  • 61. Data: 2012-08-02 12:34:01
    Temat: Re: Czy kicz jest mitem?
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Pawel Gancarz <y...@t...pl> napisał(a):

    > Ja bym do tego wrzucił "Trędowatą" ;)

    To bardzo dobry przyklad na zmiennosc gustow krytyki :)
    Poczatkowo 'Tredowata' zostala dosyc cieplo przyjeta przez krytyke literacka.
    Rekopis recenzowal sam Boleslaw Prus.
    Nieprzychylne recenzje przyszly potem.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Helena_Mniszkówna
    Autorka przypadkiem, lub nie, idealnie wstrzelila sie
    w zapotrzebowanie spoleczne na mit 'ksiecia i kopciuszka'.
    Czy eksploatowanie typowych schematow jest kiczowate?
    Raczej nie, bo 'Romeo i Julia' to tez jest typowy schemat.

    Brytyjski dwor krolewski ostatnio siegnal po ten schemat
    nobilitujac na ksiezniczke dziewczyne z ludu.
    Ludzie prosci to uwielbiaja, mimo ze tych bardziej wymagajacych razi
    to nieco anachronizmem i nieco tandetnym blichtrem.

    WM