  • 101. Data: 2010-08-30 22:08:23
    Temat: Re: Co? dla Przemysława K. - likwidacja budek usankcjonowana prawnie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Nie od dzis wiadomo ze praca+kapital=wartosc dodana :-)
    >
    > Przy pomocy odpowiednich narzedzi mozna zarobic znacznie wiecej,
    > taka jest ich wartosc.

    Ale my tu o cenie, nie o warości. Mam narzędzia o wielkiej wartości,
    które pozwalają zarobić. A ich cena wynosi zero.

    > Przeciez nie bedziesz dwonil w srodku nocy.

    To kiedy mam dzwonić?

    > Chyba ze do faksow czy innych komputerow :-)

    Te mają u mnie zapewnioną łącznośc innymi kanałami, nie muszę ich
    ograniczać.

    > Telefony stacjonarne tez nie sa za darmo.

    Ale koszt ich znikomy.

    > Tylko potem klient narzeka ze jak to jest - mam 10Mb/s a strona sie
    > sciaga pare sekund. A bo prosze pana, w pana miescie mamy 100 tys
    > klientow po 10M ..

    To chyba nie z tego powodu. Ja w każdym razie mam 6Mb/s i tyle
    rzeczywiście jest (jeśli druga strona tyle wydoli).

    --
    Jarek

  • 102. Data: 2010-08-30 23:04:16
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Jeszcze bardziej zasadne jest zadanie pytania: a czy muszą mieć?

    Oczywiście, że jest zasadne. Ale system rozliczeń mamy jaki mamy i chyba
    nie ma co liczyć na rychłą jego zmianę.

    > Operatorzy wiedzą, że w dużej grupie to się uśrednia, więc bez obaw
    > zaczynają dawać płaskie taryfy. W Netii w tej chwili ma się do wyboru

    Uśrednia - znaczy koszty wychodzących są "neutralizowane" przez ruch
    przychodzący?

    > Ciekawy argument -- nie spotkałem się z tłumaczeniem, że ktoś nie ma
    > stacjonarnego telefonu, bo go nie stać na aparat (za dwie dychy można
    > kupić z wyświetlaczem, CLIP i głośnomówiący; najtańszą komórke kupiłem
    > za stówę, głośnomówiąca chyba nie jest).

    Za 2 dychy? OK, czy taki stacjonarny ma CLIP skojarzony z jakąś
    alfanumeryczną książką telefoniczną (i o jakiej pojemności) czy może
    wali gołe cyfry na wyświetlacz?
    Poza tym - IMHO właściwsze porównanie to jest stacjonarny
    _bezprzewodowy_ vs komórka, a tu różnice są mniejsze.

    Przemek

  • 103. Data: 2010-08-30 23:16:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Oczywiście, że jest zasadne. Ale system rozliczeń mamy jaki mamy i chyba
    > nie ma co liczyć na rychłą jego zmianę.

    > Uśrednia - znaczy koszty wychodzących są "neutralizowane" przez ruch
    > przychodzący?

    Podejrzewam, że system rozliczeń mamy jaki mamy, to znaczy że operatorzy
    zauważyli, że liczenie każdej jednej minuty się nie opłaca (jest parcie
    na obniżanie cen, a jeszcze większe na zwiększanie zysków, a to liczenie,
    to największy koszt). W związku z tym liczą to jakos pi razy oko. A nie
    zdiwiłbym się, gdyby się okazało, że *już* nie stosuja żadnego FTR.
    Niektórzy przynajmniej.

    > Za 2 dychy? OK, czy taki stacjonarny ma CLIP skojarzony z jakąś
    > alfanumeryczną książką telefoniczną (i o jakiej pojemności) czy może
    > wali gołe cyfry na wyświetlacz?

    Aparatu fotograficznego i odtwarzacza MP3 też nie miał.

    > Poza tym - IMHO właściwsze porównanie to jest stacjonarny
    > _bezprzewodowy_ vs komórka, a tu różnice są mniejsze.

