  • 1. Data: 2012-07-27 13:52:47
    Temat: Czy kicz jest mitem?
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Moim zdaniem nie ma kiczu, bo to tylko mit szerzony
    przez zawistnych 'tzw. znawcow'.
    Nie mogli scierpiec, ze ich wypociny nie mialy wziecia, a proste obrazki
    schodzily jak swieze buleczki, dlatego dokleili tym slicznym etykietke kiczu.
    http://www.youtube.com/watch?v=uMcKA1O7vmE

    WM

  • 2. Data: 2012-07-27 14:33:40
    Temat: Re: Czy kicz jest mitem?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "WM " napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Nie mogli scierpiec, ze ich wypociny nie mialy wziecia, a proste obrazki
    > schodzily jak swieze buleczki, dlatego dokleili tym slicznym etykietke

    Zgadza się. Wystarczy prosty eksperyment myślowy.

    Kto ma decydować o tym co jest kiczem? - Krytyk?
    Kto ma decydować o tym kto jest krytykiem a kto tylko krytykantem? - tzw.
    Elity? tzw. Inteligencja?
    Kto ma decydować kto jest elitą / inteligencją?

    itd. (możemy wprowadzić jeszcze wiele kroków pośrednich) na końcu tego
    eksperymentu myślowego można dojść do jednego z dwóch rozwiązań:
    1. Ludzie - skoro ludzie decydują kto jest krytykiem, a krytycy, co jest
    sztuką i ma się podobać to można pominąć cały ten łańcuszek i sztuką jest to
    co się podoba ludziom .
    2. Elita sama się określa że jest elitą i narzuca to nazewnictwo innym -
    skoro tak to jakie znaczenie mają ich osądy - niech sobie nazywają coś
    kiczem a my lud będziemy to nazywali sztuką i kupowali i bądźmy w końcu z
    tego dumni bo nas jest więcej!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-07-27 15:07:51
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > skoro tak to jakie znaczenie mają ich osądy - niech sobie nazywają coś
    > kiczem a my lud będziemy to nazywali sztuką i kupowali i bądźmy w końcu z

    Obrazy znanego malarza zawsze osiagaja wysokie ceny.
    Tak nie powinno byc, ze podpis pod obrazem winduje cene.
    W ten sposob kupuje sie nie dziela sztuki, tylko pamiatki po tworcy dziela.

    Powinnismy oceniac wylacznie to jak bardzo sie obraz podoba.

    Przewrotnym sposobem wykaszania konkurencji jest kreowanie snobizmu.
    Snob nawet nie rozumiejac obrazu kupi go, by dobrze wypasc w oczach ludzi.
    Z tego samego powodu bedzie ukrywal wzruszenie na widok slicznego obrazka.
    Takich to odbiorcow sztuki staraja sie niestety wyprodukowac krytycy.

    Pozdrawiam WM

  • 4. Data: 2012-07-27 15:51:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Obrazy znanego malarza zawsze osiagaja wysokie ceny.
    > Tak nie powinno byc, ze podpis pod obrazem winduje cene.
    > W ten sposob kupuje sie nie dziela sztuki, tylko pamiatki po tworcy
    > dziela.

    Nie zawsze tylko dopóki ktoś je będzie chciał za te wysokie ceny kupić.
    Ot by daleko nie szukać pod koniec wojny parę obrączek zamieniało się na dwa
    kilo ziemniaków - bo tyle wtedy były warte!

    Mnie to ni ziębi ni grzeje, że ktoś chce płacić miliony za możliwość
    powieszenia na ścianie jakiegoś bohomaza, który dla mnie ma wartość
    estetyczną niższą niż jeleń na rykowisku.

    > Powinniśmy oceniac wylacznie to jak bardzo sie obraz podoba.

    Ja tak oceniam, tak samo jak ubrania oceniam po wyglądzie i jakości
    materiału, a nie po metce, ale ja jestem inny :-)

> [...]
    > Z tego samego powodu bedzie ukrywal wzruszenie na widok slicznego obrazka.
    > Takich to odbiorcow sztuki staraja sie niestety wyprodukowac krytycy.

    A co za różnica? Niech sobie hodują kogo chcą. Ja nie potrzebuję
    podpowiadacza który mi powie co ma mi się podobać.

