  • 1. Data: 2012-02-05 19:33:56
    Temat: Ciśnienie rozsadziło chłodnicę ?
    Od: "D.Radecki" <m...@g...pl>

    Witam,

    trzymałem samochód na mrozie -25 stopni C, ale codziennie odpalałem silnik
    tak na 20 minut aby pochodził na wolnych obrotach i aby akumulator nie
    zdechł.
    Po trzech dniach ( w dzień -15, w nocy -25) wyruszyłem w niedaleką trasę
    około 30 km.

    Po około 6 km silnik zaczął gasnąć na wolnych obrotach, po przejechaniu 22
    km silnik przestał pracować gdy zatrzymywałem się na światłach a obroty
    spadały od 1 tyś do zera.

    Odpalałem parę razy ale silnik działał krótko, i musiałem przygazować aby
    odporwadzić samochód na bezpieczne miejsce w zatoce.

    Otworzyłem klapę silnika i zobaczyłem że wywaliło z litr płynu chłodniczego
    prawym górnym rogiem chłodnicy tam gdzie jest połączenie z ząbkami.

    poczekałem 20 minut , uzupełniłem płyn chłodniczy i silnik zaczął normalnie
    działać

    płyn chłodniczy mam do -35 stopni C.

    Czy taka różnica temperatur spowodowała rozszczelnienie chłodnicy ?
    Normalnie samochód trzymam w garażu a ten kilkudniowy wyjazd łączył się z
    zostawieniem samochodu pod chmurką właśńie w takie niskie temperatury.

    Co było przyczyną awarii ? Chłodnica jest w miarę nowa ma 2 lata
    (zamiennik), latem zauważyłem drobne nieszczelności w tym właśnie miejscu w
    którym teraz poleciał płyn.

    Czy fabrycznie chłodnica była do d..py? Gwarancja minęła - tylko 12 miesięcy

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-02-05 19:41:25
    Temat: Re: Ciśnienie rozsadziło chłodnicę ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello D.Radecki,

    Sunday, February 5, 2012, 7:33:56 PM, you wrote:

    [...]

    > Co było przyczyną awarii ? Chłodnica jest w miarę nowa ma 2 lata
    > (zamiennik), latem zauważyłem drobne nieszczelności w tym właśnie miejscu w
    > którym teraz poleciał płyn.

    I na co czekałeś?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-02-05 20:03:46
    Od: to <t...@i...pl>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > I na co czekałeś?

    I znowu trollowanie...

  • 4. Data: 2012-02-05 22:44:07
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "D.Radecki" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdechł.
    > Po trzech dniach ( w dzień -15, w nocy -25) wyruszyłem w niedaleką trasę

    Odpalanie w mróz samochodu dla samej idei to katowanie silnika. Lepiej
    podładować akumulator i odpalić raz wtedy kiedy potrzeba,
    Mógł przymarznąć zaworek nadmiarowy w korku chłodnicy i ciśnienie nie miało
    ujścia. Być może masz lekki przedmuch spod głowicy i w zimie się zwiększył +
    zaworek się zakleszczył na mrozie....

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz