  • 1. Data: 2014-12-04 23:04:24
    Temat: Ciemność widzę, ciemność ;) GU53 i GU10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Potrzebuję od tyłu podświetlić folię naklejoną na szybę wystawową.
    Problem taki, że (od strony technicznej) najwygodniej byłoby z
    odległości ok. 5 metrów, spod sufitu. Jedno okno ma szerokość ok. 120
    cm, może mniej. Wysokość folii to ok. 50 do 60 cm od góry okna, reszta
    niezaklejona. Są trzy okna obok siebie.

    Znalazłem "wąskie" żarówki: Philips MASTERLine ES 45W GU5.3 12V 8D -
    mają kąt świecenia 8°.
    Ale natknąłem się na problem, którego nie przewidziałem: owe żarówki są
    na trzonku GU5.3 (inaczej MR16) i nigdzie nie mogę znaleźć oprawy typu
    kinket z regulowaną głowicą. Jest tego natomiast jak psów z oprawkami GU10.
    Oczywiście wiem, że GU5.3 to dla "zwykłego" człowieka 12V, zaś GU10 to 230V.

    Pytania:

    1.
    Widział ktoś żarówki halogenowe lub LED-y na GU10 o kącie max 15°?

    2.
    A może są gdzieś przejściówki GU10->GU53?

    3.
    A może ktoś widział oprawę z trzema (albo 1 do 5) ruchomymi głowicami na
    GU53?
    Są zawieszane na drutach, ale nie mam możliwości, aby takie wykorzystać.

    Można by wykorzystać reflektor sceniczny, ale tu już idą wyższe koszty:
    sam reflektor z kurtynami (świeciłby wąską strugę na 3 okna), soczewka,
    żarówka (zdecydowanie za mocna). Chyba nie tędy droga.

    Docelowo myślę zasilać trzy lampy tak, aby po kolei nieco się
    przyciemniały/rozjaśniały - to tak, żeby nie było NTG ;)
    Stąd też lepszym źródłem światła byłby halogen, aniżeli LED.

    Any idea?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2014-12-04 23:58:58
    Temat: Re: Ciemność widzę, ciemność ;) GU53 i GU10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > 2.
    > A może są gdzieś przejściówki GU10->GU53?

    http://www.ebay.com/itm/MR16-GU5-3-To-GU10-Light-Bul
    b-Base-Socket-Lamp-Adaptor-Converter-Holder-/3507548
    82931

  • 3. Data: 2014-12-05 01:00:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-04 23:58, sundayman pisze:

    > http://www.ebay.com/itm/MR16-GU5-3-To-GU10-Light-Bul
    b-Base-Socket-Lamp-Adaptor-Converter-Holder-/3507548
    82931

    Dzięki, ale nie w tą stronę.

    Ma być GU10 męskie (z nóżkami) z żeńskim gniazdem GU5.3, co by w niego
    wtrynić żarówkę z trzonkiem GU5.3.

    Chyba jest:
    http://www.ebay.com/itm/GU10-To-MR16-Socket-Base-Hal
    ogen-Light-Bulb-Lamp-Adapter-Converter-Holder-T1K-/3
    60768797351?pt=US_Lighting_Parts_and_Accessories&has
    h=item53ff7efaa7

    Już zamówiłem, ciekawe, kiedy przyjdzie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-12-05 01:23:56
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-12-04 o 23:04, Adam pisze:
> [...]
    >
    > 3.
    > A może ktoś widział oprawę z trzema (albo 1 do 5) ruchomymi głowicami na
    4. Kup dowolną pasującą ci oprawę, tylko wymień w niej gniazda GU10 na
    GU53/MR16 dostępne za grosze bylegdzie?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-12-05 13:45:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-05 01:23, BartekK pisze:

    > 4. Kup dowolną pasującą ci oprawę, tylko wymień w niej gniazda GU10 na
    > GU53/MR16 dostępne za grosze bylegdzie?

    A widzisz :)
    Czasem człowiek tak się zafiksuje na jednym pomyśle, że nie przyjdzie mu
    do głowy inne, znacznie racjonalniejsze rozwiązanie.

    Dzięki :)

    Oczywiście pozostaje kwestia mechaniczna, ale to już raczej nie problem.
    No, chyba żebym próbował wymienić wkładkę E14 na E27 ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam