
    >
    > I dopiero ostatnia tabelka jest ciekawa - spalanie kiepskie.
    > Ale czy ta tabelka prawdziwa ?

    Z niekrytą dumą stwierdzam, że nie wiem.