  • 1. Data: 2016-05-11 10:43:17
    Temat: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Nie bijcie, nigdy nie miałem samochodu z hakiem, a chciałbym hak tylko i
    wyłącznie do wożenia rowerów.

    Na allegro można kupić taki zestaw z wiązką do mojego samochodu już za
    nieco ponad 300zł, ale są też takie Thule za 1600.

    Pomijając kwestie oczywiste jak firma, estetyka wykonania, jakieś
    bajeranckie zapięcia, to czym one się różnią w praktyce?

    No i oczywiście czy, zakładając, że będę woził tylko rowery, to można
    brać ten tani? Czy to jest taka tragedia, że zaraz odpadnie, zegnie się
    czy coś podobnego :)

  • 2. Data: 2016-05-11 10:54:25
    Temat: Re: Czym się różni hak za 300zł od tego za 1200zł
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >No i oczywiście czy, zakładając, że będę woził tylko rowery, to można
    >brać ten tani? Czy to jest taka tragedia, że zaraz odpadnie, zegnie

    Ogolnie rzec biorac to taki hak musi byc na tyle solidny, zeby
    przetrzymac obciazenie przyczepka, ktora wazy np tone.
    Na hak to ona tyle nie naciska, ale przy hamowaniu moze tyle byc
    potrzebne.

    No ale jak sie bierze najtansze chinskie g*, to nie wiadomo czy
    wytrzyma :-)

    Kiedys byla kwestia, ze Niemcy wymagali haka demontowalnego/chowanego.
    Do nas ta moda chyba nie dotarla. Ten Thule moze taki byc ... i cena
    rosnie.

    No i kwestia dokladnosci wykonania - co z tego, ze hak 300 zl, jak
    trzeba caly dzien ze szlifierka, spawarka i mlotem do samochodu
    dopasowywac :-)
    Najlepszy hak to jednak fabryczny ...

    J.

  • 3. Data: 2016-05-11 11:31:26
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pomijając kwestie oczywiste jak firma, estetyka wykonania, jakieś
    > bajeranckie zapięcia, to czym one się różnią w praktyce?

    Na cenę wpływa kilka czynników, pomijam oczywiste sprawy, jak
    "obciążalność, chińszczyzna bez atestów itp, ale różnicę w cenie "robią"
    użyte materiały, śruby (sic!) i dołączona wiązka.
    Materiały to z reguły stal, rdzewiejąca, a jakże, ale zabezpieczona
    proszkowo. Thule nie wypada najlepiej, bo rdzewieje po paru latach
    niemiłosiernie. Śruby w thule (przynajmniej moim) nie rdzewieją, i to
    chyba jedyna przewaga tej firmy nad innymi.
    Bardzo dużą różnicę w cenie czyni dołączona wiązka. W starszych
    samochodach wystarczyło dopiąć (równolegle) wiązkę do istniejącej
    instalacji (tak, by na odpowiednich pinach pojawiało się napięcie, a w
    zależności od wersji są to 7-mio lub 13-to pinowe złącza). Wiązka ma
    przenosić do przyczepy światła pozycyjne, kierunki, przeciwmgłowe i
    stopy. W 13-tce coś tam jeszcze, ale przyczepka musi umieć to
    wykorzystać (oczywiście jest wersja droższa). W nowszych, może to
    powodować spadki napięcia i błędy wyrzucane przez komputer pokładowy,
    dlatego stosuje się moduły, czyli zespół przełączników, sterowanych
    sygnałami z samochodwej instalacji, ale podających napięcie z
    akumulatora (a nie "kradnących" z instalacji). Moduły działają tak samo,
    różnią się tylko firmą i wykonaniem. Ale tu też oczywiście pojawia się
    rozpiętość cenowa. Ze względu na możliwość zamoczenia,warto wziąć
    hermetyczny, albo upewnić się, że pan Mietek zamontuje gdzieś wewnątrz.
    Instalator w wersji podstawowej musi podpiąć siedem (lub trzynaście)
    kablelków, w wersji z modułem jeszcze musi ciągnąć plus od akumulatora.
    Najdroższe są zaś te najłatwiejsze (z punktu widzenia instalatora)
    moduły, które sa przygotowane do instalacji plug&play, czyli wyposażone
    we wtyczki, które wystarczy wpiąć do istniejącej instalacji, w
    większości bowiem nowych samochodów są gotowe instalacje. Ale takie
    rozwiązania kosztują cztery i więcej razy więcej, niż te tańsze. Obywa
    się bez ingerencji w instalację samochodu. No i instalacja powinna być
    tańsza, ale jak znam życie, to nie będzie ;-)

    Kumpel ma, na takim samym samochodzie jak mój (z thule) hak ze Słupska,
    polskiej produkcji - i choć na śrubach ma ślady korozji, to sam hak
    wygląda lepiej od thule. Gdybym kupował teraz, to kupiłbym ten ze
    Słupska. Cena prawie trzy razy niższa, funkcjonalnie to samo. Śruby
    można wymienić, a zardzewiały hak (jak u mnie) trzeba malować. To
    znaczy, nie maluję, ale może, kiedyś... Obaj nie narzekamy ;-)
    Kup hak ze Słupska (produkują w Polsce, nie w Chinach, chyba, że
    ostatnio się to zmieniło), wiązkę z modułem, ale uniwersalnym,
    zainstaluj sam, albo poszukaj ogarniętego instalatora, to nie spieprzy.
    pamiętaj, że przegląd będzie droższy, zadbaj, by hak miał czytelną
    tabliczkę znamionową, pamiętaj o wpisie do dowodu w Wydziale
    Komunikacji.
    Mam nadzieję, że pomogłem.

