  • 1. Data: 2009-02-10 10:28:30
    Temat: Czy warto SB-400? Co mi da w porównaniu do wbudowanej w D80?
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Jak w temacie. Ciekawy jestem co mi da ta lampa zamiast używania
    wbudowanej w aparat Nikon D80? W sumie potrzebuję lepszej lampy do
    kilkudziesięciu zdjęć w najbliższą sobotę, myślałem o zakupie SB-600,
    ale tą trudno kupić za rozsądne pieniądze, w sklepie widziałem jedynie
    SB-400 za 199 zł.
    Tylko zastanawiam się czy coś mi ona da więcej niż ta wbudowana. Czy ona
    ma jakąś automatykę? Poza włącznikiem nic na niej nie widziałem.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-02-10 10:37:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    GK pisze:
    > Witam,
    > Jak w temacie. Ciekawy jestem co mi da ta lampa zamiast używania
    > wbudowanej w aparat Nikon D80?
    [...]
    Jak nie wiesz, to może nie potrzebujesz? A na pewno nie na najbliższą
    sobotę. Pracy z lampą trzeba się trochę pouczyć. Chociaż, jak chcesz jej
    używać jak wbudowanej, to może i nie trzeba. W takim zastosowaniu da ci
    tylko większą moc i mniejsze ryzyko pojawienia się czerwonych oczu.

    > Tylko zastanawiam się czy coś mi ona da więcej niż ta wbudowana. Czy ona
    > ma jakąś automatykę? Poza włącznikiem nic na niej nie widziałem.

    Tak, ma ttl, czyli współpracuje z korpusem tak jak wbudowana. Czy ma
    manualne ustawienia, to nie wiem, nie znam tej lampy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-02-10 10:48:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Paweł W. napisał(a):
> [...]
    >
    > Tak, ma ttl, czyli współpracuje z korpusem tak jak wbudowana. Czy ma
    > manualne ustawienia, to nie wiem, nie znam tej lampy.

    Manualnie tylko z D40.

    wer

  • 4. Data: 2009-02-10 11:10:09
    Od: j...@a...at

    On 10 Feb., 11:28, GK <g...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Tylko zastanawiam się czy coś mi ona da więcej niż ta wbudowana. Czy ona
    > ma jakąś automatykę? Poza włącznikiem nic na niej nie widziałem.

    da dwie rzeczy :
    1 pobor pradu z oddzielnego zasilania , czyli aku w aparacie pozwoli
    na wiecej zdjec
    2. pozwoli na fotografowanie z wiekszej odleglosci ( np dla 5,6 z
    lampy wbudowanej zrobisz zdjecie z ok 2 - 2, 5 m to dla sb400 z ok
    4 m) , albo przy tej samej odleglosci pozwoli na przymkniecie
    przyslony czyli zwiekszy GO i poprawi rozdzielczosc / ostrosc
    zdjecia .

    XXX

  • 5. Data: 2009-02-10 12:41:41
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    da dwie rzeczy :
[...]

    Trzecia, odchylany palnik. Tylko w pionie, ale zawsze. Przy poziomych
    kadrach i niskim suficie, możesz mieć światło odbite.

    --
    Radosny

  • 6. Data: 2009-02-10 14:13:17
    Od: j...@a...at

    On 10 Feb., 13:41, "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Trzecia, odchylany palnik. Tylko w pionie, ale zawsze. Przy poziomych
    > kadrach i niskim suficie, możesz mieć światło odbite.

    w malych niskich pomieszczeniach lampa odchylona do gory bardziej
    szkodzi niz pomaga chyba.
    otrzymujesz nierownomierne oswietlenie od gory do dolu.
    natezenie oswietlenia spada proporcjonalnie do kwadratu odleglosci -
    oznacza to ze glowa niewiele oddalona od sufitu bedzie zdecydowanie
    mocniej oswietlona od np tulowia.
    w malych pomieszczeniach sa to tak spore fluktuacje iz juz wlosy beda
    wyraznie jesniejsze od brody i do tego brzydkie oczodoly. tak wiec
    dla slabych lamp mozliwosc ochylenia lampy do gory jest raczej
    wodotryskiem .

  • 7. Data: 2009-02-10 14:25:40
    Od: z...@p...onet.pl

    Opisujesz własne doświadczenia czy teoretyzujesz?

    Zbyszek

  • 8. Data: 2009-02-10 15:06:08
    Od: j...@a...at

    On 10 Feb., 15:25, z...@p...onet.pl wrote:
    > Opisujesz własne doświadczenia czy teoretyzujesz?
    >
    > Zbyszek
    >
    > --

    to jest praktyka zgodna z teoria.
    nie moze byc inaczej.

    XXX

  • 9. Data: 2009-02-10 15:06:16
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Opisujesz własne doświadczenia czy teoretyzujesz?

    Ma rację. Jak walisz w niski sufit, to góra będzie jaśniejsza, zwłaszcza jak
    jest się blisko obiektu. Lepiej walić w ścianę za sobą plus sufit. Albo
    założyć dyfuzor. Ale na to potrzeba wydać 4 razy więcej kasy.

    A wracając do pierwotnego zapytania, to SB400 za 200zł jest rozsądnym
    wydatkiem dla amatora.

    --
    Radosny

  • 10. Data: 2009-02-10 15:28:18
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Radosny pisze:

    > A wracając do pierwotnego zapytania, to SB400 za 200zł jest rozsądnym
    > wydatkiem dla amatora.

    Tym bardziej, że z lampą też można używać wyższych czułości, a wtedy
    starcza mocy na odbijanie. Tylko zanim się człowiek nauczy używać tej
    lampy, to trochę czasu minie.
    No i jak ktoś wspomniał - palnik jest tylko odchylany, a nie obracany,
    więc albo dyfuzor, albo odbijanie od sufitu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.