  • 1. Data: 2011-04-08 08:06:27
    Temat: Co to za numer 802 767 100
    Od: Jarek <j...@f...address.from.pl>

    Witam

    W ciągu godziny numer 802-767-100 zadzwonił do pewnego klienta w sieci
    36 razy, połączenie według klienta wygląda tak, że jest informacja o
    sms-sie głosowym po czym następuje rozłączenie, następnym razem jest
    informacja głosowa z potwierdzeniem odczytania sms-a głosowego i znów
    następuje rozłączenie i tak w kółko (cytuję to co akurat przekazał mi
    zdenerwowany abonent, same połączenia faktycznie są bo widać je w
    cdr-ach) - próbowałem oddzwonić pod w/w numer z różnych sieci, ale za
    każdym razem numer jest nieosiągalny. Ktoś ma pojęcie co to może być za
    numer i gdzie zgłosić jego "dziwne" działanie? Puki co wyciąłem w/w
    numer na centrali.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2011-04-08 09:46:57
    Temat: Re: Co to za numer 802 767 100
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Jarek napisał:
> [...]
    > każdym razem numer jest nieosiągalny. Ktoś ma pojęcie co to może być za
    > numer i gdzie zgłosić jego "dziwne" działanie? Puki co wyciąłem w/w

    To jest chyba jakaś bramka SMS->voice/fax.

    Gdy w grudniu kupiłem sobie faks w Halonecie, to przetestowałem sobie
    jak działa SMS na stacjonarny w wersji SMS2Fax (z Oranga i Gadułera).
    Faks przyszedł (oczywiście na maila) z tematem "HaloNet fax2mail od
    numeru:[ANI=802767100]" a nadawcą był + <f...@h...pl>. Dla
    porównania, faks nadany ze zwykłego numeru stacjonarnego z SN 81
    przyszedł z tematem "HaloNet fax2mail od numeru:[ANI=225017700]" a
    nadawcą był "f...@h...pl".

    BTW, pytanie niszowe. Gdy SMS jest wysyłany na numer stacjonarny z
    podłączonym faksem sprzętowym, to skąd taka bramka "wie", czy SMS
    powinien być przesłany syntetycznie-paszczowo czy też obrazkowo-faksowo
    do wydruku?

    Przemek

  • 3. Data: 2011-04-08 14:26:58
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 11:46:57 +0200, Przemysław Kowalik napisał(a):

> [...]
    > podłączonym faksem sprzętowym, to skąd taka bramka "wie", czy SMS
    > powinien być przesłany syntetycznie-paszczowo czy też obrazkowo-faksowo

    A nie jest tak że odbierający fax "stawia nośną" i po tym można poznać
    że jest faxem?

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 4. Data: 2011-04-11 14:48:46
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 8 Kwi, 10:06, Jarek <j...@f...address.from.pl> pisze...
> [...]
    > każdym razem numer jest nieosiągalny. Ktoś ma pojęcie co to może być za
    > numer i gdzie zgłosić jego "dziwne" działanie? Puki co wyciąłem w/w

    To Bramka SMS (głosowa) z centrum TP. Przyszedł SMS na numer
    stacjonarny
    a ponieważ klient nie miał aktywowanej usługi odbiorczej SMS i
    najprawdopodobniej
    nie miał telefonu skonfigurowanego do SMS-ów to dzwonił automat i
    atakował.
    Problemy zgłasza się zawsze do swojego macierzystego operatora a gdy
    problem nie
    leży u niego to on już sam(!) szuka dalej, oczywiście o ile nie oleje
    (błahego) zgłoszenia ;)

    Ircys