  • 1. Data: 2011-01-29 12:58:52
    Temat: Czujnik zalania ?
    Od: Radek <p...@w...pl>

    Witam ostnio zalało mi całe mieszkanie wąż pod umywalka pękł ,nie było
    nas w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie
    ze to może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało
    całe pietro ? Macie na to Jakiś sposob

  • 2. Data: 2011-01-29 13:39:55
    Temat: Re: Czujnik zalania ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 Jan 2011 13:58:52 +0100, Radek wrote:
> [...]
    >nas w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie
    >ze to może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało

    Nie ma, bo co zrobisz - silownik na glowny zawor wody ?

    Mnie przedostatnio pekl wezyk od spluczki. Ten ozdobny metalowy oplot
    skorodowal, a plastyk nie wytrzymal. Na szczescie bylem w domu.

    Moze to nie jest takie glupie zeby przed wyjazdem na urlop zakrecic
    wode, swiatlo i gaz. Ale tak codziennie ?

    J.

  • 3. Data: 2011-01-29 13:53:24
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J. F. wrote:

> [...]
    >
    > Moze to nie jest takie glupie zeby przed wyjazdem na urlop zakrecic
    > wode, swiatlo i gaz. Ale tak codziennie ?

    Nie wiem jak to w RP, ale u nas w sklepach nie dostaniesz zmywarek czy
    pralek bez węża z zabezpieczeniem. Jak wąż pęknie, to zamyka się zawór
    umocowany przy kranie. Tylko są one sterowane z urządzenia, o
    "wolnostojących" nie słyszałem, ale też nie szukałem. Teoretycznie da się
    zrobić.

    Waldek

  • 4. Data: 2011-01-29 14:09:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 29 Jan 2011 14:53:24 +0100, Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    >umocowany przy kranie. Tylko są one sterowane z urządzenia, o
    >"wolnostojących" nie słyszałem, ale też nie szukałem.

    Dawno nie kupowalem takiego sprzetu, ale dawniej sobie nic takiego nie
    przypominam. Moze na niemieckim rynku obowiazuja wyzsze
    zabezpieczenia, a moze to juz swiatowy standard.

    A tak z zycia - sasiadce pekl nie waz od pralki, tylko nakretka.
    Plastykowa. Moze nawet nie tyle pekla, co przestala mocno trzymac.
    Skutek zasadniczo ten sam.

    >Teoretycznie da się zrobić.

    To peknie co innego w innym miejscu. Zakrecac u zrodla :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-01-29 14:10:40
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> napisał(a):

> [...]
    > umocowany przy kranie. Tylko są one sterowane z urządzenia, o
    > "wolnostojących" nie słyszałem, ale też nie szukałem. Teoretycznie da się

    Praktycznie też sie da. Wystarczy spinacz do bielizny dwie pineski i tabletka
    aspiryny.

  • 6. Data: 2011-01-29 14:17:24
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > nas w domu . Czy są  jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie
    > ze to może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało

    możesz kupić za grosze czujniki na baterie i wrzucić je pod pralkę,
    wannę, zlew, ale to zabezpieczy jak jesteś w domu, nawet nie tyle
    zabezpieczy, co poinformuje dźwiękiem o wycieku, jeśli chcesz załatwić
    sprawę kompleksowo, to proponuję w skrzynce elektrycznej zainstalować
    przekaźnik taki jak ten:
    http://www.sklep.factor.com.pl/b-przekaznik-kontr-po
    ziomu-cieczy-pz-828-rc-b.html
    są też tańsze:http://allegro.pl/przekaznik-zalania-pzm-10-z
    amel-
    i1399252314.html
    ale ten pierwszy ma regulację rezystancji, co może okazać się potem
    niezbędne, do tego zawór z siłownikiem, jaki? musisz dobrać do
    przekaźnika, najtaniej wychodzą kulowe, ale mogą być zawodne, bo
    generalnie ich się nie używa, a producent zaleca użycie raz w
    miesiącu, lepiej i drożej, to coś z danfossa, z membraną, kiedyś
    kupiłem na allegro cały zestaw (przekaźnik + zawór) i wyszło sporo
    taniej, ale teraz nie mogę znaleźć, do kompletu jeszcze czujniki w
    newralgiczne miejsca, ja zrobiłem takie mini mini, i wpuściłem w fugi,
    więc ich nie widać
    prościej, bez czujników, to zainstalowanie czujnika przepływu, który
    odcina wodę po określonym czasie, ustawiasz ciut dłużej niż napełnia
    się wanna, jak będzie lecieć dłużej to zawór na głównej rurze się
    zamknie,
    aha, jeśli masz instalacje alarmową, to możesz tam wszystko
    zrealizować, satel robi czujniki, przekaźniki i inne pierdoły
    potrzebne ku temu, a ty dostaniesz nawet sms: 'wracaj do domu,
    mieszkanie zalane"

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2011-01-29 14:38:02
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-29 14:53, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > umocowany przy kranie. Tylko są one sterowane z urządzenia, o
    > "wolnostojących" nie słyszałem, ale też nie szukałem. Teoretycznie da się

    Zmywarki tak mają od dawna ale w pralkach tego w PL nie widziałem.

    MD

  • 8. Data: 2011-01-29 16:01:16
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.01.29 13:58, Radek pisze:
> [...]
    > nas w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie
    > ze to może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało

    Jest jeszcze jedno wyjście - kratka ściekowa w podłodze i odpowiednio
    ułożone kafelki. Zalanie będzie raczej niegroźne. Inna sprawa - nie
    chciałbym, żeby mi z takiej kratki "wybiły" ścieki od sąsiada ;)....

    Konop

  • 9. Data: 2011-01-29 17:08:10
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Witam

    [...]
    > Moze to nie jest takie glupie zeby przed wyjazdem na urlop zakrecic
    > wode, swiatlo i gaz. Ale tak codziennie ?
    [...]

    Ja tak właśnie postępuję. Wspólczynnik upierdliwości - pomijalnie
    mały. Za to poziom bezpieczeństwa - bezcenny ;-) Przy czym postepuję
    tak głównie ze względu na sąsiadów. Mnie taka operacja zajmuje raptem
    kilkadziesiąt sekund. Z sąsiadami będę musiał jeszcze parę lat
    poegzystować ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 10. Data: 2011-01-29 21:15:54
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 29 Jan 2011 18:08:10 +0100, Krzysztof Kucharski napisał(a):

> [...]
    > tak głównie ze względu na sąsiadów. Mnie taka operacja zajmuje raptem
    > kilkadziesiąt sekund. Z sąsiadami będę musiał jeszcze parę lat

    Pytanie tylko czy jest to dobry pomysł. Instalacja gazowa jak jest pusta
    to traci swoją szczelność - utrzymuje ją ciśnienie gazu. A chyba
    większość wypadków z gazem w domach dotyczy zasilania z butli - tam
    raczej jest obowiązek zakręcania, jak się nie korzysta.
    Co masz jako główny wyłącznik instalacji elektrycznej: eskę czy jakiegoś
    FR'a?
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066