  • 1. Data: 2011-01-28 20:27:14
    Temat: Podgrzewanie LCD
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Mam takie zagadnienie :

    Wyświetlacz LCD (cyfrowy, trasflective) musi pracować w metalowej obudowie,
    na dworze - zatem zapewne mogą się przytrafić
    skrajne temperatury (zwłaszcza ujemne są szkodliwe) - jak podgrzewać taki
    LCD ?
    Jest dość spory 140x40 mm.

    Znalazłem gdzieś folię - ale była zdecydowanie za duża (raczej do monitora
    8").
    Może są jakieś inne "grzałki" które by się nadały ?

    Macie jakieś doświadczenia z tym ?

  • 2. Data: 2011-01-28 22:45:28
    Temat: Re: Podgrzewanie LCD
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    sundayman pisze:
    > Mam takie zagadnienie :
    >
    > Wyświetlacz LCD (cyfrowy, trasflective) musi pracować w metalowej obudowie,
    > na dworze - zatem zapewne mogą się przytrafić
    > skrajne temperatury (zwłaszcza ujemne są szkodliwe)
    -dlaczego?
    > Jest dość spory 140x40 mm.
    >
    > Znalazłem gdzieś folię - ale była zdecydowanie za duża (raczej do monitora
    > 8").
    > Może są jakieś inne "grzałki" które by się nadały ?
    żarówką! - wszystko zalezy od obudowy

  • 3. Data: 2011-01-28 23:09:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman ma takie zagadnienie:

> [...]
    > monitora 8").
    > Może są jakieś inne "grzałki" które by się nadały ?

    Ja mam doświadczenie z chłodzeniem. Spory wyświetlacz w urządzeniu
    narażonym na światło słonecznie i gorąc ogólny robił się czarny.
    Jak mu się przykleiło od spodu kawałek blachy aluminiowej, to dawał
    radę. Z niskimi temperaturami jest zdecydowanie łatwiej. Podgrzać
    można Byle Czym (opornik, żarówka itd.).

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2011-01-29 00:49:58
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > radę. Z niskimi temperaturami jest zdecydowanie łatwiej. Podgrzać
    > można Byle Czym (opornik, żarówka itd.).

    Tak by się niby wydawało :)
    Ale tak - żarówka nie bardzo, bo przecież świeci - a ja tam mam (mam mieć)
    podświetlanie ledowe, o określonym kolorze...To raz.
    Poza tym, LCD jest spory - kilkanaście cm szerokości, i kilka cm wysokości -
    to taki spory wyświetlacz cyfrowy.
    Więc jedna żarówka to chyba nie bardzo... Ale przede wszystkim to światło
    nie bardzo...
    Chyba lepiej jakiś podgrzewacz tego typu
    http://www.tme.eu/dok/a22/01610.0-00.pdf

    Ale to na zasadzie konwekcji chyba - czyli dać pod wyświetlaczem...
    No jakieś to niezbyt profesjonalne...

  • 5. Data: 2011-01-29 09:45:49
    Od: "Infotank" <i...@i...pl>

> [...]
    > 8").
    > Może są jakieś inne "grzałki" które by się nadały ?

    Produkuję i instaluję urządzenia z LCD nieco mniejszymi, np. 20 * 4 duże
    znaki czyli 130 * 60 mm. Oczywiście stosuję wersje na rozszerzony zakres
    temperatur, a dotatkowo wykrywając niską temperaturę włączam na stałe
    podświetlenie wyświetlacza ( normalnie świeci tylko przy interakcji z
    użytkownikiem). Sterowniki te pracują na dworze, także w metalowych
    obudowach. Dotychczas nie miałem problemów z wyświetlaczami, nawet przy
    temperaturach - 33 "C.

    Roman F

  • 6. Data: 2011-01-29 09:46:01
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > http://www.tme.eu/dok/a22/01610.0-00.pdf
    >
    > Ale to na zasadzie konwekcji chyba - czyli dać pod wyświetlaczem...

    A może folia od podgrzewania lusterka samochodowego,
    jest samoprzylepna, kształt co prawda nieprostokątny, ale ciepło
    troszkę sie rozejdzie.
    Tylko pobór mocy może trochę duży .

  • 7. Data: 2011-01-29 17:15:32
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > użytkownikiem). Sterowniki te pracują na dworze, także w metalowych
    > obudowach. Dotychczas nie miałem problemów z wyświetlaczami, nawet przy

    O, to jest pocieszająca informacja. Co prawda u mnie może być tak, że w
    ciągu dnia, kiedy jest widno, lepiej by było żeby podświetlanie nie było
    włączone (nie żadnej interakcji z użytkownikiem, po prostu pokazują dane) ,
    bo przypuszcza, że przy silnym zewnętrznym oświetleniu chyba lepiej żeby
    było tylko światło zewnętrzne (tak mi się wydaje ?).
    No, ale ok - może przesadzam z tą ostrożnością...

  • 8. Data: 2011-01-29 17:16:40
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > A może folia od podgrzewania lusterka samochodowego,
    > jest samoprzylepna, kształt co prawda nieprostokątny, ale ciepło
    > troszkę sie rozejdzie.

    tak, to by było ok - ale ten wyświetlacz jest "przezroczysty" -
    podświetlanie jest osobno , jako osobny panel.
    Więc nie da się tego zastosować...

  • 9. Data: 2011-01-29 19:40:14
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    sundayman pisze:
> [...]
    > 8").
    > Może są jakieś inne "grzałki" które by się nadały ?

    Z 10 lat temu w urządzeniu bateryjnym zastosowałem czujnik temperatury i
    kompensację napięcia polaryzującego LCD. Już nie pamiętam, czy cyfrowo,
    czy analogowo. Działało do -20 bo więcej nie sprawdzałem. Wyświetlacz
    mono chyba 128 x 64 pikseli.

  • 10. Data: 2011-01-29 21:41:54
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > 8").
    > Może są jakieś inne "grzałki" które by się nadały ?

    Macie :) Skrzynia metalowa z elektroniką m.in. LCD, z przodu szyba.
    Podgrzewam kablem grzewczym samoregulującym. Ok. 2m co daje max 100W
    (zależne od kabla). Do tego termostat ustawiony na 8oC. Od trzech lat bez
    problemów, kilka szt. Próbowałem płaskie grzałki robione na zamówienie i
    grzałki rurkowe, ale koszt podobny a więcej problemów. Jak masz miejsce to
    można dać 1cm styropianu na ścianki, na lato też pomoże :) Widziałem
    rozwiązanie gdzie taki kabel był mocowany wokół wyświetlacza, ja podgrzewam
    skrzynkę od tyłu.

    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)