    Pewnie mniejsza. Ale ja przecież cały czas o tym, żeby *NIE* porównywać
    komórek ze stacjonarnymi. Nie zawsze bezprzewodowy telefon jest lepszy
    od takiego z kabelkiem (tu mam na myśli *również* sam aparat).

    --
    Jarek

  • 104. Data: 2010-08-31 09:20:12
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

> [...]
    > to największy koszt). W związku z tym liczą to jakos pi razy oko. A nie
    > zdiwiłbym się, gdyby się okazało, że *już* nie stosuja żadnego FTR.

    Niech się wypowiedzą ci, co znają sprawę od środka. Ja jakoś nie chcę
    wierzyć w brak FTR na poziomie hurtowym.

    > Pewnie mniejsza. Ale ja przecież cały czas o tym, żeby *NIE* porównywać
    > komórek ze stacjonarnymi. Nie zawsze bezprzewodowy telefon jest lepszy
    > od takiego z kabelkiem (tu mam na myśli *również* sam aparat).

    Ależ ja się z tym zgadzam, ale dlaczego nie porównywać? Wszystko ma
    swoje zady i walety :-).

    Przemek

  • 105. Data: 2010-08-31 09:42:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Uśrednia - znaczy koszty wychodzących są "neutralizowane" przez ruch
    > przychodzący?

    W komorkach tez bilans jest kolo zera.

    Z tym placeniem 'za terminowanie rozmow' to jest troche jak z
    przehandlowaniem psa za milion na dwa koty po pol miliona...

    MJ

  • 106. Data: 2010-08-31 11:30:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Niech się wypowiedzą ci, co znają sprawę od środka. Ja jakoś nie chcę
    > wierzyć w brak FTR na poziomie hurtowym.

    Ci co znają, napewno się tu nie wypowiedzą, na to nie mamy co liczyć.
    Ale rację ma p.Michał -- to musi być jak z przehandlowaniem psa za milion
    i kupnem dwóch kotów po pięćset tysięcy. A od interesującej nas teraz
    strony wygląda to tak, że dla operatora sprzedaż abonamentu za 69 zł
    (wszystkie rozmowy za free) i za 59 zł (darmo po 18.00, w soboty,
    niedziele i święta) nie wiąże się z różnicą w ponoszonych kosztach.
    Być może nawet ten drugi jest trochę droższy w obsłudze. Bardzo
    prawdopodobne, zę przy następnej zmianie taryf (w Netii) nie będzie już
    oferty z płatnymi minutami krajowymi.

    > Ależ ja się z tym zgadzam, ale dlaczego nie porównywać? Wszystko ma
    > swoje zady i walety :-).

    Co innego różnice ilościowe (np. porównanie cen i określenie, czy różnice
    są mniejsze czy większe), a co innego różnice jakościowe. Psy na przykład
    gryzą, a koty za to mruczą.

    --
    Jarek

  • 107. Data: 2010-08-31 22:34:02
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > W komorkach tez bilans jest kolo zera.
    >
    > Z tym placeniem 'za terminowanie rozmow' to jest troche jak z
    > przehandlowaniem psa za milion na dwa koty po pol miliona...

    OK, ale przecież opy jakoś się muszą rozliczać. A prawdziwa kasiora
    AFAIK jest robiona na asymetrii F2M/M2F.

    Przemek

  • 108. Data: 2010-08-31 22:57:10
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

> [...]
    > Być może nawet ten drugi jest trochę droższy w obsłudze. Bardzo
    > prawdopodobne, zę przy następnej zmianie taryf (w Netii) nie będzie już

    Co nie znaczy, że hurtowo nie rozliczają się za minuty.

    > Co innego różnice ilościowe (np. porównanie cen i określenie, czy różnice
    > są mniejsze czy większe), a co innego różnice jakościowe. Psy na przykład
    > gryzą, a koty za to mruczą.

    Ja tam od zwierząt staram się zachowywać dystans, no chyba że występują
    w postaci jadalnej :-). A co do telefonu, to PSTN mam i traktuję również
    jako backup dla GSM (już się przydawał).

    Przemek