  • 1. Data: 2009-12-08 21:46:06
    Temat: radio internetowe ?
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Witam.
    Może temat trochę dziwny ale czy ktoś gdzieś czasem nie spotkał się z jakimś
    "scalaczkiem" który obsłużyłby radio internetowe?
    Wi-fi lub lan.
    Ciekaw jestem czy ktoś juz wpadł na pomysł opracowania
    -jednoukładowego takiego cuda
    -amatorskiego projektu

    bardzo mile widziane linki z cenami :)

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2009-12-08 22:38:22
    Temat: Re: radio internetowe ?
    Od: "RadekA" <r...@g...wybiorcza.pl>

    Witam
    WiFi czy LAN - nie rzutuje, to tylko inny nosnik ale jak juz radio no to
    bardziej wifi (po co dodatkowy kabel?). Wejdz na www.pure.com, albo bardziej
    www.thelounge.com i przyjrzyj sie najnowszemu wynalazkowi o nazwie sensia.
    Ceny... powalaja :)
    pzdr
    RadekA

  • 3. Data: 2009-12-08 22:49:03
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    pawelj wrote:
    > Witam.
    > Mo?e temat troche^ dziwny ale czy kto? gdzie? czasem nie spotka^(3) sie^ z jakim?
    > "scalaczkiem" który obs^(3)u?y^(3)by radio internetowe?
    > Wi-fi lub lan.
    > Ciekaw jestem czy kto? juz wpad^(3) na pomys^(3) opracowania
    > -jednouk^(3)adowego takiego cuda
    > -amatorskiego projektu
    >
    > bardzo mile widziane linki z cenami :)

    Co do scalaka to wpadł np. Frontier Silicon:

    http://www.frontier-silicon.com/products/chips/brief
    s/Chorus3_PB.pdf

    Niestety to są układy produkowane pod OEM-ów, raczej nie do dostania w
    detalu i co do ceny też ciężko powiedzieć - w średnich ilościach pewnie
    koło 10 dolków, ale w sumie to kto ich tam wie. No i radio internetowe
    to tam raczej dodatek do głównej funkcjonalności jaką jest demodulacja i
    dekodowanie "powietrznych" transmisji DAB, DAB+, DMB czy FM

    Pozdr
    Portal

  • 4. Data: 2009-12-08 22:54:33
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    RadekA wrote:
    > Witam
    > WiFi czy LAN - nie rzutuje, to tylko inny nosnik ale jak juz radio no to
> [...]

    Pure o ile mi wiadomo śmiga właśnie na scalakach Frontiera.
    A co do cen to cóż - dlatego właśnie radio cyfrowe jako rynek rusza
    nieodmiennie od nastu już lat (np. w UK) i coś dalej ruszyć nie może.

    Pozdr
    Portal

  • 5. Data: 2009-12-08 23:07:57
    Od: grg12 <g...@c...at>

    RadekA pisze:
    > Witam
    > WiFi czy LAN - nie rzutuje, to tylko inny nosnik ale jak juz radio no to
> [...]

    Cóż "dezajn" :) Jeśli wziąć pod uwagę że takie radio WiFi musi mieć
    przyzwoity ekran choćby po to żeby wybrać stacje czy skonfigurować LAN
    (ktoś nadal trzyma w domu router bez szyfrowania?) to IMHO najprostszym
    rozwiązaniem będzie PSP. Jakieś radio jest nawet fabrycznie
    skonfigurowane - jedyne do czego mogę sie przyczepić to szybkości tego
    radia (zrobili to chyba w Flashu, z "efektami specjalnymi" w rodzaju
    "szumów przy przestrajaniu" - startuje wieki)
    Pozdrawiam
    GRG

  • 6. Data: 2009-12-09 01:17:50
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > Pure o ile mi wiadomo śmiga właśnie na scalakach Frontiera.
    > A co do cen to cóż - dlatego właśnie radio cyfrowe jako rynek rusza
    > nieodmiennie od nastu już lat (np. w UK) i coś dalej ruszyć nie może.

    ruszylo i ma sie calkiem dobrze.
    c.

  • 7. Data: 2009-12-17 14:02:08
    Od: "Pelos" <p...@p...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wi-fi lub lan.
    > Ciekaw jestem czy ktoś juz wpadł na pomysł opracowania

    http://twarm.pelos.pl
    AT91RM9200 - moze dekodowac strumienie mp3.
    WiFi - zaden problem, przez dongla na USB (np. zd1211b)
    Jakby nie patrzec jest to projekt jednoukladowy :D

    pozdro

    Pelos
    http://fotoblog.pelos.pl