    Tak sobie czasem czytam dla zabawy artykuły na temat różnych mód i tego co
    kiedy jest trendy. (przy okazji słowo "trendy" już nie jest trendy) i zawsze
    się zastanawiam kto i dla kogo to pisze. Musiałbym się sporo natrudzić by
    znaleźć kogoś kto kieruje się w życiu modą lub instynktem stadnym. Pewnie
    tacy ludzie gdzieś są, ale ja sobie tak dobieram znajomych i przyjaciół że
    na co dzień ten problem mnie nie dotyczy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-07-27 23:37:28
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    WM <c...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Moim zdaniem nie ma kiczu, bo to tylko mit szerzony

    Nie wiem czy tzw. kicz istnieje ale na pewno istnieja prawdziwe arcydzieła
    sztuki - malarstwo i rzeźba Michała Anioła, literatura Szekspira itp.
    Pytanie tylko czy w wypadku fotografii można dyskutowac o sztuce i kiczu.
    Stare pytanie czy fotografia może byc sztuką? Wg ciebie nie jest sztuką. Skoro
    w fotografii nie ma kiczu to i prawdziwej sztuki nie ma.

  • 6. Data: 2012-07-28 00:27:16
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Gil <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > Stare pytanie czy fotografia może byc sztuką? Wg ciebie nie jest sztuką.

    Wszystko co piekne jest sztuka.
    Nawet jak jest tylko przypadkowym ukladem bez ingerencji czlowieka.

    Skoro
    > w fotografii nie ma kiczu to i prawdziwej sztuki nie ma.

    'Prawdziwa sztuka' brzmi rownie podejrzanie jak 'prawdziwy Polak'.
    To pachnie na milę manipulacja.

    WM

  • 7. Data: 2012-07-28 01:31:06
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    WM <c...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > 'Prawdziwa sztuka' brzmi rownie podejrzanie jak 'prawdziwy Polak'.
    > To pachnie na milę manipulacja.

    Śmieszne jest to co napisałeś.

  • 8. Data: 2012-07-28 09:28:39
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Gil <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Śmieszne jest to co napisałeś.

    Dla mnie smieszna jest proba narzucania innym
    swoich pogladow na to czym jest 'prawdziwa' sztuka.

    O gustach nie nalezy dyskutowac twierdzili
    starozytni Rzymianie i mieli racje.
    Proby ustalenia tego co jest prawdziwa sztuka, niestety prowadza do naduzyc.
    Przykladem tego byl 'Socrealizm' i ataki na tzw. 'Entartete Kunst'.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sztuka_zdegenerowana

    Mozesz uwazac, ze nikt nie musi kierowac sie opinia krytykow.
    Jednak niestety ma ona silny wplyw na odbior spoleczny.
    Tu masz pierwszy lepszy przyklad z historii:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Salon_Odrzuconych
    'Salon Odrzuconych, pozbawiony powagi oficjalnego salonu,
    stał się miejscem odwiedzanym przez szukający rozrywki tłum
    i okazją do prymitywnego szydzenia z artystów i ich dzieł.'

    WM

  • 9. Data: 2012-07-28 12:33:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gil:

> [...]
    > Stare pytanie czy fotografia może byc sztuką? Wg ciebie nie jest sztuką. Skoro
    > w fotografii nie ma kiczu to i prawdziwej sztuki nie ma.

    Skręcacie od tematu. Sztuka to kicz i nie kicz. Dla mnie setne z rzędu
    barokowe plumkanie pisane na zamówienie jakiegoś Francuzika w Wersalu jest
    100% kiczem, mimo że jest zdecydowanie sztuką. Tak samo jakieś 90%
    malarstwa. To, czy co jest kiczem, sprowadza się do odpowiedzi na pytanie:
    ile tam jest *nowej* treści? Jeżeli nie ma niczego, czego już wcześniej nie
    było, to jest to kicz. O patologicznej formie kiczu, czyli robieniu masowo
    tego, co się sprzedaje, już nawet nie wspominam. Sztuką natomiast nie jest
    to, co nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności. Wystawienie klocka w
    akwarium nie jest sztuką. Namalowanie kiczowatej rzeczki, czego nie potrafi
    osoba pozbawiona talentu, jest sztuką.

  • 10. Data: 2012-07-28 16:22:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WM " <c...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > Nie mogli scierpiec, ze ich wypociny nie mialy wziecia, a proste obrazki
    > schodzily jak swieze buleczki, dlatego dokleili tym slicznym etykietke

    Ale generalnie czym Ty się przejmujesz?
    U siebie w domu wieszasz na ścianie takie obrazki jakie się
    TOBIE podobają i co Cię obchodzi opinia kogoś innego?