  • 1. Data: 2009-05-12 07:50:36
    Temat: Coś do D300
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    Witam,
    znalazły sie w końcu pieniądze na Nikona D300. A sprawa dotyczy szkła, na
    dzień dzisiejszy (i conajmniej rok podejrzewam) mam do wydania ok. 1500 na
    szkło. Chodzi mi o narazie jedno w miarę uniwersalne. Myslę o:
    Sigma 17-70
    Tamron 28-75

    Ktoś może ma praktykę jak się sprawują z tym body, ew. może jakies inne?
    Fotki głównie w terenie, na wycieczce, czasem jakas imprezka no i troche
    makro.

    Pozdrawiam

    wekon

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4066
    (20090512) __________

  • 2. Data: 2009-05-12 08:16:38
    Temat: Re: Coś do D300
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha wekon napisał tak:

> [...]
    > dzień dzisiejszy (i conajmniej rok podejrzewam) mam do wydania ok. 1500 na

    Masz swiadomosc ze kupowanie drogiego, hiperwypasionego body i podpinanie do
    niego kundlowatego obiektywu jest, delikatnie rzecz ujmujac, nierozsadne?

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 3. Data: 2009-05-12 08:20:38
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Ktoś może ma praktykę jak się sprawują z tym body, ew. może jakies inne?
    > Fotki głównie w terenie, na wycieczce, czasem jakas imprezka no i troche

    Nikkor 17-55 2.8, niestety jest 3x droższy niż przewiduje twój
    budżet.
    Ewentualnie Tamron 17-50 2.8, to już bliżej.

    A zastanawiałeś się nad Nikkorem 16-85?

  • 4. Data: 2009-05-12 08:36:25
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    "Kombajn Bizon" <k...@b...ru> wrote in message
> [...]

    niego kundlowatego obiektywu jest, delikatnie rzecz ujmujac, nierozsadne?

    Tak jak napisałem, w tym roku body, za rok jakieś lepsze szkiełko. Radzisz
    np. nikona d40 i wypasione szkło? Wiem, że wszędzie radzą żeby dobierać
    puszkę do szkieł, że lepiej itd. ew. gorsze body i lepsze szkło, ale takim
    sposobem to nigdy nie przejde na coś w stylu d300, bo nigdy nie wywalę
    jednorazowo 10 tyś. Macałem d40, d80 i d300 mi najbardziej podpasował.

  • 5. Data: 2009-05-12 08:44:32
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    wekon pisze:
> [...]
    > na dzień dzisiejszy (i conajmniej rok podejrzewam) mam do wydania ok.
    > 1500 na szkło. Chodzi mi o narazie jedno w miarę uniwersalne. Myslę o:

    A może rozważysz zestaw Nikon D90 i Nikkor 17-55 dx?
    Cenowo wyjdzie niewiele drożej.
    M..M

  • 6. Data: 2009-05-12 08:48:48
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Spróbuj N 16-85
    Ja wszystkim polecam N 18-70. Za 600 .. 1000 zł masz ostre szkło o fajnym
    zakresie ogniskowych. CAM3500 wyciąga z tego szkła znacznie więcej niż
    autofokus w D200/D80. A nawet jak sobie kupisz 17-50/2.8, to fajnie mieć
    lekkie szkiełko w zapasie.

  • 7. Data: 2009-05-12 08:53:24
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

> [...]

    > sposobem to nigdy nie przejde na coś w stylu d300, bo nigdy nie wywalę
    > jednorazowo 10 tyś. Macałem d40, d80 i d300 mi najbardziej podpasował.

    Zastanow sie czy na pewno potrzebujesz funkcji D300.
    D40 to moze troche przesada w druga strone, ale moze taki D90? Nie jestem
    ekspertem od systemu Nikona, chodzi raczej o zasade...

