  • 1. Data: 2016-01-28 12:06:52
    Temat: Czerny dzien:-(
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Ponoc Mikryczip ma przejac Atmela. Nie chce flejma wzniecac, ale dla
    mnie to tak, jakby rzady KRLD wprowadzic w Szwajcarii.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2016-01-28 12:12:19
    Temat: Re: Czerny dzien:-(
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,
    >
    > Ponoc Mikryczip ma przejac Atmela. Nie chce flejma wzniecac, ale dla
    > mnie to tak, jakby rzady KRLD wprowadzic w Szwajcarii.

    Może w końcu AVR dostanie jakieś przyzwoite peryferia np liczniki
    potrafiące liczyć niezależnie od fosc albo ADC z jakąś użyteczną
    częstotliwością próbkowania. Zobaczymy co z tego wyniknie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-01-28 12:23:39
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 28/01/2016 11:12, AlexY wrote:

    > Może w końcu AVR dostanie jakieś przyzwoite peryferia np liczniki
    > potrafiące liczyć niezależnie od fosc albo ADC z jakąś użyteczną
    > częstotliwością próbkowania. Zobaczymy co z tego wyniknie.

    http://hackaday.com/2016/01/26/bye-bye-atmega328p-he
    llo-328pb/

    c.

  • 4. Data: 2016-01-28 12:26:22
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-28 o 12:06, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Ponoc Mikryczip ma przejac Atmela. Nie chce flejma wzniecac, ale dla mnie to tak,
    jakby rzady KRLD
    > wprowadzic w Szwajcarii.

    To już pewne. Ja bym nie tragizował.
    Ciekawy link w tym temacie:
    https://olimex.wordpress.com/2016/01/20/you-guys-wil
    l-buy-your-avrs-from-microchip-from-now-on/

  • 5. Data: 2016-01-28 14:34:39
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    cezar pisze:

    > http://hackaday.com/2016/01/26/bye-bye-atmega328p-he
    llo-328pb/

    ADC bez zmian 15ksps przy maksymalnej rozdzielczości.
    Timery po staremu, tyle tylko że jest ich więcej i dodana sprzętowa
    obsługa dotyku, cena dobra, element dostępny. Niemniej nic
    rewelacyjnego, taki sobie upgrade.

  • 6. Data: 2016-01-28 14:57:13
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    skończą sie kur... eksperci od avr-gcc...
    bo te wyczyny to już na pomstę do boga (po) zasługiwały...

  • 7. Data: 2016-01-28 15:18:13
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-01-28 o 14:34, AlexY pisze:

    > ADC bez zmian 15ksps przy maksymalnej rozdzielczości.
    > Timery po staremu, tyle tylko że jest ich więcej i dodana sprzętowa
    > obsługa dotyku, cena dobra, element dostępny. Niemniej nic
    > rewelacyjnego, taki sobie upgrade.

    Upgrade ewidentnie zrobiony z myślą o społeczności Arduino - w końcu
    mega328P to chyba jeden z najpopularniejszych MCU w tych płytkach. Teraz
    będą mogli łatwo dodać im nieco więcej funkcjonalności, przez proste
    podmienienie jednego elementu.
    Niemniej moim zdaniem bardziej na podobne "ulepszenie" zasługiwałby
    któryś z nieco wyższych układów, z większą ilością pinów GPIO. Chociażby
    664PA - tam jeszcze jeden moduł SPI mógłby się okazać całkiem
    pożytecznym dodatkiem. ;)

    Niemniej z drugiej strony... Są dostępne układy xmega, są STM32 i PIC32.
    Gdy zaczyna brakować peryferiów lepiej chyba przerzucić się na którąś z
    tych rodzin.

  • 8. Data: 2016-01-28 15:56:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Ponoc Mikryczip ma przejac Atmela.

    Przecież pisałem o tym przed tygodniem. :-)

    > Nie chce flejma wzniecac, ale dla
    > mnie to tak, jakby rzady KRLD wprowadzic w Szwajcarii.

    W AVRach jest fajny rdzeń i kompletnie skopane peryferia,
    w Mikrochipie dokładnie odwrotnie. mam nadzieję, że z przejęcia
    nie powstanie PIC z atmelowskimi peryferiami. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2016-01-28 16:31:46
    Od: "michal" <...@b...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
> [...]
    > w Mikrochipie dokładnie odwrotnie. mam nadzieję, że z przejęcia
    > nie powstanie PIC z atmelowskimi peryferiami. :-)

    witam.
    jak coś moze pojsc zle to z pewnoscia
    pojdzie.:)
    Nie tragizowałbym rdzenia microchipa, sa rozne.
    pozdrawiam.
    Michal

  • 10. Data: 2016-01-28 16:48:51
    Od: v...@g...com

    użytkownik michal napisał:

> [...]
    > jak coś moze pojsc zle to z pewnoscia
    > pojdzie.:)
    > Nie tragizowałbym rdzenia microchipa, sa rozne.

    Da się na picu w cenie atmegi wystrugać grę TV?