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2016-05-11 11:53:11
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 11:31, Yogi(n) pisze:

    > Kup hak ze Słupska

    Super, wielkie dzięki!

    Czyli tu jest już wszystko co potrzeba?
    http://tinyurl.com/z9vzl7r
    Cenowo wygląda rzeczywiście rozsądnie.

    Jeszcze raz dzięki za pomoc.

  • 5. Data: 2016-05-11 12:13:50
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    > Super, wielkie dzięki!
    >
    > Czyli tu jest już wszystko co potrzeba?
    > http://tinyurl.com/z9vzl7r
    > Cenowo wygląda rzeczywiście rozsądnie.

    Nie jestem ekspertem, więc nie wiem, czy ten będzie najlepszy, ale
    wygląda na to, że to wystarczy w zupełności. Są jeszcze inne firmy na
    allegro, ale opinii poszukaj samodzielnie (Steinhoff-drogi, Imioła -
    tańszy od Auto-haka). Popatrz też na zdjęcia używanych thule, żeby
    zrozumieć, że zabezpieczenie antykorozyjne nie jest ich najmocniejszą
    stroną. A innych "przewag" nie widzę.
    http://allegro.pl/hak-holowniczy-ford-s-max-smax-thu
    le-i6176071459.html
    http://allegro.pl/peugeot-407-sw-hak-thule-i61765900
    08.html
    Tu śruby są zardzewiałe, choć sam hak wygląda nieźle:
    http://allegro.pl/hak-holowniczy-mitsubishi-lancer-x
    -07-idealny-i6153597968.html

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2016-05-11 13:02:50
    Od: Bolko <s...@g...com>

    twistedme

    dzięki za wątek

    > że przegląd będzie droższy, zadbaj, by hak miał czytelną
    > tabliczkę znamionową, pamiętaj o wpisie do dowodu w Wydziale
    > Komunikacji.

    Jest też albo w tym albo w następnym roku będę musiał kupić bagażnik na rowery.
    Bagażnik na rower na hak 1000 PLN
    Hak na bagażnik kolejne 800 PLN
    Przegląd + pieczatka w urzędzie 200 PLN

    Coś jeszcze trzeba zrobić ?

  • 7. Data: 2016-05-11 13:16:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, May 11, 2016 at 1:02:51 PM UTC+2, Bolko wrote:
    > twistedme

    > Jest też albo w tym albo w następnym roku będę musiał kupić bagażnik na rowery.
> [...]

    przeglad 35, pieczatka free
    przydala by sie trzecia tablica (na bagaznik) zeby nie przekrecac...

    WS

    PS. jesli samochod jakis normalny ;) a jeszcze ma relingi to przy 2 rowerach jesli
    nie jest sie niska kobieta ;) chyba wygodniej i taniej na dachu

  • 8. Data: 2016-05-11 13:26:44
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 11 maja 2016 11:32:02 UTC+2 użytkownik Yogi(n) napisał:

> [...]

    > Kumpel ma, na takim samym samochodzie jak mój (z thule) hak ze Słupska,
    > polskiej produkcji - i choć na śrubach ma ślady korozji, to sam hak

    Może to szereg elektrochemiczny działa? Za dobre śruby -> rdzewieje reszta i na
    odwrót. Taniej wymieniać śruby...
    --
    jureko

  • 9. Data: 2016-05-11 13:45:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    ps.com...

    >Może to szereg elektrochemiczny działa? Za dobre śruby -> rdzewieje
    >reszta i na odwrót. Taniej wymieniać śruby...

    Całkiem możliwe. Ciekaw jestem, czy któryś z producentów robi i hak i
    śruby z nierdzewki.

    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2016-05-11 17:32:46
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > No i oczywiście czy, zakładając, że będę woził tylko rowery, to można
    > brać ten tani? Czy to jest taka tragedia, że zaraz odpadnie, zegnie się
    > czy coś podobnego :)
    Osobiscie zamontowalem w celach wozenia rowerow wlasnie te tansze -
    polskie haki. Jeden ma juz 2 lata. Belka pod spodem jest lekko ruda, ale
    blacha jest gruba na 1cm, wiec nie ma co sie przyjmowac.

    Otwory pasowaly bez problemu.
    Wiazke podlaczylem w srodku, wiec problemu z woda i zawilgoceniem nie ma.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z