  • 1. Data: 2015-01-29 13:56:34
    Temat: Czym usuwać aplikacje Androida - aby system byl OK
    Od: "Zebris" <B...@w...pl>

    Mam telefon z androidem.
    Chcę instalować różne aplikacje ale jak któraś nie będzie mi odpowiadać będę
    ją kasować.
    W pececie jest tak, że nawet usunięta aplikacja zostawia jakieś śmieci w
    systemie.
    Czy jest jakiś program do zupełnego odinstalowania softu w komórce z
    androidem?
    Boję się, że po instalacji np. 100 programów i odinstalowaniu 90 z nich w
    systemie zostaną śmieci i system będzie b. wolno działał.
    W win7 jest np. ccleaner.

  • 2. Data: 2015-01-29 15:21:15
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Zebris
    naskrobał(a):

> [...]
    > Boję się, że po instalacji np. 100 programów i odinstalowaniu 90 z nich w
    > systemie zostaną śmieci i system będzie b. wolno działał.

    Ja radzę sobie na dwa sposoby. Pierwszy to aplikacja Easy uninstaler, usuwa
    zarówno aplikacje jak i sprząta po niej śmieci. A drugi to kombajn o nazwie
    Battery Doctor. Ten opiekuje się moją baterią, wyłącza zbędne procesy,
    zarządza ładowaniem i rozładowaniem baterii, dociągnął mi (za moją zgodą)
    programik o nazwie Clean Master i ten też sprząta, dodatkowo zwalniając
    pamięć ze zbędnych plików. Battery Doctor proponuje równiez dociągnięcie AV
    (używam) i przeglądarki internetowej(mnie jakoś nie podeszła) - ale to juz
    jak kto woli.
    Wszystkie programy zassane ze sklepu play, obarczone niestety reklamami.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Pod dom Stirlitza podjechał samochód, z którego wyskoczyło trzech

  • 3. Data: 2015-01-29 23:58:48
    Temat: Re: Czym usuwać aplikacje
    Od: "ciagnij druta ciagnij wasalu, bandzie kradnacej twoja wolnosc" <p...@c...pl.invalid>

    Zebris wrote:
> [...]
    > Boję się, że po instalacji np. 100 programów i odinstalowaniu 90 z nich w
    > systemie zostaną śmieci i system będzie b. wolno działał.

    - stosowny naped usb
    - root lub auto-root

    - odin

    - (_ewentualnie_ pasujace firmware, przed 'vollbackup')

    - titanium backup

    - dokonac pelnego zabezpieczenia ('vollbackup' na karte lub...)

    - onanizowac smarkofona *bzdurnymi* aplikacjami (zazwyczaj
    *gowno* wartymi!)

    - zakonczyc *onanizacje* ze smarkofonem

    - dokonac wgrania wczesniej przygotowaniej pelnej kopii
    bezpieczenstwa smarkofonu ('vollrestore')

    - i cieszyc sie ze zaden telechuj nie zasral smarkofonu.

    --
    ! http://youtu.be/kOlaeF-B6OY !

  • 4. Data: 2015-01-30 01:00:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Jan 2015 13:56:34 +0100, "Zebris" <B...@w...pl> wrote:
    > Boję się, że po instalacji np. 100 programów i odinstalowaniu 90 z
    nich w
    > systemie zostaną śmieci i system będzie b. wolno działał.
    > W win7 jest np. ccleaner.

    Android to nie windows ani pc. Deinstalacja usuwa z pamięci telefonu
    cały pakiet, jego serwisy, utworzone bazy, id użytkownika aplikacji,
    home dir aplikacji itp. Niestety aplikacje mogą tworzyć
    pliki/katalogi w pamieci zew. lub na karcie sd. Tam uninstaller z
    oczywistych powodów nie sięga. Te pozostawione pliki po usuniętych
    aplikacjach nie mają wpływu na szybkość działania, zajmują jedynie
    miejsce. Jeśli komuś przeszkadzała można je skasować używając np. SD
    maid.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-02-02 09:50:23
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-30, o godz. 01:00:50
    Marek <f...@f...com> napisał(a):

> [...]
    > aplikacjach nie mają wpływu na szybkość działania, zajmują jedynie
    > miejsce. Jeśli komuś przeszkadzała można je skasować używając np. SD

    Niestety nie masz racji. Aplikacje potrafią śmiecić po różnych
    miejscach i deinstalacja nie usuwa tychże. Pięknym przykładem jest np.
    AutoMapa. Ostatnio omyłkowo wybrałem do aktualizacji mapę Eu zamiast
    PL. No i klops bo nie było na niej miejsca. Po uruchomieniu aplikacji
    nie ma możliwości zrezygnowania z procesu aktualizacji. Deinstalacja
    aplikacji, usunięcie z pamięci i karty jej katalogów nic nie daje -
    konfiguracja siedzi sobie gdzieś indziej i usuwanie aplikacji czy
    ręczne usuwanie katalogu z danymi niestety nie daje rady. Przykład
    pierwszy z brzegu sprzed 3-4 dni.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2015-02-02 11:29:12
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Maciek "Babcia"
    Dobosz naskrobał(a):

> [...]
    > konfiguracja siedzi sobie gdzieś indziej i usuwanie aplikacji czy
    > ręczne usuwanie katalogu z danymi niestety nie daje rady.

