  • 91. Data: 2012-06-11 13:01:01
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Sorki, wcięło końcówkę.

    > Jak chcesz sobie tak filozofować, to proponuję zacząć od "czy liczby
    > [...]
    > drugi powie "nie może istnieć z powodu sprzeczności logicznej".
    Takie postępowanie bywa owocne. Przyjmuje się różne dziwne założenia, a
    tylko nie neguje logiki. Jeśli konsekwencje założeń nie przeczą
    logice to być może coś jest na rzeczy.

    > Ogólnie: niezależnie jakie stanowisko ontologiczne przyjmiesz w kwestii
    > [...]
    > jest bzdurą.
    Nie jest bzdurą. Jeśli liczby są niezależnymi bytami, a mózg je w jakiś
    sposób zaobserwował a nie wymyślił, to siedziba inteligencji jest poza
    białkiem, krzemem i materią. Natomiast jeśli mózg wymyśla liczby to
    odpowiednio mocny komputer, który np. zasymuluje neurony na poziomie
    molekularnym, powinien osiągnąć inteligencję.

  • 92. Data: 2012-06-11 13:01:23
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, June 11, 2012 11:58:38 AM UTC+1, AK wrote:

    > To niekiedy swieta prawda (vide boost on Sparc Solaris).
    > Zwlaszcza gdy sie programuje _naprawde_, a nie tylko niedzielnie.

    No dobra, ale to nie byl ten przypadek.

    RW

  • 93. Data: 2012-06-11 13:05:58
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > drugi powie "nie może istnieć z powodu sprzeczności logicznej".
    Takie postępowanie bywa owocne. Przyjmuje się różne dziwne założenia, a
    tylko nie neguje lokigi. Jeśli konsekwencje założeń nie przeczą
> [...]

    > [...]
    > jest bzdurą.
    Nie jest bzdurą. Jeśli liczby są niezależnymi bytami, a mózg je w jakiś
    sposób zaobserwował a nie wymyslił, to siedziba inteligencji jest poza
    białkiem, krzemem i materią. Natomast jeśli mózg wymyśla liczby to
    odpowiednio mocny komputer, który np. zasymuluje neurony na poziomie
    molekularnym, powinein osiągnąć inteligencję.

  • 94. Data: 2012-06-11 13:11:52
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Uzytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisal:

    > No dobra, ale to nie byl ten przypadek.

    No przecie wiem (wiec pisze: programowanie "niedzielne", a nie "korporacyjne").

    AK

  • 95. Data: 2012-06-11 16:46:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Roman W <b...@g...pl> wrote:

    > W dodatku niektorzy ludzie w korporacjach maja wrecz wisceralna
    > niechec do zaleznosci zewnetrznych - spotkalem czlowieka, ktory uwazal
    > ze Boost to zbyteczna zaleznosc.

    Przebijam - znałem człowieka, który w produkcyjnym kodzie napisał własnego
    stringa i vectora, bo nie ufał STL-owym (bo przecież jak on coś napisze to
    wie co tam jest i jak to działa, a w STL-u nie wie, nie ufa, lub dowolna
    inna wymówka, uzasadniająca zabawę).

    I nie, nie było żadnego uzasadnienia technicznego przeciwko STL-owi.

    --
    Gof

  • 96. Data: 2012-06-11 16:48:51
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-06-11, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

> [...]
    > inna wymówka, uzasadniająca zabawę).
    >
    > I nie, nie było żadnego uzasadnienia technicznego przeciwko STL-owi.

    A miał dostępnego STL-a czy tylko bibliotekę standardową C++?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 97. Data: 2012-06-11 17:11:25
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał:

> [...]
    > wie co tam jest i jak to działa, a w STL-u nie wie, nie ufa, lub dowolna

    I znowu. Mogl miec racje.
    Jak to sie madrze mowi: "wszystko zalezy od kontekstu".

    Sam pracowalem w firmie (nie tak znow dawno) ktora napisala "od zera"
    (czyli Kolega z biurka obok. Jeden z najmadrzejszych profesjonalistow
    jakiego spotkalem) wlasnego STLa (zwal sie TSL:) i stringa (szczegolnie!:) tez.

    Hint : czy aby nawet dzisiaj "mainsteamowy" STL, a i string np. jest
    thread-safe ? Czy lazy-copy ni4 wskazuje, ze "moga" z tym byc problemy ?
    PS: Wiem wiem. jest STLPort i juz dzis wystarczajaco dojrzal ale, czy aby..
    No dobra. Na razie dosc.

    > I nie, nie było żadnego uzasadnienia technicznego przeciwko STL-owi.

    Taaak ? Napeeewno ?
    Moze wysmiewajac tego czlowieka klasycznie podpadasz pod przyslowie:
    "Zlapal Kozak Tatarzyna, a Tatarzyn za leb trzyma !"

    PS: Mlodziezy, skonczcie wpierw programowac tylko w niedziele po obiedzie
    zanim zaczniecie dyskredytowac nas Dinozaurow.
    Takie mam wrazenie, ze wy tylko paplacie marzac tylko o prawdziwym seksie,
    a my.. a my starzy mamy go i w nadmiarze... i serdecznie juz dosc... ;)

    AK

  • 98. Data: 2012-06-11 17:40:42
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, June 11, 2012 3:46:06 PM UTC+1, Adam Wysocki wrote:

    > Przebijam - zna�em cz�owieka, kt�ry w produkcyjnym kodzie napisa�
    w�asnego
    > stringa i vectora, bo nie ufaďż˝ STL-owym (bo przecieďż˝ jak on coďż˝ napisze to
    > wie co tam jest i jak to dzia�a, a w STL-u nie wie, nie ufa, lub dowolna
    > inna wym�wka, uzasadniaj�ca zabaw�).
    >
    > I nie, nie by�o �adnego uzasadnienia technicznego przeciwko STL-owi.

    Typowym uzasadnieniem jest, ze wystarczy troche zmienic opcje kompilatora i dwie
    wersje std::vector<double> staja sie niekompatybilne binarnie.

    RW

  • 99. Data: 2012-06-11 17:49:59
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jun 11, 4:11 pm, "AK" <n...@n...com> wrote:
    > U ytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisa :
    >
    > Hint : czy aby nawet dzisiaj "mainsteamowy" STL, a i string np. jest
    > thread-safe ? Czy lazy-copy ni4 wskazuje, ze "moga" z tym byc problemy ?

    Obstawiam, że dzisiaj (w sensie, że w C++11) typy STL-owe mają tzw.
    "usual thread-safety guarantees", czyli że dostęp do różnyxh instancji
    tej samej klasy nie muszą być synchronizowane, a do tej samej - muszą.
    Przedtem standard nie wypowiadał się na temat wielowątkowości,
    natomiast konwencja zrobiła się właśnie taka, w związku z czym nowsze
    (niż bardzo starożytne) implementacje STL-a nie używały raczej
    stringów z dzieloną reprezentacją.

  • 100. Data: 2012-06-11 17:55:39
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Mon, 11 Jun 2012 17:11:25 +0200, AK napisał(a):

> [...]
    > a my.. a my starzy mamy go i w nadmiarze... i serdecznie juz dosc... ;)

    A co Ty się tak czepasz młodzieży?
    Młodzież ma więcej do nauczenia się programowania, aniżeli Ty - dinozaur.