  • 1. Data: 2006-10-27 08:41:27
    Temat: Dot. Nowy cennik laczy dzierzawionych TPSA - PROCEDURA
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Witam

    Wlasnie otrzymalem informacje z Departamentu Skarg (?) UKE, z ktorej
    wynika, ze nalezy w tej sprawie napisac SZYBKO(!!!!) pismo do Pani
    Prezes, ktora "pracuje do poznej nocy" i zajmuje sie wszystkimi
    nadsylanymi jej zgloszeniami. Te pisma zostana przekazane do
    odpowiedniego dzialu, ktory z kolei "bedzie walczyl z ta tepsa"
    W celu przyspieszenia ew. pism podaje adres docelowy:

    Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej
    Pani Anna Streżyńska

    URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ

    ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa

    Jako, ze zanim zaczalem mowic to Pan z UKE byl juz zorientowany co chce
    mu powiedziec, jest szansa, ze uda sie zablokowac ta kretynska podwyzke cen.
    W razie pytan sluze pomoca, w ramach posiadanej wiedzy oczywiscie ;P

    --
    Jarek Pudelko

  • 2. Data: 2006-10-27 10:17:46
    Od: Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl>

    Jarek Pudelko napisał(a):
> [...]
    > nadsylanymi jej zgloszeniami. Te pisma zostana przekazane do
    > odpowiedniego dzialu, ktory z kolei "bedzie walczyl z ta tepsa"

    Pani Prezes zna sprawę dokładnie. Wyjaśniłem jej wszystko w poniedziałek.
    Oczywiście bardzo istotne jest, aby wszyscy zainteresowani napisali
    odpowiednie pisma do UKE. Urząd, niestety, został wprowadzony w błąd
    przez TPSA i zupełnie nie znał skali problemu, ani charakteru
    wykorzystywania łącz dzierżawionych w Polsce.

    Tak na marginesie, to polecam przemyślenie tej sprawy wszystkim
    wielbicielom TPSA. Konkurencja w biznesie to jedna sprawa, a celowe
    wprowadzanie w błąd organów państwowych to rzecz zupełnie inna.

    --
    z.

  • 3. Data: 2006-10-27 10:39:44
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> wrote:

    > W celu przyspieszenia ew. pism podaje adres docelowy:

    Jesli ktos przygotowal takie pismo, sugeruje je opublikowac, wtedy jest
    szansa, ze wiecej firm wysle je do UKE.

    a.

  • 4. Data: 2006-10-27 11:14:13
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 27.10.2006 Wemif <w...@a...pl> napisał/a:
    > Jesli ktos przygotowal takie pismo, sugeruje je opublikowac, wtedy jest
    > szansa, ze wiecej firm wysle je do UKE.

    Dolaczam sie do prosby. Naleze do grona zainteresowanych i chetnie pojde
    na latwizne, korzystajac z gotowego szablonu pisma ;)

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 5. Data: 2006-10-27 11:59:36
    Od: Jarek Pudelko <j...@c...pl>

    Wemif napisał(a):

    > Jesli ktos przygotowal takie pismo, sugeruje je opublikowac, wtedy jest
    > szansa, ze wiecej firm wysle je do UKE.

    No Panowie to nie takie trudne pismo. I tak go nikt nie bedzie
    analizowal - chodzi tylko o sam fakty wyslania go. Skoro UKE zna sprawe
    to sama tresc nie jest najistotniejsza o ile bedzie na temat.

    Na przyklad tak:

    Niniejszym chciałbym złożyć skargę na ostatnie działania Telekomunikacji
    Polskiej S.A. (TP), mające na celu drastyczną podwyżkę cen łączy
    dzierżawionych, wykorzystywanych do przesyłania danych i uzyskiwania
    dostępu do Internetu od operatorów konkurencyjnych.

