  • 1. Data: 2011-10-15 22:16:08
    Temat: DIV i CSS
    Od: "Maco" <maco@doesnt_exist.pl>

    Witam,
    Szkielet strony postanowiłem zrobić na DIVach + CSS.
    Naczytałem się w Googlach tutoriali i różynych innych przykładów i ciągle
    nie potrafię poradzić sobie z zapewne prostym układem.
    Podpowiedzcie proszę, bo zaczynam wątpić w to, czy ptrzesiadka na DIVy (z
    tabel) to dobry pomysł :(((

    Chcę zbudować stronę podzieloną na dwa wiersze: nagłówek i reszta strony (do
    końca w dół), z których każdy podzielony jest na dwie kolumny.

    (budowa strony - dla właściwego efektu czcionka Courier)
    +----+-----------------+
    | A | B |
    +----+--+--------------+
    | | |
    | | |
    | | |
    | C | D |
    | | |
    | | |
    +-------+--------------+

    Rozmiary pól:
    - A (width: 50px, height: 30px)
    - B (width: do końca wiersza/okna w prawo, height: 30px)
    - C (width: 150px; height: do końca strony w dół)
    - D (width: do końca wiersza/okna w prawo, height: do końca strony w dół)

    Treść pliku CSS i HTML:

    body {
    height : 100%
    width : 100%;
    margin: 0;
    }

    #strona {
    height : 100%
    width : 100%;
    background-color : silver;
    }

    #naglowek {
    width : 100%
    }

    #naglowek1 {
    width:50px;
    height : 30px;
    float:left;
    background-color : blue;
    }

    #naglowek2 {
    width: 100%;
    height : 30px;
    background-color : navy;
    }

    #tresc {
    height : 100%
    width : 100%;
    }

    #kolumna1 {
    width : 150px;
    height: 100%;
    float: left;
    background-color : red;
    }

    #kolumna2 {
    height: 100%;
    background-color : yellow;
    }

    ----

    Z wszelką pomoc i konstruktywne sugestie bardzo dziekuję.
    Maco

  • 2. Data: 2011-10-16 11:07:58
    Temat: Re: DIV i CSS
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 16.10.2011 00:16, Maco pisze:
    > Z wszelką pomoc i konstruktywne sugestie bardzo dziekuję.

    myślę, że to powinno pomóc

    http://www.code-sucks.com/css%20layouts/faux-css-lay
    outs/

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

  • 3. Data: 2011-10-16 14:13:24
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    nie oszukuj się, nikt Ci tu nie pomoże, może nawet mimo tego, że wiedzą
    jak... ja wystawiłem aukcję na zleceniach.przez.net, goście drogo nie
    wzieli, ale otrzymałem elegancki kodzik który idealnie działa... też Ci
    polecam...

    mi pomógł "float: left" polecam dodanie go do kodu i sprawdzenie jak działa

  • 4. Data: 2011-10-16 16:33:37
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 16-10-2011 16:13 identifikator: 20110701 napisał:
    > nie oszukuj się, nikt Ci tu nie pomoże, może nawet mimo tego, że wiedzą

    Zapomniałeś dodać, że tych, co starali się Ci pomóc i podpowiedzieć
    rozwiązanie, zmieszałeś z błotem i wyzwałeś od różnych. I to nie raz.
    Dlatego nie oczekuj, że ktoś jeszcze będzie chciał Ci tu pomagać.

    > jak... ja wystawiłem aukcję na zleceniach.przez.net, goście drogo nie
    > wzieli, ale otrzymałem elegancki kodzik który idealnie działa... też Ci
    > polecam...

    Jasne, i podobnie jak tu nikt nie wziął za to grosza?

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 5. Data: 2011-10-16 19:55:18
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    niedziela, 16 października 2011 18:33 wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Wojtek Gapiński:

    > Jasne, i podobnie jak tu nikt nie wziął za to grosza?

    Podkreśliłem istotny fragment.

    Swoją drogą uważam, że grupy dyskusyjne to nie jest darmowy heldpesk. Co
    innego problemy nietypowe czy dyskusja na temat ,,koszerności" pewnych
    rozwiązań, a co innego pytanie o zagadnienia, których rozwiązanie można
    znaleźć przy pomocy wyszukiwarki internetowej w ciągu dwóch minut.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 6. Data: 2011-10-17 07:19:53