  • 1. Data: 2009-01-11 08:54:12
    Temat: Czy da się oszukać Simplusa na rozmowach ze stacjonarkami?
    Od: M <m...@o...pl>

    Myślę o aplikacji Skype na Symbiana i wykupieniu za 40zł bezterminowego
    pakietu na rozmowy. Za 2,5zł kupuję 30 dniowy dostęp za 5gr/min do
    numeru stacjonarnego warszawskiego pod który Skype chce się łączyć w
    celu nawiązania połączenia z docelowym numerem x. Co prawda testowałem
    dostępność tego numeru dostępowego i kicha- zajęty ciągle. Czy może to
    oznaczać że będzie dostępny gdy doładuję konto Skype`a?
    Dajmy na to że dzwonię 50 minut miesięcznie na telefony stacjonarne.
    Minuta połączenia ze stacjonarnym w Polsce w Skype to ok 8 groszy (z
    bezterminowego pakietu 40zł na koncie Skype`a)plus za połączenie z
    numerem dostępowym 022xxxxxxx 5gr/min w Simplusie.Wychodzi na razie
    13gr/min. Doliczam 2,5zł/50minut= 5groszy. Razem 18groszy/minutę.
    Doliczam średni koszt minutowej rozmowy w połączeniu internetowym Skype
    na Simplusie (z pakietu 50MB za 10zł taryfikowanym co 1 bajt). Średnio
    100kB na minutę za połączenie głosowe. Czyli 2 grosze z pakietu
    internetowego Simplusa.
    Razem 20gr/minutę. Powiecie: ale mi łaska-w Orange Go dają 20gr/min. za
    kazde połączenie na stacjonarki po doładowaniu 100zł. Tyle że tam
    pakiety internetowe są typu "pożal się Panie Boże".
    Ale jak tu oszukać Simplusa? Czy w ogóle to zadziała? Czy to tylko moja
    teoria? (sam jeszcze tego nie sprawdziłem:)

  • 2. Data: 2009-01-11 09:11:24
    Od: osiek <o...@g...pl>

    M pisze:

> [...]
    > na Simplusie (z pakietu 50MB za 10zł taryfikowanym co 1 bajt). Średnio
    > 100kB na minutę za połączenie głosowe. Czyli 2 grosze z pakietu

    a czemu doliczasz jeszcze połaczenie internetowe skor piszesz że Skype
    sobie dzwoni na jakiś numer?

    swoją drogą dla 50 minut miesięcznie to by mi się nie chciało kombinować

  • 3. Data: 2009-01-11 09:24:19
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "M" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Myślę o aplikacji Skype na Symbiana

    Np. nokia E51+playonline+fring => 25 zeta na m-c

    tl

  • 4. Data: 2009-01-11 09:36:03
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    M pisze:
    (cut)

    Niewiem o co chodzi...

    > Powiecie: ale mi łaska-w Orange Go dają 20gr/min. za
    > kazde połączenie na stacjonarki po doładowaniu 100zł.
    w jednej z taryf: tak. w tej drugiej dowolne doładowanie i 6zł/30 dni.
    Co ciekawe, "doładownanie" mozna zrealizować własnie kwotą 6zł :)

    > Tyle że tam
    > pakiety internetowe są typu "pożal się Panie Boże".
    Ja bym nie uogólniał tak mocno. Te pakiety są stworzone dla osób które
    chcą raz na jakiś czas korzystać z netu, sprawdzać e-maile (czekając na
    konkretny, a nie czytając wszystkie) albo korzystają z nawigacji która
    wymaga dostępu do netu. Jak by "te" pakiety były wyraźnie korzystniejsze
    to nie było by klientów abonamentowych na internet.

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-01-11 10:03:37
    Od: "tomek" <t...@n...mam>

> [...]
    > Ale jak tu oszukać Simplusa? Czy w ogóle to zadziała? Czy to tylko moja
    > teoria? (sam jeszcze tego nie sprawdziłem:)