    Dziwne, ja z Automapą nie mam żadnego problemu, mam na tablecie wersję EU a
    na telefonie PL. Chcąc usunąć wersję PL z tabletu, bo tam była testowo
    zainstalowana, odinstalowałem za pomocą Easy Uninstalera. Resztę, czyli
    katalog w pamięci tabletu wywaliłem ręcznie. Potem zainstalowałem wersję
    EU, ale jakąś skaszanioną i nawet nie mogłem odinstalować, to wywaliłem
    ręcznie wszystkie katalogi które miały nazwę cokolwiek związaną z Automapą.
    Zrobiłem to przy pomocy AstroFileManager. Nie mam uprawnień roota.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Przemęczony pracą wywiadowczą Stirlitz miał koszmary senne. Śniło mu

  • 7. Data: 2015-02-02 11:47:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Feb 2015 09:50:23 +0100, "Maciek \"Babcia\" Dobosz"
    <b...@j...org.pl> wrote:
    > Niestety nie masz racji. Aplikacje potrafią śmiecić po różnych
    > miejscach i deinstalacja nie usuwa tychże.

    Eh.... No to jeszcze raz: aplikacje mogą "śmiecić" tylko po ext.
    storage . A ext. storage systemu nie obchodzi.
    Te pozostałości tam nie mają żadnego wpływu na działanie innych
    aplikacji, o które się obawiał inicjator wątku.
    Mogą jedynie wypływać *tylko* na te, które wcześniej utworzyły sobie
    te pliki i zostały zainstalowane ponownie (czego sam doświadczyłeś).

    > usunięcie z pamięci i karty jej katalogów nic nie daje -

    Bo trzeba wiedziec jaki katalog i pliki kasować. I dla zmylenia
    przeciwnika ich nazwy i lokacje nie nas nic wspólnego z nazwą
    aplikacji. Szukaj po "name space" aplikacji.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-02-02 11:54:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości
    Dnia 2015-01-30, o godz. 01:00:50
    Marek <f...@f...com> napisał(a):

> [...]
    >konfiguracja siedzi sobie gdzieś indziej i usuwanie aplikacji czy
    >ręczne usuwanie katalogu z danymi niestety nie daje rady. Przykład

    Troche sie zmienilo od wersji 4.4 - zwykle aplikacje nie moga pisac po
    karcie pamieci, z wyjatkiem jednego, wlasnego katalogu.
    Ktory jest usuwany przy deinstalacji.

    Na co trzeba uwazac, jak ktos ma nadzieje ze dane z programu
    przetrwaja (notatki, obrazki, muzyka czy inne stworzone pliki).

    Ponoc jest jakies obejscie przez biblioteke multimediow.

    No i moga byc ustawienia pamietane na serwerze, przypisane do id
    telefonu.
    Wtedy nawet reset calosci moze nie pomoc :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-02-02 12:09:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    <b...@j...org.pl> wrote:
> [...]
    > nie ma możliwości zrezygnowania z procesu aktualizacji. Deinstalacja
    > aplikacji, usunięcie z pamięci i karty jej katalogów nic nie daje -

    Jako suplement sudan, że jest to przykład na to, że było błędem
    udostępnienie ext. storage dla aplikacji. Założenia były takie, że
    ext storage miał służyć wyłącznie do wymiany plików, które (pod
    względem zawartości, np. zdjęcia, muzyka) mają być wspólne dla
    wszystkich aplikacji. Sandbox aplikacyjny Androida uniemożliwia by
    design wzajemny dostęp do katalogów domowych aplikacji, gdzie mogą
    zapisywać swoje pliki (aplikacja A nie ma dostępu do plików donowych
    aplikacji B na partycji systemowej). Ext storage miał być tym
    systemem o wspólnym dostępie, ale tylko dla plików medialnych. Pliki
    konfiguracyjne powinny być trzymane w katalogu domowym lub poprzez
    api sqlite, bo to gwarantuje wyczyszczenie przez system tych danych
    przy deinstalacji, co zachowuje porządek.

    Niestety, swobodny dostęp do ext. storage powoduje, że niektórzy
    twórcy aplikacji niefrasobliwie korzystają z tego do przechowywania
    konfiguracji, co jest głupie. Tego efektem są sytuacje, ktôre
    opisujesz.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-02-02 12:17:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Feb 2015 11:54:03 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Troche sie zmienilo od wersji 4.4 - zwykle aplikacje nie moga pisac
    po
    > karcie pamieci, z wyjatkiem jednego, wlasnego katalogu.
    > Ktory jest usuwany przy deinstalacji.

    Jak widać determinacja twórców archutektury jest silna aby w końcu
    przywrócić porządek :).

    --
    Marek