  • 1. Data: 2011-01-29 11:02:21
    Temat: Gniazdko elektryczne błyska
    Od: "ela" <e...@g...pl>

    ja wiem że to chyba NTG ale myślę że znacie się na tym - prosze o pomoc:

    W momencie wyjmowania wtyczki z gniazdka (gdy żelazko bylo włączone) pojawił
    sie błysk. Gniazdko jest nowe.
    Czy jest to niebezpiczne? Elektryk który zakladał gniazdko powiedzial żeby
    nie brac tego pod uwagę, że tak moze sie zdażać.

    Dziękuje za pomoc.

  • 2. Data: 2011-01-29 11:19:12
    Temat: Re: Gniazdko elektryczne błyska
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "ela" <e...@g...pl> wrote in message news:ii0rvn$s3r$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Czy jest to niebezpiczne? Elektryk który zakladał gniazdko powiedzial żeby
    > nie brac tego pod uwagę, że tak moze sie zdażać.

    Spokojnie, wszystko jest OK.

  • 3. Data: 2011-01-29 11:27:22
    Od: "t-1" <t...@0...pl>

    Użytkownik "ela" <e...@g...pl> napisał w > W momencie wyjmowania
> [...]
    > Czy jest to niebezpiczne? Elektryk który zakladał gniazdko powiedzial żeby
    > nie brac tego pod uwagę, że tak moze sie zdażać.

    Taka iskra może się zdarzyć.
    W gniazdku jest prąd elektryczny, który nie lubi jak go się drażni
    wyjmowaniem wtyczki.
    Niebezpieczne mogło by być w przypadku jednoczesnego wycieku gazu z
    instalacji gazowej lub butli propan-butan.
    Dlatego gdy czujesz gaz nie załączaj - wyłączaj światła lub urządzeń
    elektrycznych.

  • 4. Data: 2011-01-29 17:35:17
    Od: c...@p...onet.pl

    Przed wyjęciem wtyczki z gniazdka ustaw w żelazku regulator temeratury
    (pokrętło) na minimum, to nie będzie błyskać... oczywiście gdy regulator jest
    sprawny... A przynajmniej nie za każdym razem... :)

  • 5. Data: 2011-01-29 23:55:32
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-01-29 18:35, c...@p...onet.pl pisze:
    > Przed wyjęciem wtyczki z gniazdka ustaw w żelazku regulator temeratury
    > (pokrętło) na minimum, to nie będzie błyskać... oczywiście gdy regulator jest
    > sprawny... A przynajmniej nie za każdym razem... :)

    Albo miej taki refleks, żeby wyciągnąć wtyczkę w zerze :P

  • 6. Data: 2011-01-30 11:27:55
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Albo miej taki refleks, żeby wyciągnąć wtyczkę w zerze :P

    Kiedyś robiłem "doktorat" z tego, że zwykle błyska od strony "zera",
    czyli: jak mamy gniazdko, do którego podłączamy ciężkie sprzęty, to
    zwykle jedna dziurka jest bardziej okopcona, przygrzana od drugiej,,, i
    dlaczego właśnie jest to przewód "N"?

    Mirek.

  • 7. Data: 2011-01-30 15:57:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mirek pisze tak:

    > dlaczego właśnie jest to przewód "N"?

    to proste bo prąd płynie od plusa do minusa i elektrony zgromadzone na
    kołku N zeskakuja w ostatniej chwili jak lemingi żeby nie zostać w
    żelazku na zawsze ;)

    --
    Piter

  • 8. Data: 2011-01-30 19:57:42
    Od: c...@p...onet.pl

    > to proste bo prąd płynie od plusa do minusa i elektrony zgromadzone na
    > kołku N zeskakuja w ostatniej chwili jak lemingi żeby nie zostać w
    > żelazku na zawsze ;)
    > Piter

    A na którym bolcu przy prądzie zmiennym jest plus a na którym minus? Jestem
    niezdecydowanym lemingiem, dlatego pytam?

  • 9. Data: 2011-01-30 20:08:10
    Temat: Re: Gniazdko elektryczne b?yska
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 30 Jan 2011 20:57:42 +0100, c...@p...onet.pl napisał:

    > A na którym bolcu przy prądzie zmiennym jest plus a na którym minus? Jestem
    > niezdecydowanym lemingiem, dlatego pytam?

    Musisz skakać z jednego na drugi 50 razy na sekunde.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 10. Data: 2011-01-30 21:58:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pusty nick pisze tak:

    > A na którym bolcu przy prądzie zmiennym jest plus a na którym
    > minus? Jestem niezdecydowanym lemingiem, dlatego pytam?

    plus to ten co kopie (brązowy kabelek) a minus (niebieski) to ten co
    podłączamy do masy ;)

    --
    Piotr