    Wydaje mi się że mówisz o tej usłudze ? (
    http://www.skype.com/intl/pl/download/skype/mobile/ ).
    Ja akurat w ten sposób nie korzystam ale tutaj chodzi o to że rozmowy
    wykonujesz na jakiś ogólnodostępny numer stacjonarny a później jak dzwonisz
    na stacjonarny należy doliczyć 8 gr/minuta plus jednorazowa opłata za
    zestawienie połączenia - chyba 17 gr. Internet jest tutaj potrzebny żeby np.
    zaktualizować status dostępnych kontaktów. W zalezności jaki telefon masz i
    jakie polączenie z internetem ( raczej umts conajmniej ) możesz zainstalować
    fringa lub skype windows mobile
    (http://www.skype.com/intl/pl/download/skype/windows
    mobile/ ) . Wówczas
    korzystasz z tego tak jak z komputera i potrzeba tylko dobrego połączenia z
    internetem. Uważam że najkorzystniej jest wykupić abonament skype out za
    12,59 zł. i masz na stacjonarne 10000 minut , dostajesz za darmo skype to go
    gdzie masz numer stacjonarny do wdzwaniania indywidualny i zawsze się
    dodzwonisz, skype in za darmo.

  • 6. Data: 2009-01-11 17:47:11
    Od: " Radek" <r...@g...pl>

> [...]
    > jakie polączenie z internetem ( raczej umts conajmniej ) możesz zainstalować
    Czasc,
    Pozwole sobie wlaczyc sie do dyskusji: Czyli bedac za granica musze placic jak
    za polaczenie z lokalnym, np. niemieckim numerem w roamingu? Co wcale nie nie
    mysi byc tanie!
    Czy dobrze rozumiem, ze Skype na Windows Mobile puszcza caly ruch przez WiFi
    (albo inne kanal do Internetu), a Skype na Symbiana wykorzystuje Internet
    tylko do sciagniecia kontaktow, a rozmowa leci "lokalnie"? Nie ukrywam, ze
    zbyt jasno to tego nie napisali na stronach Skype.

    Pozdrawiam,
    Radek

  • 7. Data: 2009-01-13 11:42:33
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@n...mam> napisał w wiadomości

> [...]
    to go
    > gdzie masz numer stacjonarny do wdzwaniania indywidualny i zawsze się

    I tu oczywiscie masz racje, tym bardziej ze bywaja promocje i ja w Skype
    za wszystkie stacjonarki na caly rok zaplacilem raptem sto zlotych, w
    Orange mam numer dostepowy Skype ustawiony jako numer bezplatny i moge
    gadac ze stacjonarkami do upojenia. Dodatkowo wtedy jest takze bezplatne
    przekierowanie ze Skype na dowolna stacjonarke, czyli ktos ze Skype, za
    darmo, dzwoni do mnie, a ja nie majac na przyklad wcale komputera
    odbieram na stacjonarnym i gadamy za darmo. W Warszawie dodatkowo
    smaczku nadaje sprawie przenosny stacjonarnym czyli Sferia. A jeszcze
    lepiej jak sie ma Sferie z zerowym abonamentem to juz wogole rozmowy
    robia sie nie tylko przenosne ale i praktycznie darmowe :)

    pozdrawiam, lezek

  • 8. Data: 2009-01-14 13:46:36
    Od: M <m...@o...pl>

    Użytkownik cpt. Nemo napisał:
> [...]
    > lepiej jak sie ma Sferie z zerowym abonamentem to juz wogole rozmowy
    > robia sie nie tylko przenosne ale i praktycznie darmowe :)

    To co proponujesz do Simplusa? Co wykupić w Skypie? i jaki soft ściągnąc
    na telefon?

  • 9. Data: 2009-01-15 11:34:42
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    > To co proponujesz do Simplusa? Co wykupić w Skypie? i jaki soft
    ściągnąc
    > na telefon?

    Nie znam sie na Simplusie, ale jesli mozesz miec jeden numer stacjonarny
    za darmo lub za symboliczna oplata to wykup sobie w Skype wszystkie
    stacjonarki w jednym krajau za darmo ( w tym wypadku w Polsce ) ustaw
    sobie tam numer Skype to go wdzwaniania do Skype z puli lokalnych
    polskich numerow stacjonarnych i wybierz go w swojej taryfie swojej
    sieci komorkowej jako bezplatny lub symbolicznie platny. W ten sposob
    bedziesz dzwonil do wszystkich stacjonarek w Polsce za darmo lub
    poldarno.
    Zadnego softu na telefonie nie instalujesz, bo po co ?
    Oczywiscie jesli masz w telefonie WiFi to mozesz tam sobie Skype i GG
    zainstalowac, za darmo dziala to McDonalds, KFC i podobnych.

    pozdrawiam, leszek