  • 1. Data: 2015-10-15 19:56:30
    Temat: Czy silnik 1,6 GDI (Kia Ceed) jest dobry do gazu ?
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    Jak w temacie. Byłem ostatnio u takiego znajomego gaziarza i pytałem się o
    silniki DOHC montowane w Kia'ach oraz Hundai'ach. Gazownik stwierdził, że
    podobno te silniki są dobre do gazowania. Niestety ten silnik dostępny jest
    w wersjach 100-konnych 1,4l. Trochę mało tych koni.

    Stąd moje pytanie o silnik 1,6 GDI (125 KM). Nadaje się toto do gazowania ?.

    Endriu

  • 2. Data: 2015-10-15 21:51:17
    Temat: Re: Czy silnik 1,6 GDI (Kia Ceed) jest dobry do gazu ?
    Od: saparata <s...@g...com>

    W dniu 2015-10-15 o 19:56, Endriu pisze:
> [...]
    > dostępny jest w wersjach 100-konnych 1,4l. Trochę mało tych koni.
    >
    > Stąd moje pytanie o silnik 1,6 GDI (125 KM). Nadaje się toto do

    GDI Gasoline Direct Injection , pol. Bezpośredni Wtrysk Benzyny
    kompletnie nie nadaje się do gazowania!
    "
    wtryskiwacz jest w komorze spalania tam jest duza temperatura ,
    wtryskiwacz jest chlodzony benzyna .... i podczas pracy na gazie sie zapieka
    "

  • 3. Data: 2015-10-16 00:13:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > wtryskiwacz jest w komorze spalania tam jest duza temperatura ,
    > wtryskiwacz jest chlodzony benzyna .... i podczas pracy na gazie sie

    moze i sie zapieka ale punciakiem przejechalem na gazie 180-200kkm i nic
    mi sie nie zapieklo:) poza strzalami w kolektor (I gen) nie mialem
    problemow. A to silnik z bezposrednim wtryskiem wlasnie:)

  • 4. Data: 2015-10-16 08:27:04
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > moze i sie zapieka ale punciakiem przejechalem na gazie 180-200kkm i nic
    > mi sie nie zapieklo:) poza strzalami w kolektor (I gen) nie mialem
    > problemow. A to silnik z bezposrednim wtryskiem wlasnie:)

    W Punto bezposredni wtrysk? A co to za silnik?

  • 5. Data: 2015-10-16 08:43:43
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piatek, 16 pazdziernika 2015 00:14:02 UTC+2 uzytkownik sirapacz napisal:

    > moze i sie zapieka ale punciakiem przejechalem na gazie 180-200kkm i nic
    > mi sie nie zapieklo:) poza strzalami w kolektor (I gen) nie mialem
    > problemow. A to silnik z bezposrednim wtryskiem wlasnie:)

    Taaa, bezposrednio do kolektora ;)
    Chyba pierwszy i jedyny taki silnik Fiata to 1.75 TBI w Alfie Romeo.

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2015-10-16 08:57:24
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Stąd moje pytanie o silnik 1,6 GDI (125 KM). Nadaje się toto do gazowania
    > ?.

    Gazuje sie wtryski bezposrednie. Nie wiem czy ten, goog > forum.lpg i
    sprawdzic

  • 7. Data: 2015-10-16 09:53:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W Punto bezposredni wtrysk? A co to za silnik?
    1.2mpi

  • 8. Data: 2015-10-16 09:54:27
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Taaa, bezposrednio do kolektora ;)
    > Chyba pierwszy i jedyny taki silnik Fiata to 1.75 TBI w Alfie Romeo.

    hmmm teraz to mi zabiles cwieka i sam sie zastanawiam, ale kojarze ze do
    kolektora to owszem 1.2SPI waliło a 1.2MPI.....az se zaraz obejrze ryskunki

  • 9. Data: 2015-10-16 10:06:29
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    biczuję się - faktycznie kolektor:))))))))) przynajmniej tak wyglada z
    rysunkow... jak wroci zona ze swoim punciakiem(ktory ma prawie taki sam
    silnik) to wsadzę paszczę pod maskę i sam obejrzę.

  • 10. Data: 2015-10-16 11:17:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > hmmm teraz to mi zabiles cwieka i sam sie zastanawiam, ale kojarze ze do
    > kolektora to owszem 1.2SPI waliło a 1.2MPI.....az se zaraz obejrze
    > ryskunki

    SPI - jeden wtryskiwacz paliwa w kolektorze - fabryka zamiast gaźnika
    wstawia jeden wtryskiwacz z komputerkiem
    MPI - kilka wtryskiwaczy w kolektorze - dolot powietrza do każdego cylindra
    ma swój własny wtryskiwacz - precyzyjniejsze sterowanie ilością paliwa
    wpadającego do każdego cylindra

    --
    Pozdrawiam,

    yabba