  • 71. Data: 2016-02-05 07:55:04
    Temat: Re: Czerny dzien:-(
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Jan 2016 13:57:20 +0100, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > Przypomnę, że ta dyskusja zaczęła się od tego, że MC zrobił swoje
    gcc i
    > w darmowej wersji tego kompilatora wprowadził pewne ograniczenia i
    czy

    Głupie pytanie: a licencję GPL tego GCC przeczytali? IANAL, jednak
    GCC zmodyfikowane przez MC jest na GPL, ergo wy...nie z niego
    czegokolwiek (DRM) przez end usera jest zgodne z EULA. I z faktu że
    GPL implikuje Open Source to wykonalne. Co więcej, ów end user może
    puszczać to potem dalej w obieg, byleby na licencji GPL.

    Cała idea GPL jest by etc. A tu czytam, że MC dało radę wy...ć ruch
    GNU. Albo tak można. I wtedy też tak bym chciał. Albo jednak nie
    można. I wtedy MC pcha się w przegrany proces. Więc jak jest?

  • 72. Data: 2016-02-05 10:51:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 05 Feb 2016 07:55:04 +0100, slawek <f...@f...com> wrote:
> [...]

    > GNU. Albo tak można. I wtedy też tak bym chciał. Albo jednak nie
    > można. I wtedy MC pcha się w przegrany proces. Więc jak jest?

    Nikt nigdzie nie powiedział, że mchp wy.... GNU. Dystrybują wersję
    binarną, źródła oczywiście też udostępniają ale co z tego, skoro 90%
    winuserów nie jest w stanie z tego skorzystać?
    Poza tym mimo, że to jest kod GPL to modyfikacja źródeł i wywalenie
    mchp. ograniczeń jest traktowane jako tabu, nikt oficjalnie na forum
    mchp nie mówi "hej nie płacicie im $1000 bo przecież możecie
    zmodyfikować i skompilować ze źródeł, to prawo _daje_ wam GPL.".

    --
    Marek

  • 73. Data: 2016-02-05 18:37:37
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 05 Feb 2016 10:51:46 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Nikt nigdzie nie powiedział, że mchp wy.... GNU. Dystrybują wersję

    Użyj Google. Jest to dyskutowane od lat.

    Wcześniej mnie to nie interesowało. Ale dziś w pięć minut znalazłem
    setki linków.

> [...]
    > mchp nie mówi "hej nie płacicie im $1000 bo przecież możecie
    > zmodyfikować i skompilować ze źródeł, to prawo _daje_ wam GPL.".

    Użyj Google. Jest bardzo dokładnie, fakt że po angielsku, wyjaśnione.
    Od return 2 po wypie... lm raz na zawsze.

    MC, robiąc beke z GPL, zachowuje się aspołecznie, na, a może nawet
    poza krawędzią prawa. To implikuje nieufność co do ich planów
    odnośnie. Ale oczywiście możesz mieć votum separatum.

    Anyway GPL to licencja. Że za darmo nie oznacza że wolno nie
    przestrzegać. Nokia już się przekonała.

  • 74. Data: 2016-02-06 00:21:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 05 Feb 2016 18:37:37 +0100, slawek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    > odnośnie. Ale oczywiście możesz mieć votum separatum.
    > Anyway GPL to licencja. Że za darmo nie oznacza że wolno nie

    Ale o czym piszesz?? Jaka znowu beke?
    W którym miejscu GPL zabrania pobierania opłat? Mchp ma do tego
    prawo.
    Na świecie jest tysiące firm co sprzedaje soft wydany na GPL za setki
    tys $

    --
    Marek