  • 1. Data: 2009-05-20 11:12:50
    Temat: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Ciekawi mnie jaki kroki podejmuja operatorzy/administratorzy gdy otrzymaja
    zgloszenie jak ponizej:

    "
    Szanowni Państwo,

    Państwa abonent od wczoraj uporczywie próbuje włamać się na serwer, którego
    jestem administratorem (www.XXXXX). Wygenerował od wczoraj 80mb
    wpisów w logu http, korzystając ze skanera "Acunetix". Kilka linijek w
    załączeniu.

    Odciąłem już dostęp dla tego adresu IP, proszę też o pouczenie Państwa
    klienta o naganności jego postępowania - w końcu takim zachowaniem może
    doprowadzić do
    zarówno postępowania karnego, jak i odcinania Państwa sieci przez innych
    operatorów.

    Dziękuję i pozdrawiam,
    "

    Icek

  • 2. Data: 2009-05-20 11:38:07
    Temat: Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Icek wrote:

> [...]
    >
    > "
    > Szanowni Pa?stwo,
    >
    > Pa?stwa abonent od wczoraj uporczywie pr?buje w?ama? si? na serwer,
    > kt?rego jestem administratorem (www.XXXXX). Wygenerowa? od wczoraj 80mb
    > wpis?w w logu http, korzystaj?c ze skanera "Acunetix". Kilka linijek w
    > za??czeniu.
    >
    > Odci??em ju? dost?p dla tego adresu IP, prosz? te? o pouczenie Pa?stwa
    > klienta o naganno?ci jego post?powania - w ko?cu takim zachowaniem mo?e
    > doprowadzi? do
    > zar?wno post?powania karnego, jak i odcinania Pa?stwa sieci przez innych

    1) sprawdzić zasadność zgłoszenia
    2) pouczyć klienta (recydywa => wywalić klienta)

    Lemat
    easyISP jest spam-friendly - utrzymuje stronę www notorycznemu spamerowi
    polandexport

  • 3. Data: 2009-05-20 11:52:53
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 20 May 2009 13:38:07 +0200, Lemat <#@lemat.priv.pl> wrote:

    >1) sprawdzić zasadność zgłoszenia
    >2) pouczyć klienta (recydywa => wywalić klienta)

    Plus zabezpieczyć ze swej strony ewentulane logi, dokumentacje i
    korespondencje z takim klientem. Jeśli ten ktoś będzie uparty i sprawa
    trafi na policję/prokuraturę to o to poproszą. Jestem świeżo po
    przesłuchaniu na policji w podobnej sprawie - nie dotyczyło włamania
    ale gróźb karalnych pozbawienia życia via mail i formularz kontaktowy
    kierwoanych do właścicieli jednej z domen która stoi u mnie.
    Prokuratura w takich wypadkach występuje o udostepnienie danych
    osobowych do prowajdera - tyle że potrafi to zrobić nawet kilka
    miesięcy po zdarzeniu i warto to mieć.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2009-05-20 13:32:53
    Od: K <...@...c>

    Icek pisze:
> [...]
    > doprowadzić do
    > zarówno postępowania karnego, jak i odcinania Państwa sieci przez innych

    ja mam co kilka/kilkanascie dni ataki na www ktore potrafia przy
    modsecurity wygenerowac 60GB logow w ciagu kilku godzin (a loguje
    minimum). ataki z calego swiata.

    pozdro.

  • 5. Data: 2009-05-20 22:11:54
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    Lemat pisze:
    /..../
    > 1) sprawdzić zasadność zgłoszenia
    > 2) pouczyć klienta (recydywa => wywalić klienta)

    Chyba że to zombi???

  • 6. Data: 2009-05-21 05:02:11
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Smok Eustachy pisze:
    > Lemat pisze:
    > /..../
    >>
    > Chyba że to zombi???

    Tym gorzej dla niego

  • 7. Data: 2009-05-21 13:07:09
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    Icek pisze:
> [...]
    > doprowadzić do
    > zarówno postępowania karnego, jak i odcinania Państwa sieci przez innych

    co robimy, hmmm... ja zabijam i palę userom domostwa ;-) a tak na
    poważnie to zabezpieczasz logi, pakujesz istotny ich wycinek, do
    archiwum z opisem, a userka upomina się i oczekuję wyjaśnień (i zależnie
    od przyczyny, np. czy jest zombiakiem, dokonuje się pewnych kroków).

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 8. Data: 2009-05-21 14:15:46
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Waldemar Fraś napisał(a):

> [...]
    > archiwum z opisem, a userka upomina się i oczekuję wyjaśnień (i zależnie
    > od przyczyny, np. czy jest zombiakiem, dokonuje się pewnych kroków).

    - Jakie kroki powinien przedsięwziąć user widzący zbliżającego się
    admina z logami?
    - Jak najdłuższe!

    wer

  • 9. Data: 2009-05-21 20:49:48
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Wed, 20 May 2009, Icek wrote:

> [...]
    > doprowadzi? do
    > zar?wno post?powania karnego, jak i odcinania Pa?stwa sieci przez innych

    Zaznaczamy wiadomość jako przeczytaną + wrzucamy do kosza, ewentualnie
    pytamy się od kiedy to wysłanie requesta http jest karalne. Postawił sobe
    serwer www otwarty na cały świat to niech się nie dziwi, że ludzie stronę
    odwiedzają. Jest gdzieś napisane, że Firefoxem można korzystać z www, a
    Acunetixem nie?

  • 10. Data: 2009-05-21 21:12:49
    Od: "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com>

> [...]
    > serwer www otwarty na cały świat to niech się nie dziwi, że ludzie stronę
    > odwiedzają. Jest gdzieś napisane, że Firefoxem można korzystać z www, a

    W ten sposob mozna rowniez stwierdzic, ze atak ddos jest legalny.
    Ktos postawil serwer widoczny w Internecie to znaczy, ze mozna mu pakieciki
    wysylac...

    pzdr.