  • 1. Data: 2012-12-20 00:24:20
    Temat: Jak uszkodzić aparat obiektywem
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czytam instrukcję do swojego aparatu.
    http://pdf.crse.com/manuals/4291133131.pdf

    Strona 129 podpunkt - druga kropka. Jest tam napisane:

    "Przeprowadzenie precyzyjnej regulacji AF dla obiektywów innych
    producentów może mieć wpływ na wartości poprawek dla obiektywów firm
    Sony, Minolta i Konica Minolta. Nie należy korzystać z tej funkcji w
    przypadku obiektywów innych producentów."

    Czy to oznacza, że jeśli założę sobie nie daj boże Tamrona i będę chciał
    ustawić sobie precyzyjnie punkt ostrzenia, to w tym momencie będę mógł
    zezłomować wszystkie obiektywy Sony? Czy dobrze interpretuję?

  • 2. Data: 2012-12-20 14:02:48
    Temat: Re: Jak uszkodzić aparat obiektywem
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > chciał ustawić sobie precyzyjnie punkt ostrzenia, to w tym momencie
    > będę mógł zezłomować wszystkie obiektywy Sony? Czy dobrze

    Myślę, że to typowa próba zasiania jakichkolwiek wątpliwości
    zniechęcających do używania sprzętu, na którym producent nie zarabia.

    Na zasadzie: teoretycznie, w przyszłości, gdybyś posiadał obiektyw,
    którego aparat nie rozpozna, albo przypadkiem, teoretycznie, błędnie
    rozpozna, jako jedno ze szkieł KM/Sony, a ty będziesz mieć, oczywiście
    teoretycznie, właśnie także to szkło, to jego ustawienia, potencjalnie,
    pójdą w krzoki... DLATEGO NIE KUPUJ OBIEKTYWÓW INNYCH NIŻ SONY,
    DROGI UŻYTKOWNIKU! ;-)

    (BTW: przed zezłomowaniem lepiej rozdaj biednym dzieciom
    [fotografów :) ] - "gwiazdka" idzie. ;)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-12-20 15:06:11
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Myślę, że to typowa próba zasiania jakichkolwiek wątpliwości
    > zniechęcających do używania sprzętu, na którym producent nie zarabia.

    Napisałem w tej sprawie do supportu wraz z kilkoma innymi sprawami.
    Otrzymałem odpowiedź, na wszystkie inne pytania. OK, przeoczyli.
    Napisałem więc raz jeszcze przy okazji kolejnych tematów. Znów ...
    przeoczyli ten jeden punkt? Dziś napisałem pytanie tylko z tą kwestią.
    Jeśli i to przeoczą, to uznam, że Twoja interpretacja jest właściwa.

> [...]
    > DROGI UŻYTKOWNIKU! ;-)
    >
    > (BTW: przed zezłomowaniem lepiej rozdaj biednym dzieciom

    Coś Ty! Nie zrobię im tego. Jeszcze podłączą obiektyw do aparatu i
    uszkodzą go zgodnie z instrukcją :-D

    A tak na serio, to zaryzykowałbyś ustawianie punktu ostrzenia dla
    obiektywu niefirmowego? Właśnie konkretnie przymierzam się do Tamrona
    70-300 USD. Chyba najlepszy w tej klasie cenowej. Nie chciałbym sobie ku
    ku zrobić postępując wbrew instrukcji.

  • 4. Data: 2012-12-20 16:04:47
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    [...]
    > Właśnie konkretnie przymierzam się do Tamrona 70-300 USD.

    Nie kupiłbym takiego. Za duży rozrzut. ;)

    [mr.]

  • 5. Data: 2012-12-20 21:41:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-20 16:04, Mariusz [mr.] pisze:

    > Nie kupiłbym takiego. Za duży rozrzut. ;)

    Ha ha :-D Wymijająca odpowiedź. Ale skoro poruszasz ten temat, a ja
    kombinuję co kupić, to chętnie skonwertuję dygresję w główny wątek.

    A więc zaczynam. Duży rozrzut (masz na myśli zakres ogniskowych?) chyba
    nie jest w ogóle istotny o ile obiektyw trzyma parametry (mała zmiana
    jasności w całym zakresie, niewielkie zniekształcenia i bardzo wysoka
    ostrość + szybkość AF)? Jest nowy obiektyw Tamrona 70-200 ze stałym
    światłem 2.8 lecz kosztuje prawie 7 tys (lub 1500$ jeśli sprowadzimy).
    To nie moja liga (jeszcze).

    Wyjaśnię o co mi chodzi. Mam obecnie kitowy obiektyw dobrej klasy 16-50
    i chciałbym rozszerzyć zakres ogniskowych.

  • 6. Data: 2012-12-21 07:05:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> wrote:

    [...]
    > Ha ha :-D Wymijająca odpowiedź. Ale skoro poruszasz ten temat, a ja
    > kombinuję co kupić, to chętnie skonwertuję dygresję w główny wątek.

    Wybacz dwuznaczny żarcik (nie wyciągaj z tego żadnych wniosków. ))
    - przypomniała mi się stara rozmowa ze znajomym i nie mogłem się powstrzymać... :)

    [mr.]

  • 7. Data: 2012-12-21 10:54:24
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-21 07:05, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    >
    > Wybacz dwuznaczny żarcik (nie wyciągaj z tego żadnych wniosków. ))
    > - przypomniała mi się stara rozmowa ze znajomym i nie mogłem się

    A już miałem nadzieję na konstruktywną krytykę mojego pomysłu co do
    zakupu obiektywu :-)

  • 8. Data: 2012-12-21 19:14:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    Właśnie dostałem odpowiedź od Sony. Mój żart co do interpretacji
    instrukcji okazał się nie być żartem. Oto cytat:

    W przypadku użycia obiektywów innych firm, nie gwarantujemy, iż owe
    obiektywy nie uszkodzą aparatu. Zalecamy użycie obiektywów firmy Sony.
    Poniżej przesyłam link do strony, na której może Pan zapoznać się z
    kompatybilnymi obiektywami dla tego aparatu:

    http://www.sony.pl/support/pl/product/SLT-A77V/compa
    tibility

    Informuję, iż jeśli obiektyw innej firmy uszkodzi aparat, przywrócenie
    do poprzedniego stanu może nie być możliwe.

  • 9. Data: 2012-12-21 20:29:23
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-12-21 19:14, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Informuję, iż jeśli obiektyw innej firmy uszkodzi aparat, przywrócenie
    > do poprzedniego stanu może nie być możliwe.

    Bez problemu zrobię Ci obiektyw, który uszkodzi Twoją ukochaną alfę.

    JD

  • 10. Data: 2012-12-22 09:36:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Dec 2012, Marek wrote:

    [...]
    > A więc zaczynam. Duży rozrzut (masz na myśli zakres ogniskowych?)

    Chyba nie załapałeś w czym leży sedno żartu :)
    Przywracam cytat z Twojego posta:

    Weź kogoś z kolejki u masarza, piekarza albo podobnej instutucji
    (sklep z warzywami też może być), upewnij się, że ten ktoś na
    pewno nie kojarzy nazwy "Tamron", ogniskowych itede i zadaj mu
    pytanie o 70 - 300 USD.
    *Na piśmie*, koniecznie!
    Wartości USD możesz też poszukać np. tu:
    http://nbp.pl/
    Będziesz miał wyjaśnienie o co chodzi z rozrzutem ;)

    pzdr, Gotfryd