  • 1. Data: 2009-07-30 22:34:15
    Temat: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na
    meczach i wyścigach. Przecież APS-C daje możliwość uzyskania tego samego
    przy znacznie mniejszych rozmiarach i bez kompromisów jakościowych, bo
    takich zdjęć nie robi się chyba na ISO3200?
    To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, czy
    wstydu przed pokazaniem się z D300?

  • 2. Data: 2009-07-30 22:49:35
    Temat: Re: Czemu "pro" nie używają APS-C?
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > przy znacznie mniejszych rozmiarach i bez kompromisów jakościowych, bo
    > takich zdjęć nie robi się chyba na ISO3200?

    Bys sie zdziwil. Moze nie zawsze na ISO 3200, ale jednak 1600 jest
    bardzo czesto w uzyciu. Zreszta -- po co dywagowac? Nie lepiej zapytac
    na miejscu?

    > To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, czy
    > wstydu przed pokazaniem się z D300?

    Na pewno wstydu... ;)

  • 3. Data: 2009-07-30 23:29:07
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Przecież APS-C daje możliwość uzyskania tego
    > samego przy znacznie mniejszych rozmiarach i bez kompromisów
    > jakościowych, bo takich zdjęć nie robi się chyba na ISO3200?

    A to bardzo różnie.
    Ale ja tam głównie sportu nie robie to się nie będę wypowiadał ;-)

    > To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga,
    > czy wstydu przed pokazaniem się z D300?

    Wytrzymałości puszki?
    D300 szybko pada przy intensywnym korzystaniu.

    Tak - zaraz się na mnie ktoś rzuci, ale fakt faktem, że przy klepaniu 8fps można
    ten aparat szybko zarżnąć.
    Co nie znaczy, że w sporcie się go nie używa :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 4. Data: 2009-07-31 06:32:09
    Od: XX YY <j...@u...at>

    pro nie uzywa aps-c bo ma do dyspozycji aps-h

    i ten format ponoc nalezy do ulubionych w sporcie.

    XXX

  • 5. Data: 2009-07-31 06:40:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

> [...]
    > przy znacznie mniejszych rozmiarach i bez kompromisów jakościowych, bo
    > takich zdjęć nie robi się chyba na ISO3200?

    Akurat przy sporcie i wyścigach widzę celowość stoisowania wysokich
    czułości - światło nie zawsze jest korzystne (nawet jeśli zawody nie są na
    hali, to z powodu ponurego, pochmurnego dnia nikt ich nie odwołuje, bywa, że
    odbywają się nawet w deszczu), a dla zamrozenia ruchu czas musi być bardzo
    krótki. Głębia ostrości też musi być na tyle duża, aby to, co interesujace
    się w niej zmieściło, zaś pewne dalsze jej zwiększenie jest o tyle
    porządane, że zwiększa toletrancję na ewentualne błędy AF.

    > To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, czy
    > wstydu przed pokazaniem się z D300?
    >[...]

    Sądzę, że reporterzy są pragmatyczni i pojecie wstydu z powodu posiadanego
    sprzętu raczej nie wchodzi w rachubę.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2009-07-31 06:48:18
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Zastanawia mnie to ilekroć widzę fullfrejmy z wielkimi teleskopami na
    > meczach i wyścigach.

    W większości to nie są "Fullfrejmy" tylko APS-H :-)

    > Przecież APS-C daje możliwość uzyskania tego samego
    > przy znacznie mniejszych rozmiarach i bez kompromisów jakościowych, bo
    > takich zdjęć nie robi się chyba na ISO3200?

    Robi się :-)

    > To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, czy
    > wstydu przed pokazaniem się z D300?

    Chyba nie.

    Wśród fotografów przyrody APS-C jest dosyć popularne. Szczególnie wśród tych
    którzy dużo wędrują :-) ciężar ma znaczenie :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 7. Data: 2009-07-31 07:05:36
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

> [...]
    > takich zdjęć nie robi się chyba na ISO3200?
    > To kwestia większej wytrzymałości body FF, przyzwyczajeń z analoga, czy

    przecież FF ma lepsza rozdzielczosć niz APSC i daje wieksza jakosc.. kazde
    dziecko to wie, a ty nie?

  • 8. Data: 2009-07-31 07:40:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Kokos:

    > przecież FF ma lepsza rozdzielczosć niz APSC i daje wieksza jakosc.. kazde
    > dziecko to wie, a ty nie?

    Wykaż to co napisałeś na przykładach.

  • 9. Data: 2009-07-31 08:21:17
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > APS-C daje możliwość uzyskania tego samego

    ?!

  • 10. Data: 2009-07-31 08:41:53
    Od: John Smith <u...@e...net>

    f1969 napisał(a):

    > 3200 też ... jak musisz mieć 300 albo więcej mm , to głębia ostrości
    > robi się czynnikiem kluczowym :-)

    Popraw czas/strefę czasową, bo toppostujesz. :-)

    --
    Mirek