    W dokumencie opisującym pierwsze decyzje Prezesa UKE, z maja 2006
    czytamy, że zostanie wprowadzona obniżka cen łączy dzierżawionych,
    natomiast z nowego cennika (który ma wejść w życie od 1 stycznia 2007)
    wynika, że cena zwykłego łącza miedzianego (chociaż TP przeróżnie je
    nazywa, począwszy od telefonicznych przez teleinformatyczne na cyfrowych
    kończąc - a jest to ta sama para przewodów) pomiędzy moją firmą a
    serwerownią (węzłem) operatora wzrośnie kilkakrotnie (konkretnie z
    29zł/mc aż do 255zł/mc). TP motywuje tą podwyżkę koniecznością
    dostosowania ceny usługi do kosztów jej świadczenia co wydaje się być
    mocno naciąganym usprawiedliwieniem tak ogromnego wzrostu ceny.
    W ramach ,,rekompensaty" TP proponuje skorzystanie ze swojej własnej
    usługi (DSL TP), której cena, po podwyżce cen łączy będzie faktycznie
    atrakcyjna, jednak jej jakość w porównaniu do usług konkurencyjnych
    dostawców pozostawia wiele do życzenia, pomijając już fakt, ze wysyłanie
    do klienta pisma w stylu ,,albo nasza usługa albo Was załatwimy" jest co
    najmniej nieetyczne.

    Moim zdaniem jest to bezpośredni atak w konkurencyjnych operatorów,
    niezgodny
    z zasadami uczciwej konkurencji i przy wykorzystaniu pozycji operatora
    dominującego.

    blebleble....

    --
    Jarek Pudelko

  • 6. Data: 2006-10-27 13:03:39
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Jarek Pudelko wrote:

    > blebleble....

    Ty, uważaj, bo jeszcze ktoś nie zauważy na końcu i CTRL+V poleci do Pani Ani
    :)

    P,NMSP ;)

    --
    TOM
    AS33868 MAN

  • 7. Data: 2006-10-28 19:31:43
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    Hej,
    Rozumiem ze jak zgłaszałem to bezpośrednio P. Prezes ponad 2 tygodnie temu
    (mailem) i uzyskałem odpowiedź że biorą się za walke to już nie muszę pisać
    osobnego pisma ?

    Marcin

  • 8. Data: 2006-10-28 20:07:26
    Od: a...@b...veroxsystems.com (Verox)

    On Fri, 27 Oct 2006 13:59:36 +0200, Jarek Pudelko napisał:

> [...]
    > mocno naciąganym usprawiedliwieniem tak ogromnego wzrostu ceny.
    > W ramach ?rekompensaty? TP proponuje skorzystanie ze swojej własnej

    ... świadczonej na identycznej (bądź tej samej) parze miedzianej ..

    --
    begin 755 signature.exe
    [verox <at> a4 <dot> pl] vy 73! de SP9UOB

  • 9. Data: 2006-10-30 09:26:55
    Od: Jarek Pudelko <j...@t...ceti.pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):
> [...]
    > (mailem) i uzyskałem odpowiedź że biorą się za walke to już nie muszę pisać

    Mysle, ze takie pismo nie zaszkodzi, a zobrazuje osobom, ktore beda sie
    tym zajmowaly, skale problemu.

    --
    Jarek Pudelko
    JP272-RIPE

  • 10. Data: 2006-10-30 10:28:25
    Od: Jarek Pudelko <j...@t...ceti.pl>

    Kontynuujac watek...
    Dowiedzialem sie, ze w nowym cenniku (nie w tym wycinku, ktory poszedl
    do klientow) pozostanie zapis o tym, ze abonament za tory podkladowe pod
    budowe kanalow cyfrowych (niezla nazwa) dalej bedzie liczony w oparciu o
    abonament lacza telefonicznego/teleinformatycznego etc.
    Czyli np. 1.5 x abonament za lacze telefoniczne tj. 1.5 x 255 netto
    zamiast 1.5 x 42netto tak jak teraz.
    To bylo do przewidzenia oczywiscie ale wolalem sie upewnic.

    --
    Jarek Pudelko
    JP272-RIPE