  • 1. Data: 2009-01-04 11:08:14
    Temat: Czy można położyć Hdd nad zasilaczem w PC?
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Ze względu na fakt że mam mało miejsca na biurku chciałbym
    położyć dysk zewn. poziomo na obudowie komp. (na gumowych nóżkach
    które były w komplecie z dyskiem). Najchętniej położyłbym go nad
    zasilaczem, bo kable wtedy starczą mi do gniazdka USB lub eSata.
    Obudowa w tym miejscu *nie jest ciepła* ani gorąca, a zasilacz
    nie styka się z obudową (ma 1cm do górnej ścianki). Obudowa z
    metalu. Jednak mam wątpliwość nie związaną z temperaturą a raczej
    czy zasilacz nie generuje jakiegoś pola elektro magnetycznego
    które mogłoby uszkodzić/skasować dysk znajdujący się nad nim?
    Przypuszczam że w zasilaczu jest (chyba?) jakiś transformator
    który generuje pole elektromagnetyczne? O ile mi wiadomo to
    powierzchania dysku jest zapisywana przez głowice właśnie jakimś
    polem elektro-magnetycznym? Obudowa nie jest "puszką gausa" bo ma
    "okno" na bocznej ściance. Zasilacz jest dość wysokiej klasy
    jeśli to ma znacznie (Be Quiet Dark Power 450W). Proszę o opinię
    czy to dyskowi nie zaszkodzi jak będzie leżał na obudowie nad
    zasilaczem.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-01-04 11:14:32
    Temat: Re: Czy można położyć Hdd nad zasilaczem w PC?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Netx pisze:
    > Proszę o opinię czy to dyskowi nie zaszkodzi
    > jak będzie leżał na obudowie nad zasilaczem.
    Nie zaszkodzi.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-01-04 11:14:40
    Od: Mateusz Viste <m...@i...invalid>

    On Sunday 04 January 2009 12:08, Netx wrote:
    > jeśli to ma znacznie (Be Quiet Dark Power 450W). Proszę o opinię
    > czy to dyskowi nie zaszkodzi jak będzie leżał na obudowie nad
    > zasilaczem.

    Krótka odpowiedź: Nie.
    Po to sprzęt komputerowo-elektroniczny przechodzi wszelakie testy i
    certyfikacje, by końcowy użytkownik nie musiał sobie takich pytań zadawać.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 4. Data: 2009-01-04 11:15:35
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Netx wrote:

> [...]
    > jeśli to ma znacznie (Be Quiet Dark Power 450W). Proszę o opinię
    > czy to dyskowi nie zaszkodzi jak będzie leżał na obudowie nad

    zajrzyj do przecietnego komputera i popatrz, gdzie i jak zamontowane sa
    dyski.

    Ten facet od puszki, a raczej od klatki to Faraday.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-01-04 12:49:54
    Od: "Netx" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok"
    > zajrzyj do przecietnego komputera i popatrz, gdzie i jak
    > zamontowane sa
    > dyski.
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Jeślli chodzi o te dyski to one
    są u mnie w odległości około 40cm od zasilacza, natomiast ten
    nowy dysk (na backup) jest zewnętrzny ze (swoją obudową) i będzie
    leżał w bliższej odległości - 1cm od zasilacza więc obawiałem się
    o większe oddziaływanie elektro magnetyczne. Ale po uzyskanych
    odpowiedziach rozumiem że nie ma żadnego niebezpieczeństwa (dysk
    był dość kosztowny więce wolałem się upewnić).

    > Ten facet od puszki, a raczej od klatki to Faraday.
    Ok. zapamiętam

    Marek

  • 6. Data: 2009-01-04 14:38:28
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Po to sprzęt komputerowo-elektroniczny przechodzi wszelakie testy i
    > certyfikacje, by końcowy użytkownik nie musiał sobie takich pytań zadawać.

    Wiara w tobie silna, prawie jak moc u Vadera:)

    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 7. Data: 2009-01-06 07:52:44
    Od: <k...@w...pl>

    Mój pierwszy PC to był Desktop tam dysk twardy od zasilacza był przy
    zasilaczu w odległości 4 cm ledwo kable się mieściły, dodatkowo pod
    zasilaczem było miejsce na montaż jeszcze jednego dysku.

    Backup:
    Jest takie powiedzenie - Wydatki na zabespieczenie danych są
    wprostproporcjonalne od ważności przechowywanych danych.
    jeżeli co jakiś czas skopiujesz z twardego na jakiś inny nośnik(DVD,
    kaseta), a twardy będziesz traktował jako podręczny backup to nie powinno
    być problemów.