  • 1. Data: 2015-10-14 15:07:55
    Temat: Tesla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tesla sie bierze na powaznie

    Zaklada wlasna fabryke baterii
    http://www.teslamotors.com/gigafactory

    I domowe bateryjki oferuje, jakby ktos chcial w solary zainwestowac
    http://www.teslamotors.com/powerwall

    J.

  • 2. Data: 2015-10-14 18:35:17
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tesla sie bierze na powaznie
    >
    > Zaklada wlasna fabryke baterii
    > http://www.teslamotors.com/gigafactory
    >
    > I domowe bateryjki oferuje, jakby ktos chcial w solary zainwestowac
    > http://www.teslamotors.com/powerwall

    Trudno żeby żarty sobie robili jak miliardy dolarów inwestują :-)
    To jedna z większych firm na giełdzie ($28B), tu żartów nie ma.

  • 3. Data: 2015-10-14 18:41:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trochę czarno to widzę bo litu za dużo na ziemi nie ma i do tej pory był
    wykorzystywany w chemii i przemyśle. I nie da się zrezygnować z dotychczasowych
    zastosowan bo są ważne. Do telefonów, komputerów i kilku samochodów wystarczy. Ale
    żeby zrobić 10% samochodów na prąd juz nie wystarczy. Przynajmniej na razie. Z
    akumulatorów olowiowych za dużo juz się nie wycisnie. Życzę im żeby im się udało. Cos
    na początek musi być żeby inne technologie się mogły rozwinąć.

  • 4. Data: 2015-10-14 18:54:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > się nie wycisnie. Życzę im żeby im się udało. Cos na początek musi być
    > żeby inne technologie się mogły rozwinąć.

    Myślisz jak ludzie 100 lat temu którzy martwili się, że przy tym tempie
    produkcji nowych dorożek w Londynie zabraknie miejsca na składowanie
    końskich odchodów...
    Parę lat później spopularyzowano samochody :-)

    Podobnie jest w przypadku baterii akumulatorów - to są przecież fazy: był
    ołów, był nikiel/kadm, teraz lit - potem będzie sód lub coś innego. Już się
    pracuje nad bateriami sodowo-siarkowymi, więc niech się Twoja rozczochrana o
    to nie martwi...

    Jak chcesz pomóc, to postaraj się litowych akumulatorów nie wyrzucać do
    śmieci, tylko oddawać do recyklingu, to będzie więcej litu do wykorzystania
    na budowę nowych akumulatorów.

  • 5. Data: 2015-10-14 20:32:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to firma giełdowa to inwestują nie swoje pieniądze. Jeszcze nie widziałem takiego
    co by się martwił o nie swoje pieniądze.

  • 6. Data: 2015-10-14 20:36:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze mam tych akumulatorów tyle ze ma to wpływ na światową gospodarkę litem?
    Jak na razie stosunek wagi do zawartej energii jest w paliwach płynnych. Wyjątkiem
    jest wodór ale zawsze jakieś wyjątki muszą być.

  • 7. Data: 2015-10-14 21:13:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Jak to firma giełdowa to inwestują nie swoje pieniądze.
    > Jeszcze nie widziałem takiego co by się martwił o nie swoje pieniądze.

    Po czytaj o Elon Musk, bo głupoty wygadujesz aż się słabo robi.

  • 8. Data: 2015-10-14 21:26:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Sadzisz ze mam tych akumulatorów tyle ze ma to wpływ
    > na światową gospodarkę litem?

    Tak sądzę.
    Bo nawet jak masz jedną sztukę to takich Zenków
    jak Ty jest na swiecie miliony...
    Jak by każdy Zenek wyrzucał do śmieci to stracilibyśmy
    miliony akumulatorów pełnych cennego litu :-) Myśl Zenek!

  • 9. Data: 2015-10-14 22:27:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak by każdy zenek wyrzucił do śmietnika to wszystkie by były wylapane w firmach
    segregujacych śmieci. Na wysypiska trafia teraz to czego przetworzyć się nie da.
    Czyli chyba nic nie trafia, może pampersy.

  • 10. Data: 2015-10-14 22:39:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tani naciagacz. Ludzi na Marsa chce wysłać. A to teraz i przez kilkadziesiąt lat
    będzie niemożliwe, może się okazać ze nigdy nie będzie możliwe. Gdzieś czytałem ze
    miał spore problemy jak się okazało ze firma mająca produkować samochód elektryczny
    nie ma kasy tylko jakieś drobne.