    Zwlaszcza, ze jeden obiektyw to troche malo - i nie chodzi o redukowanie
    sobie kompleksow przez zakup 30 szkiel, ale o to ze uniwersalnosc i jakosc
    nie ida, niestety, w parze.

    Kiedys w fotografii liczylo sie w zasadzie tylko szklo, teraz doszla to tego
    w pewnym stopniu jeszcze matryca.
    Niemniej jednak caly czas jakosc robionych zdjec (w sensie technicznym, nie
    artystycznym) zalezy duzo bardziej od szkla niz od korpusu, szczegolnie
    kiedy coraz latwiej o dobra matryce.

    Poza tym moze sie okazac, ze na lepsze szklo bedziesz odkladal nie rok a np.
    poltora. Przez ten czas D300 moze sie zestarzec i za jego obecna cene kupisz
    wtedy nowsze, lepsze, bardziej wypasione body.

    No i - last but not least - te wszystkie opinie, 'żeby dobierać
    puszkę do szkieł, że lepiej itd. ew. gorsze body i lepsze szkło' nie wziely
    sie znikad, tylko sa efektem licznych doswiadczen. A takie dylematy jak Ty
    przezylo juz wielu przed Toba ;)

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 8. Data: 2009-05-12 08:53:35
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    wekon napisał(a):
> [...]
    > szkło, ale takim sposobem to nigdy nie przejde na coś w stylu d300, bo
    > nigdy nie wywalę jednorazowo 10 tyś. Macałem d40, d80 i d300 mi

    A patrzyłeś na D90? To moim zdaniem najlepszy wybór w twoim wypadku.
    Piszesz o jednym standardowym obiektywie. Szybko okaże się, że jest za
    krótki do wielu rzeczy. D300 jest już starszą konstrukcją, D90 jest w
    miarę nową. D300 nowy kosztuje ok. 5000, D90 ok. 3000. Więc masz
    dodatkową kasę, którą wydasz na obiektyw. A liczyłeś ile będą kosztować
    akcesoria typu grip, lampa błyskowa, filtry, statyw?

    wer

  • 9. Data: 2009-05-12 09:24:27
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kasę, którą wydasz na obiektyw. A liczyłeś ile będą kosztować akcesoria
    > typu grip, lampa błyskowa, filtry, statyw?

    Domyślam się, że oba korpusy znasz jedynie z "papierowych" porównań.
    Ja D90 nie mam, ale przez pewien czas byłem posiadaczem D200. Ilość zdjęć
    popsutych kiepskim AF-em CAM-a 1000 była znacznie większa niż tych które
    ucierpiały z powodu szumów lub wad optyki. Moje doświadczenia są zbieżne z
    doświadczeniami innych osób z którymi rozmawiałem. Pewnie narażę się tu
    kilku osobom, ale D300+N18-70 daje bardziej powtarzalne rezultaty niż
    D200+N17-50.

  • 10. Data: 2009-05-12 09:40:33
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Marcin [3M] napisał tak:

    > Ilość zdjęć
    > popsutych kiepskim AF-em CAM-a 1000 była znacznie większa niż tych które
    > ucierpiały z powodu szumów lub wad optyki.

    No i tu pojawia sie kwestia typu 'co sie robi'.

    Ja np. w 50% przypadkow w ogole nie korzystam z AF, natomiast roznica w
    jakosci optyki jest dla mnie bardzo istotna, bo to widac, szczegolnie na
    odbitkach.

    Autor watku jest zainteresowany robieniem zdjec 'głównie w terenie, na
    wycieczce, czasem jakas imprezka no i troche makro'.

    Nie widze tu nigdzie sportu ani reportazu, zdjecia w terenie i na wycieczce
    raczej nie sa zwiazane z polowaniem AF za uciekajacymi drzewami albo gorami.

    Dlatego ja obstaje przy wersji gorszy korpus - lepsze szkla.
    Ale oczywiscie nie bronie autorowi kupic D300 i Sigmy 17-70 ;)

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...