  • 1. Data: 2009-12-09 18:16:41
    Temat: Cyna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak ktos chce zobaczyc zaraze cynowa w akcji

    http://www.youtube.com/watch?v=vVtCPw7RsW4&feature=c
    hannel

    Ciekawe czy te 2% miedzi i innych skladnikow cos polepszaja :-)

    --
    J.

  • 2. Data: 2009-12-09 19:09:53
    Temat: Re: Cyna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jak ktos chce zobaczyc zaraze cynowa w akcji
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=vVtCPw7RsW4&feature=c
    hannel

    > Ciekawe czy te 2% miedzi i innych skladnikow cos polepszaja :-)

    Podobno dwutlenek węgla też pomaga. Nawet w mniejszych stężeniach.
    Cieplej się robi.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-12-10 07:35:19
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Jak ktos chce zobaczyc zaraze cynowa w akcji
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=vVtCPw7RsW4&feature=c
    hannel

    > Ciekawe czy te 2% miedzi i innych skladnikow cos polepszaja :-)

    Nie 2% a 3%. Sn97Cu3

    Od tamtej dyskusji (kiedy to było? grubo ponad miesiąc wcześniej) trzymam
    kawałek lutu SN97Cu3 w zamrażalniku i od czasu do czasu go oglądam. Nadal lśni
    srebrzyście jakbym go dopiero co tam włożył.

    Marek

  • 4. Data: 2009-12-10 08:38:45
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 10 gru 2009 08:35:19 in article
    marko1a wrote:
> [...]
    > kawałek lutu SN97Cu3 w zamrażalniku i od czasu do czasu go oglądam. Nadal lśni
    > srebrzyście jakbym go dopiero co tam włożył.

    Problem z SN97Cu3 to nie zaraza cynowa w klasycznej postaci, a powstające
    włoski (często widoczne dopiero po mikroskopem), popatrz np. na stronę 4:
    http://www.cez.cz/edee/content/file/vzdelavani/soute
    z/zak.pdf

  • 5. Data: 2009-12-10 09:03:17
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hfqc2l$3ht$2@z-news.wcss.wroc.pl...

> [...]
    > włoski (często widoczne dopiero po mikroskopem), popatrz np. na stronę 4:

    Ale dyskusja wtedy dotyczyła zarazy cynowej w niskich temperaturach.
    Na obrazkach owszem widac jakieś włoski ale nie chce mi się na siłę rozumieć
    czeskiego. Coś o temperaturach 20-75stC piszą. Możesz w skrócie napisać w
    jakich warunkach powstają?
    Czy te włoski rosną nawet gdy stop pokryje się tlenkami?

    Marek

  • 6. Data: 2009-12-10 09:10:05
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    http://www.physorg.com/newman/gfx/news/hires/2-Web_Z
    oom.jpeg

  • 7. Data: 2009-12-10 12:04:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał
> [...]
    > trzymam kawałek lutu SN97Cu3 w zamrażalniku i od czasu do czasu
    > go oglądam. Nadal lśni srebrzyście jakbym go dopiero co tam

    Bylo napisac, moze i ja bym wlozyl :-)

    J.