  • 31. Data: 2011-12-04 20:58:55
    Temat: Re: Co jest przyczyną zadziałania różnicówki?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Dec 2011 13:02:58 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > PEf - PEd wywala
    > PEf - Nf wywala
    > PEf - Lf żarówka świeci
    > Nf - Lf żarówka świeci

    dobra, tak nie moze byc.
    Zarowka jest slusznych wymiarow i roznicowke na pewno wyzwala ?
    Neonowka sprawdzales ze L naprawde jest L a N N ?

    Czas powtorzyc pomiary.

    J.

  • 32. Data: 2011-12-04 21:10:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."

    > dobra, tak nie moze byc.
    > Zarowka jest slusznych wymiarow i roznicowke na pewno wyzwala ?
    > Neonowka sprawdzales ze L naprawde jest L a N N ?
    >
    > Czas powtorzyc pomiary.

    Podłączyłem nawet wiertarkę 800 W. Pod PE i L. Kręciła normalnie.
    Różnicówkja nie zadziałała.
    Bo żarówka miał chyba 25 W.

    Neonówką sprawdzałem. L świeci N i PE nie świeci.

    Robert

  • 33. Data: 2011-12-04 21:46:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Dec 2011 22:10:14 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Użytkownik "J.F."

    > Podłączyłem nawet wiertarkę 800 W. Pod PE i L. Kręciła normalnie.
    > Różnicówkja nie zadziałała.
    > Bo żarówka miał chyba 25 W.

    Wystarczylaby.
    Tylko ze to znaczy ze PEf i Lf obie nie przechodza przez roznicowke, albo
    obie przechodza. Ale skoro Nf-Lf tez swieci, to Nf jest podlaczona podobnie
    jak PEf. A jednak ich zwarcie wywala roznicowke - tak nie moze byc .. chyba
    ze jakas trojfazowa ?

    Osobiscie stawiam ze pomylili N z PE, albo je polaczyli razem. Ale objawy
    bylyby inne.
    No chyba ze wcale nie podlaczyli, a pojemnosc wywala.

    J.

  • 34. Data: 2012-01-28 10:20:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 10:19:49 +0100, MiKhau napisał(a):
    > Mi wybijało różnicówkę po dotknięciu rurką gazową kuchenki. Natychmiast.
    > Sie okazało, że instalacje wodna-gazowa i elektryczna nie były połączone ze
    > sobą (np. gdzieś w piwnicah) stąd jakieś różnice potencjałów wystarczające
    > do zadziałania różnicowego.

    Ale jesli miales instalacje trojprzewodowa, to nie powinna wybijac.
    A jesli dwuprzewodowa,to nie powinienes zakladac roznicowki ... bo czesto
    bedzie wybijac :-)

    Chyba zeby osobne roznicowki przy gniazdkach

    J.