  • 1. Data: 2007-10-28 15:06:23
    Temat: Crowley, STM-1 i problem już przy 44Mbps ruchu
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    Witam,

    mam dziwny problem, który zaobserwowałem w szkielecie sieci Crowley.
    Nie wiem czy to problem "ostatniej mili" czy może coś w śląskim
    szkielecie, ale na radiolinii STM-1 (155 Mbps) mam ruch w granicy
    44Mbps - download i ok 20Mbps - upload, ping do bram usług (AC-X, AC-
    X.transit-global, Tiscali) jest w granicy 100ms. Odpowiednio
    zwiększając download ping wzrasta do 200-300ms - nie muszę chyba
    mówić, że odbija się to w znaczny sposób na jakość usług tych, w
    których opóźnienia to kluczowa sprawa...

    Czy ktoś z rejonu Katowic (terminacja L3 - Jordana, lub terminacja L2
    - Ruda Śląska - Szyb Wanda) jest w stanie zweryfikować mi (sprawdzić)
    - czy to może problem w szkielecie sieci Crowley, czy może to problem
    "ostatniej" mili ?
    Chodzi mi o to - czy klienci innych usług na innym sprzęcie, np. LMDS
    (z Altusa z Katowic, również terminacja L3 na Jordana) również mają
    podobny problem ? Wtedy będę pewien, że to problem w szkielecie w
    Katowicach, a nie w warstwie drugiej. Chociaż w grę wchodzi jeszcze
    problem w L2 między Szybem Wanda a Jordana w Katowicach (zapewne via
    Altus w Katowicach, bo to z Altusa jest optyka do Jordana, bo jak
    wiadomo Jordana to bardzo niski budynek i ciężko było im się
    "wstrzelić" ;))

    dzimi

  • 2. Data: 2007-10-28 15:09:48
    Temat: Re: Crowley, STM-1 i problem już przy 44Mbps ruchu
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    dzimi pisze:

> [...]
    > - Ruda Śląska - Szyb Wanda) jest w stanie zweryfikować mi (sprawdzić)
    > - czy to może problem w szkielecie sieci Crowley, czy może to problem

    głupie pytanie: ale to chyba sprawa operatora zapewnić odpowiedni QoS ?
    zgłaszałeś do Crowleya ? bo to chyba jednak tam należałoby reklamować.

    wojtek

  • 3. Data: 2007-10-28 15:12:38
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    On 28 Paź, 16:09, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

    > głupie pytanie: ale to chyba sprawa operatora zapewnić odpowiedni QoS ?
    > zgłaszałeś do Crowleya ? bo to chyba jednak tam należałoby reklamować.

    tak tak, wczoraj, ale do dzisiaj brak odpowiedzi... pewnie w weekend
    inż. do spraw utrzymania sieci nie pracują ;) są pewnie tylko NOC'niki
    na dyżurach :]

    --
    dzimi

  • 4. Data: 2007-10-28 19:15:34
    Od: zVID <a...@z...net>

    dzimi pisze:
> [...]
    > Altus w Katowicach, bo to z Altusa jest optyka do Jordana, bo jak
    > wiadomo Jordana to bardzo niski budynek i ciężko było im się

    Obstawiał bym L2 między Szybem Wanda a Jordana w Katowicach bo szukali
    swego czasu światła u nas do Szybu... a mają/mieli tam radio 155 do
    Katowic a w drugą stronę Zabrze lub Gliwice.

    Pozdrowienia Wiesław Żurek
    Sieci IP i CATV (LAN, MAN)
    Sileman sp. z o.o. (http://www.sileman.pl)
    NCT&R (http://start.zvid.net)
    a...@z...net - tel. 606-605-774

  • 5. Data: 2007-10-28 20:35:39
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    On 28 Paź, 16:12, dzimi <k...@d...com.pl> wrote:

    > tak tak, wczoraj, ale do dzisiaj brak odpowiedzi... pewnie w weekend
    > inż. do spraw utrzymania sieci nie pracują ;) są pewnie tylko NOC'niki
    > na dyżurach :]

    pracują :) wg. oficjalnej informacji: przekonfigurowano panu łącze.
    dzięki ! :)

    --
    dzimi

  • 6. Data: 2007-10-28 20:39:24
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    On 28 Paź, 20:15, zVID <a...@z...net> wrote:

    > Obstawiał bym L2 między Szybem Wanda a Jordana w Katowicach bo szukali
    > swego czasu światła u nas do Szybu... a mają/mieli tam radio 155 do
    > Katowic a w drugą stronę Zabrze lub Gliwice.

    nie no do tego czasu to już pewnie jest tam gigabit albo przynamniej
    STM-3 (wg. standardu europejskiego). Czasy gdy kupowało się z tej
    lokalizacji LMDS 4mbps juz minęły. ztcw z tej lokalizacji kilku
    operatorów kupuje usługi, o klientach biznesowych nie wspominając
    (wystarczy się przejechać po okolicy by zobaczyć 30stki lub 60tki LMDS
    w okolicach magazynów, hal produkcyjnych, etc.)

    dzimi