  • 1. Data: 2009-06-23 14:28:00
    Temat: DR 350 regulacja zaworów
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    Czy ktoś ma sprawdzony patent na narzędzie do regulacji zaworów w
    DR350, czy trzeba nabyć ten suzukowy specklucz?

    --
    Nikanor

  • 2. Data: 2009-06-23 16:44:53
    Temat: Re: DR 350 regulacja zaworów
    Od: "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Nikanor" napisał:

    Czy ktoś ma sprawdzony patent na narzędzie do regulacji zaworów w
    DR350, czy trzeba nabyć ten suzukowy specklucz?

    *** Jesli chodzi Ci o mala nasadke na kwadrat do krecenia srubami kasujacymi
    luz, to zadnych patentow nie trzeba tylko odrobine precyzji. Nakretke
    luzujesz i zakontrowujesz zwyklym kluczem- bodajze 10 jesli mnie skleroza
    nie myli. Po odkontrowaniu, sruba krecisz szczypcami, peseta, czy czym Ci
    tam wygodnie. Do lekkiego zakontrowania przytrzymujesz szczypcami, albo po
    prostu cofasz o okolo 1/8 obrotu od pozadanago polozenia i przy kontrowaniu
    Ci sie ladnie uklada, ale to wymaga odrobine wprawy. BTW- nie ustawiaj tloka
    na znak na kole (jest ciut oszukany), tylko na polozenie dzwigienek, albo
    jak nie czaisz, to umiesc cos delikatnie w otworze swiecy, w charakterze
    czujnika polozenia tloka, tylko nic ostrego ani lamliwego, bo mozesz miec
    potem duzy problem. Do krecenia walem nie musisz uzywac rewizji w lewej
    pokrywie, bo i tak jej odkrecenie czesto graniczy z cudem- Wystarczy do tego
    celu kopniak, a w wersji guzikowej mozna pokrecic kolem na biegu.
    Powodzenia.
    Pozdr
    Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400

  • 3. Data: 2009-06-25 13:44:37
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >BTW- nie ustawiaj tloka na znak na kole (jest ciut oszukany),

    a na ile jest oszukany aby robiło to róznice?

    pytam z ciekawości bo czasem mam jakąś deerke do przeregulowania u mnie na
    stołku

    pozdrawiam
    rafał
    450exc

  • 4. Data: 2009-06-25 13:55:07
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-23 18:44:53 +0200, "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl> said:

> [...]
    > czujnika polozenia tloka, tylko nic ostrego ani lamliwego, bo mozesz miec

    Dla nie-czających lepszą metodą może być ustawianie luzów parami
    (osobno wydech, osobno ssące), bez zabawy z szukaniem właściwego GMP.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 5. Data: 2009-06-25 18:39:42
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 25 Cze, 15:55, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
    > Dla nie-czających lepszą metodą może być ustawianie luzów parami
    > (osobno wydech, osobno ssące), bez zabawy z szukaniem właściwego GMP.

    Ale metoda Jareckiego z włożeniem jakiegoś liniału do otworu świecy
    wydaje się genialnie prosta. Pozostaje tylko nie pomylić suwów :))

    --
    Nikanor

  • 6. Data: 2009-06-26 06:56:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-25 20:39:42 +0200, Nikanor <p...@g...com> said:

> [...]
    > cy
    > wydaje się genialnie prosta. Pozostaje tylko nie pomylić suwów :))

    No właśnie, nie pomylić. W Twoim przypadku, przy rozrządzie na śrubkach
    IMHO nie ma co się bawić w szukanie GMP - prościej i wygodniej jest to
    zrobić parami. To nie np. DRZ, gdzie żeby dobrać się do płytek trzeba
    ściągnąć oba wałki i wtedy znalezienie właściwego GMP jest niezbędne.
    Zdaje się masz wersję z kopajką, więc nawet świecy nie musisz wykręcać,
    nie wspominając o tym, że wkładanie czegoś do cylindra mnie osobiście
    napawa pewną niechęcią.

  • 7. Data: 2009-06-26 09:50:01
    Od: "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Tomaszewski" napisał

    > a na ile jest oszukany aby robiło to róznice?

    *** Niewiele- ale lekka niedokladnosc powoduje ze zaczyna podpierac zawory,
    tam gdzie jeszcze wg znaku nie powinno i jak sie w tym momencie
    bezrefleksyjnie zrobi luz "ksiazkowy", to efekcie uzyskuje sie klepaka, bo
    okazuje sie on za duzy.
    Pozdr
    Jarecki [KenLee]

  • 8. Data: 2009-06-26 09:58:11
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > bezrefleksyjnie zrobi luz "ksiazkowy", to efekcie uzyskuje sie klepaka, bo

    Poprosze jeszcze raz: sprawdzasz luz zaworowy na jakies znaki zamiast
    "odprowadzic" krzywki jak najdalej od trzonka? Czy wlasnie takie ustawienie
    walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami? Przepraszam, to nie
    napasc, chcialbym sie doksztalcic.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
    weFAQ&v=qvj

  • 9. Data: 2009-06-26 09:59:25
    Od: "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Dla nie-czających lepszą metodą może być ustawianie luzów parami (osobno
    > wydech, osobno ssące), bez zabawy z szukaniem właściwego GMP.

    *** Jak komu wygodniej. Moja uwaga dotyczyla "ksiazkowej" procedury, czyli z
    GMP i jesli ktos chce wlasnie nia sie posilkowac, to jest to jakis tam tip.
    Ani najlepszy ani najgorszy ale skuteczny.

  • 10. Data: 2009-06-26 10:24:36
    Od: "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl>

    Uzytkownik "Kefir" napisal

> [...]
    > ustawienie walka nie daje pewnosci i trzeba sie podpierac znakami?
    > Przepraszam, to nie napasc, chcialbym sie doksztalcic.

    *** Lepiej sie nie doksztalcaj- ja tez chcialem i stad moje uwagi. Procedura
    z ktorej lekko podrwiwasz jest opisana jako obowiazujaca w serwisowce
    Suzuki:

    1.Spuscic olej z ukladu
    2.Odkercic rewizje w deklu i ustawic GMP na znak na kole.
    3.Wyregulowac luz
    4.Obrocic walem i sprawdzic jeszcze raz
    5.Zalac olej

    Jak dostalem pierwszy raz w rece DR-a i serwisowke, to pomyslalem, ze w tej
    metodzie moze i co lepszego jest, a ja gupi prostak zawsze zle robilem i
    poprobowalem sobie. Nie czailem po co spuszczac olej, ale jak sprobowalem
    zlokalizowac jakikolwiek znak na zapapranym kole, to skumalem :) I tak
    zmienialem oliwe, no to spuscilem. Po dluzszej chwili macania wyczailem ze
    cos nie tak jest z tym ustawieniem, jeblem serwisowke w kat i zrobilem to po
    swojemu. Potem trafil mi w rece jeszcze jeden egzemplarz ewidentnie
    ustawiany "ksiazkowo", a trzeci nabyl w Niemcowni znany mi grupowicz.
    Zreszta za dobre pieniadze, bo szkop byl przekonany, ze "ventile klappern"
    same z siebie. Stad powtarzam- moje uwagi dotycza tych ktorzy chca pozostac
    w zgodzie z serwisowka, bo to akurat nie jest dobry pomysl.