  • 1. Data: 2012-12-21 16:00:42
    Temat: D40x, linux, sterowanie
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    Czy jest jakiś soft pod linuxa do sterowania zdalnego aparatem?
    Oczywiście wiem, że można zainstalować wirtualkę lub spróbować coś
    odpalić pod wine, zainstalować M$... Nie o to pytam ;-)

    Szukałem i nie znalazłem niestety.
    Jest gphoto2, który potrafi zrobić zdjęcie i ściągnąć
    na PC, ale jak mi się wydaje na tym się jego możliwości kończą.

    Ten aparat nie ma funkcji bracketingu i tak sobie pomyślałem, że
    może w ten sposób by się to udało uzyskać.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-12-21 17:49:31
    Temat: Re: D40x, linux, sterowanie
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-21 16:00, Krzysiek pisze:
    > Czy jest jakiś soft pod linuxa do sterowania zdalnego aparatem?
    > Oczywiście wiem, że można zainstalować wirtualkę lub spróbować coś
    > odpalić pod wine, zainstalować M$... Nie o to pytam ;-)

    No ale do któregoś z tych rozwiązań będziesz się musiał przekonać, bo na
    Linuxa raczej nic nie znajdziesz, ja przynajmniej nie znam.

    --
    marcin

  • 3. Data: 2012-12-21 18:01:24
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 21.12.2012 17:49, mt pisze:

    > No ale do któregoś z tych rozwiązań będziesz się musiał przekonać, bo na
    > Linuxa raczej nic nie znajdziesz, ja przynajmniej nie znam.

    Dlatego też pytam, bo chwilę szukałem, ale poza gphoto2 nic nie
    znalazłem.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-12-22 02:12:28
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Darktable www.darktable.org z funkcja Tethering.
    www.darktable.org/usermanual/ch02s02.html.php
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2012-12-22 14:44:14
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    W dniu 22.12.2012 02:12, astro pisze:
    > Darktable www.darktable.org z funkcja Tethering.
    > www.darktable.org/usermanual/ch02s02.html.php

    Dziękuję. Okazuje się, ze nawet go miałem zainstalowanego, ale nie
    wiedziałem, że ma takie możliwości.
    Choć jak dla mnie intuicyjny to on nie jest ;-)

    http://www.cailiguregenova.it/dokuwiki/doku.php?id=n
    ikon_linux

  • 6. Data: 2012-12-22 22:15:39
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>