  • 1. Data: 2009-07-31 09:22:36
    Temat: Rawtherapee i A300 nie działa
    Od: "Pigul71" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy Rawtherapee działa z Sony A300? Aparat jest na liście, ale wykłada mi się
    przy próbie wczytania .arw zarówno pod Linuksem jak i Windowsem.

    Pzd
    P.

  • 2. Data: 2009-07-31 13:48:32
    Temat: Re: Rawtherapee i A300 nie działa
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Pigul71 wrote:
    > Witam.
    > Czy Rawtherapee działa z Sony A300? Aparat jest na liście, ale wykłada mi się
    > przy próbie wczytania .arw zarówno pod Linuksem jak i Windowsem.

    Działa,
    Na stronie RT była wersja, która nie obsługiwała sonego, ale chwilkę
    później pojawiła się taka obsługująca :) Może ściągnąłeś w złym momencie,
    albo znów źle wgrali.

    Zresztą znów popatrzyłem na RT i znów się zawiodłem. Po pierwsze mega to
    wolne, po drugie wiesza się :(

    d.

  • 3. Data: 2009-08-03 11:31:54
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 15:48:32 +0200, dominik napisał(a):

    > Zresztą znów popatrzyłem na RT i znów się zawiodłem. Po pierwsze mega to
    > wolne, po drugie wiesza się :(

    A to nie jest wina kompa? U mnie działa w miarę szybko i nigdy się nie
    powiesił.
    Piotr

  • 4. Data: 2009-08-03 15:35:29
    Od: LiNiO <l...@w...pl>

    On 31 Lip, 15:48, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

> [...]
    > albo znów źle wgrali.
    >
    > Zresztą znów popatrzyłem na RT i znów się zawiodłem. Po pierwsze mega to

    Aby przyspieszyć działanie RT ustaw skalę na 1:3 lub 1:4. Ostatnio
    wyszła już stabilna wersja, więc nie powinno być problemów.
    Ściągawka z RT: http://linio.wonder.pl/oprogramowanie/fotografia/raw
    therapee
    Manual w naszym języku: http://linio.wonder.pl/oprogramowanie/fotografia/raw
    therapee/manual

    pozdrawiam
    LiNiO

  • 5. Data: 2009-08-03 19:17:00
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    LiNiO wrote:
    > Aby przyspieszyć działanie RT ustaw skalę na 1:3 lub 1:4.

    Czemu nie 1/15 albo w ogóle zejść do rozmiaru ikony?
    To nie jest kwestia tylko wielkości, po prostu ten program jest okrutnie
    ociężały. W porównaniu do wszelkich mi znanych LR, DxO, Bibble i RT - ten
    jest najwolniejszy. Testowałem na trzech systemach i wszędzie to czuć.

    > Ostatnio
    > wyszła już stabilna wersja, więc nie powinno być problemów.
> [...]

    Okazyjnie co kilka wersji chcę coś zrobić i za każdym razem jest tak samo
    - po kilku operacjach zwis. Ciągle wrażenie, że coś jest nie tak itd.
    Nowy bibble jest goły aż miło, ale szybkość jest niesamowita. W RT
    jakiśtam rozsądny zestaw opcji jest, ale dla mnie się tego używać nie da.
    Chociażby taki fakt, że po kliknięciu na plik muszę czekać kilka sekund na
    otwarcie :(

    d.

  • 6. Data: 2009-08-03 19:18:25
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Piotr wrote:
    > A to nie jest wina kompa? U mnie działa w miarę szybko i nigdy się nie
    > powiesił.

    T9400, 4GB RAM, system 64 bitowy, w miarę rozsądna karta grafiki, dwa
    dyski. Jak na laptopa to całkiem chyba rozsądnie. Może tak wolno nie jest,
    ale sęk w tym, że inne wołaczki chodzą rząd wielkości szybciej.

    d.