  • 1. Data: 2009-10-17 18:22:24
    Temat: DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Witam!

    Próbował ktoś z okolic Karkonoszy złapać
    multiplex DVB-T z Żagania?
    Z mapki pokrycia opracowaną przez EMITEL'a
    wynika że powinien docierać tam sygnał.

    http://www.emitel.pl/strona-glowna/dvbt-zielona-gora
    jemiolow.jpg

    Spróbowałbym bo mieszkam w dobrym miejscu na ok. 500 m.n.p.m.
    ale nie mam anteny naziemnej, gdyby ktoś potwierdził to
    załatwiłbym sobie jakąś YAGI do testów.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 2. Data: 2009-10-17 18:41:37
    Temat: Re: DVB-T Karkonosze nadajnik ŻAGAŃ
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Próbował ktoś z okolic Karkonoszy złapać
    > multiplex DVB-T z Żagania?
    > Z mapki pokrycia opracowaną przez EMITEL'a

    obawiam sie ze ta mapka nie mowi prawdy..

    > Spróbowałbym bo mieszkam w dobrym miejscu na ok. 500 m.n.p.m.
    > ale nie mam anteny naziemnej, gdyby ktoś potwierdził to
    > załatwiłbym sobie jakąś YAGI do testów.

    zalatwic mozesz. Ale nie spodziewałbym sie poprawnego odbioru na takiej
    odleglosci

  • 3. Data: 2009-10-19 09:30:50
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 17 Oct 2009 20:22:24 +0200, "Tomy M." <t...@a...com> wrote:

    >Spróbowałbym bo mieszkam w dobrym miejscu na ok. 500 m.n.p.m.
    >ale nie mam anteny naziemnej, gdyby ktoś potwierdził to
    >załatwiłbym sobie jakąś YAGI do testów.

    jak mapka mowi, ze teoretycznie jest sygnal,to znaczy ze teoretycznie
    masz szanse to odebrac. Kup sobie kilkunasto elementowa antene Yagi,
    do tego parodecybelowy wzmacniacz do puszki i na dach montowac i
    krecic.

    Z odbiorem naziemnym jest tak, ze sasiad ma sygnal a ty mozesz go nie
    miec i na odwrot. Jak nie sprawdzisz, to nie bedziesz wiedzial. Poza
    tym nie wydajesz kasy na marne, to pewnie 03.2010 uruchomi sie Sleza w
    dvb-t i antena sie przyda.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-10-19 09:43:38
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    a...@p...pl pisze:
    pewnie 03.2010 uruchomi sie Sleza w
    > dvb-t i antena sie przyda.

    miejmy nadzieje

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 5. Data: 2009-10-19 10:32:42
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

> [...]
    jemiolow.jpg

    > Spróbowałbym bo mieszkam w dobrym miejscu na ok. 500 m.n.p.m.

    Jeśli masz otwarty teren na północ (np widzisz horyzont na kilkanaście km)
    to jest duża szansa że odbierzesz. Sprawdź najpierw czy odbierasz radio z
    wichowa, np Radio Zachód na 106,0 .
    Jak byłem ostatnio w Karkonoszach, to na wysokości ok 1000mnpm sygnały z
    tego obiektu były bardzo silne.

    Ali

  • 6. Data: 2009-10-19 11:23:16
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

    > zalatwic mozesz. Ale nie spodziewałbym sie poprawnego odbioru na takiej
    > odleglosci

    To jakieś 100km. Jak mieszka tak wysoko i ma odsłoniętą północ to odbierze.
    Tyle samo jest ze Śremu do Wrocławia i byli tacy co we Wrocławiu Śrem
    odbierali.
    Ale próbując odebrać Wichów np na Śnieżce, mogłyby wystąpić problemy z
    synchronizacją odbiornika ze względu na emisję SFN i jednoczesny sygnał z
    Jemiołowa.

    Ali

  • 7. Data: 2009-10-19 12:23:48
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Ali pisze:

> [...]
    > Ale próbując odebrać Wichów np na Śnieżce, mogłyby wystąpić problemy z
    > synchronizacją odbiornika ze względu na emisję SFN i jednoczesny sygnał

    1. zmień godzine w systemie.
    2. mam zamiar odebrać z miejscowości na pn od oleśnicy
    sygnał ze Śremu na kierunkowej, zobaczymy czy się uda

  • 8. Data: 2009-10-19 16:26:43
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Poza tym nie wydajesz kasy na marne, to pewnie 03.2010 uruchomi sie Sleza
    > dvb-t i antena sie przyda.

    W marcu ma ruszyć DVB-T z Śnieżnych Kotłów czyli 3 km
    odmenie. :-) Kabel już położyli ... skrajem mojego ogrodu
    przebiega, może lepiej do światłowodu się podłączę :-)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 9. Data: 2009-10-19 18:19:22
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

> [...]
    > masz szanse to odebrac. Kup sobie kilkunasto elementowa antene Yagi,
    > do tego parodecybelowy wzmacniacz do puszki i na dach montowac i

    chyba bardzo teoretyczna mapka watpie by ktokolwiek z takiej odleglosci mogl
    bez przerw normalnie ogladac ten multipleks...

  • 10. Data: 2009-10-20 09:34:31
    Od: " man345" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ali <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wichowa, np Radio Zachód na 106,0 .
    > Jak byłem ostatnio w Karkonoszach, to na wysokości ok 1000mnpm sygnały z

    Stacje UKF to inne pasmo i inne moce. Nie liczyłbym na odebranie Żagania w
    Karpaczu nawet jak ktoś mieszka na 500 mnpt, musiałbyś zastosować
    wzmacniacze kanałowe i eliminicje zakłóceń (ekrany), na przeciętnej
    normalnej antenie na pewno tego nie odbierzesz.