  • 1. Data: 2006-11-01 03:06:57
    Temat: DSL z Dialog - parodia!
    Od: Malakaj <h...@n...pl>

    Wczoraj przeżyłem mały szok gdy zobaczyłem na własne oczy jak
    przerażająco niski jest poziom bezpieczeństwa usługi DialNet DSL (oferta
    _biznesowa_ Dialog).

    Sytuacja ma się następująco:

    - klienci siedzą w podsieciach /24 (Bridged Ethernet over ATM), po
    podsieci przewalają się na okrągło pakiety ARP, windowsowe otoczenie
    sieciowego, i kupa innego syfu.
    - technologia podatna jest na arp spoofing - bez problemu można
    podsłuchiwać obustronną transmisję innych klientów, o reszcie
    możliwości nie mówie.
    - problemy ze stabilnością - utrata pakietów do pierwszego hopa -
    zapewnie ścisle związania z aktywnością wirusogenną Windowsów.
    - zdarzają się sytuację, że zmienia się adres MAC bramy - prawdopodobnie
    ktoś praktykuje sniffing.

    Dialog reklamuje swoje łącze na swojej www takimi słowami: Dialnet to
    [...] bezpieczny [...] nowoczesny stały dostęp [...] dla Klientów
    oczekujących szybkich, stabilnych i niezawodnych łączy oraz gwarancji
    wysokiej jakości usługi.

    Jak widać opis usługi a stan rzeczywisty to dwie różne rzeczy.

    Doradźcie co zrobić - czy komuś udało się coś zdziałać u nich w tej
    kwestii czy lepiej od razu spakować manatki i pójść do TPSA po ichniego
    DSLA?

  • 2. Data: 2006-11-01 10:53:26
    Temat: Re: DSL z Dialog - parodia!
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 1 Nov 2006, Malakaj wrote:

    > - zdarzają się sytuację, że zmienia się adres MAC bramy - prawdopodobnie
    > ktoś praktykuje sniffing.

    albo Dialog stosuje HSRP lub inny tego typu wynalazek.

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 3. Data: 2006-11-02 07:27:23
    Od: Wojciech Wielogorski <r...@e...pl>

    Malakaj napisał(a):

    > - zdarzają się sytuację, że zmienia się adres MAC bramy - prawdopodobnie
    > ktoś praktykuje sniffing.
    albo spoofing. pewnie odpalaja smarkacze netcata, myslac ze beda mieli
    "caly internet dla siebie" ;-)

    pzdr

  • 4. Data: 2006-11-05 20:08:47
    Od: "Slawomir Furmanek" <e...@p...fm>

    "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
    ce.net...

    > albo Dialog stosuje HSRP lub inny tego typu wynalazek.

    whta? w HSRP virtual IP ma przeciez zawsze ten sam MAC

    cu
    Slawek

  • 5. Data: 2006-11-06 10:06:56
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Sun, 5 Nov 2006, Slawomir Furmanek wrote:

    > whta? w HSRP virtual IP ma przeciez zawsze ten sam MAC

    [cyctat] ...lub inny tego typu wynalazek[/cytat]
    Nie każdy ma virtual mac. HSRP też można skonfigurować bez wirtualnego.

  • 6. Data: 2006-11-07 23:14:50
    Od: "Slawomir Furmanek" <e...@p...fm>

    "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
    ce.net...

    > [cyctat] ...lub inny tego typu wynalazek[/cytat]
    > Nie każdy ma virtual mac. HSRP też można skonfigurować bez wirtualnego.
    >

    > pozdrawiam
    >
    > majek

    to w takim razie poprosze o taka konfiguracje w HSRP :)

    Slawek

  • 7. Data: 2006-11-08 19:58:15
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 8 Nov 2006, Slawomir Furmanek wrote:

    > to w takim razie poprosze o taka konfiguracje w HSRP :)

    standby use-bia

  • 8. Data: 2006-11-10 09:37:26
    Od: Zapf <a...@i...org>

    Malakaj napisał(a):
    > Wczoraj przeżyłem mały szok gdy zobaczyłem na własne oczy jak
    > przerażająco niski jest poziom bezpieczeństwa usługi DialNet DSL (oferta
    > _biznesowa_ Dialog).

    Wykres ilości pakietów-śmieci które funduje Dialog

    http://blog.i64.pl/BlogPio/wp-content/dialog-900s.pn

    Cytuje:

    > "tcpdump uruchomiony przez pół godziny w nocy z regułką
    > src not 81.x.y.JA and dst not 81.x.y.JA and not arp)
    > zebrał 804 pakiety...ruch innych klientów na Internet...28% bittorent,
    > 4% edonkey, 0,37% FTP, 15% dane...wygląda to tak jakby jakieś losowe
    > pakiety innych klientów z jakiegoś powodu zostały do mnie wysyłane."

    Czy niezgodność usługi z opisem (łącze nie jest bezpieczne - inni nawet
    nie podsłuchując mogą dostawać moje pakiety) poparta powyższym wystarczy
    do zerwania umowy z Dialogiem?

    --
    Zapf